[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V
Anonymous - 19-05-2011, 14:10
Jutro mam wymianę filtrów gazu i diagnostyka całej instalacji. Zobaczymy co i jak.
mar111cin - 19-05-2011, 14:28
wyciągnij gaziarzy na świeże powietrze jedynka i do odcinki, niech zobaczą jak reduktor się zachowuje. Nie daj się zbyć, twierdź że instalacja niedomaga.
Anonymous - 19-05-2011, 14:49
Hmmm... Jeden z gazowników ma EA5A Sport Edition, drugi - szef - właśnie sprzedał EA5W Elegance. Dziś już pogadałem z szefem. Stwierdził, że wtryskiwacze dobrze się zachowują, lecz reduktor pewnie za słaby. Jutro dokładne prześwietlenie.
DziadekMirek - 19-05-2011, 19:57
Kuzi, to cykanie to pewnie wtryskiwacze. Tak poprostu jest.
Dowiedzialem sie ostatnio ze podstawowa roznica miedzy wtryskiwaczami Hana i Reg jaka mozna zauwazyc od razu to kultura pracy. Hana pracuje ciszej, rag bedzie cykac. W samochodzie tego nieslychac, roznaca jest po podniesieniu maski. Nowe tez.
Jesli chodzi o wtryskiwacze Magiki to podobno te pierwsze montiowane smigaja do dzis, ale firma produkujoca te wtryski dokonala tzw upgradu, a wiadomo ze lepsze jest wrogiem dobrego. Miast ulepszyc to tnac koszta produkcji kompletnie zepsuli swoj produkt. Zaczely sie masowe reklamacje i gazownicy odeszli od Magikow.
Wtryskiwacze jakie polecalem to OMVL Reg Fast. Jest to ekonomiczna alternatywa. Coz, gdybym mial wiecej pieniazkow...sa mozliwosci, sa lepsze komponenty. Ale najwazniejsze, ze ja mam 2.0 a pytanie bylo o 2.5 V6. Tu potrzeba zdecydowanie mocniejszych czesci.
mar111cin - 19-05-2011, 20:08
w 2.5 V6 wychodzi około 27KM na cylinder
w 2.0 wychodzi około 34KM na cylinder
tak że lepsze wtryski dla 2.0
lepszy reduktor dla 2.5
KaWu - 19-05-2011, 21:27
DziadekMirek napisał/a: | Hana pracuje ciszej, rag bedzie cykac. |
A MJ jeszcze jest cichszy od Hany
DziadekMirek napisał/a: | Ale najwazniejsze, ze ja mam 2.0 a pytanie bylo o 2.5 V6. Tu potrzeba zdecydowanie mocniejszych czesci. |
mar111cin napisał/a: | tak że lepsze wtryski dla 2.0
lepszy reduktor dla 2.5 |
Amen
polaff - 19-05-2011, 22:47
DziadekMirek napisał/a: | Kuzi, to cykanie to pewnie wtryskiwacze. Tak poprostu jest. |
to dobrze bo już myślałem, że mi się popychacze odezwały...
Ja jeśli mogę to podepnę się bo mam pytanie...
Wczoraj zakładali mi LPG na stag 300-6. Nie zdążyłem dobrze od gazownika dojechać pod dom i zadzwonił mechanik, że zabiera auto na rozrząd...
Powiedzcie mi, czy montaż LPG może mieć wpływ na dynamikę silnika po przełączeniu na benzynę?
Bo nie wiem czy mi się wydaje (autosugestia), czy może spadek dynamiki wynika z przesadnej ostrożności po wymianie rozrządu.
Bo rozrząd moim zdaniem jest ok, mechanik sprawdzony nigdy mnie nie zawiódł, a silnik super odpala, wolne obroty ok - dodam, że nawet lepiej niż wcześniej ( wymienione świece i przewody W/W).
Zakładam, że ta zmuła to powód nr. 1 lub 2.
Tobas - 20-05-2011, 01:04
Witam właśnie wywaliłem post na pół strony i mi go wywaliło bo coś się z logowaniem skopsało hehe.
Teraz napiszę meritum, nie ma co przepłacać za wtryskiwacze jak masz mało funduszy MagicJety wystarczą, reduktor oby wyrabiał i jest git a oszczędzone kilka stówek to skrócenie czasu w jakim się zwróci instalka jak ktoś robi mniej niż 15000 Km rocznie to nie ma co przepłacać bo gaz mu się nigdy nie zwróci hehe a co dwa lata i tak z reguły trzeba wpakować ze 200 - 300 stówki w regeneracje instalki. Pozdrawiam
[ Dodano: 20-05-2011, 01:17 ]
A co do cykania To z czasem pewnie większość wtryskiwaczy robi się coraz głośniejsza i z czasem można je słyszeć w kabinie, zależy od modelu. a o instake trzeba dbać zmiany filtrów częste co 10000Km nie rzadziej a jak mamy staga to warto kabel kupić zaznajomić się z oprogramowaniem i samemu kalibrować i mapy ustawiać. Ew tip filtr fazy lotnej można samemu wymieniać kupując na allegro można sporo zaoszczędzić zmiana filtra fazy płynnej już proponuje w warsztacie filtr na allego fazy lotnej 10-18PLN można kupić dwa trzy na zapas i przesyłka taniej wyjdzie. w warsztacie za komplet dwóch filtrów i wymianę krzyczą 80 - 100 PLN a tak wychodzi za 40 - 50 PLN. Ale to już pewnie większość wie hehe, pozostawiam to dla niewtajemniczonych hihi
QwiateQ - 20-05-2011, 13:01
Chciałbym zapytać Was o dobór komponentów do instalacji LPG, moje typy to (pierwsze pozycje to mój wybór, niższe pozycje to ewentualne zamienniki, niekoniecznie dobrze dobrane):
Mitsubishi:
Galant 2.0 A/T
Reduktor:
1. Zavoli Zeta S
2. KME Silver
3. Magic III - wybrałbym ten ale ponoć nawet następna generacja puszcza gaz do układu chłodzenia.
4. Zavoli Zeta N
5. inne - jakie?
Wtryskiwacze (tu mam jakieś typy ale oczekuję o pomocy w doborze):
1. Magic Jet - ponoć dobre ale usłyszałem że są reklamacje <- RACZEJ TE
2. Hana - dobre, drogie, wskaźniki LCC i podobne nie sąrewelacyjne
3. OMVL - całkowity znak zapytania?
4. Rail - sprawdzone są te elektrozawory ... ale czy dobre?
Butla:
Stako 630/200/47
Sterownik LPG:
Stag 300 Plus
Dobrze byłoby wytypować listę sprawdzonego sprzętu na dany czas, bo czytając można odnieść wrażenie że wszystko jest ok i pewnie bardziej lub mniej pasuje. Jednak wolę dobrać te bardziej niezawodne sprzęty w rozsądnej cenie.
Dzięki.
Sylwia - 20-05-2011, 13:36
Witam,
polecam staga 300plus
reduktor; Zavoli lub ACRO1 (pierwszy już b długo na rynku sprawdzony, a drugi dość nowy ale jak na razie nie ma problemów) Magica nie polecam- niektóre puszczają gaz do ukł chłodzenia, a też mają problemy inne i trzeba reklamować.
wtryski .. hana (dość drogie, ale stosując je od ponad roku nie mieliśmy ani jednej reklamacji)
poszukaj w okolicy warsztatu ze strony AC (producent staga) są warsztaty partnerskie, rekomendowane , a możesz zadzwonić do doradcy technicznego i poleci warsztat.
pozdrawiam
adm78 - 20-05-2011, 14:04
DziadekMirek napisał/a: |
Powiedzcie mi, czy montaż LPG może mieć wpływ na dynamikę silnika po przełączeniu na benzynę?
|
Moim zdaniem ma, u mnie najlepszy przykład, źle wyregulowana instalka przy zabogatej mieszance poskracała czasy wtrysków w mapie zeby nie zalewać świec, i po przełaczeniu na benzyne krótsze czasy wtrysków zapamietane przez ECU w mapie przyczyniły sie do spadku mocy. Jestem juz po regulacji i widze poprawe, ale jeszcze wybieram sie na sprawdzenie czy wszystko jest na tip top, przy okazji zrugam ponownie tych partaczy gazowników
DziadekMirek - 20-05-2011, 15:16
To nie ja pytalem o sopadek mocy na lpg )
Ale faktem jest, ze na gazie jest pewien ubytek mocy. odpada kilka konikow. oczywiscie jest to niezauwazalne, nie jestesmy w stanie okreslic czy jedziemy na benzynie czy na etylinie.
Kupujac Miska myslalem juz o LPg, ba, zamontowalbym od razu gdybym mial pieniadze.
136KM - nie jestem w stanie tego wykorzystac na torunskich ulicach, wiec te kilka konikow mniej nie robi zadnej roznicy.
warunek jest jeden: dobrze dobrane komponenty i rownie dobrze zamontowana instalacja + kalibracja.
odpowiadajac na pytanie o reduktor: do naszego EA2A wystarczy Zavoli N (do 150KM). Szoda przeplacac wybierajac komponenty z najwyzszej polki, chyba lepiej po 2 latach zregenerowac cos co sie zuzylo (wtyskiwacze) lub wymienic, bo technologia zmienia sie blyskawicznie.
polaff - 20-05-2011, 16:51
adm78 napisał/a: | DziadekMirek napisał/a: |
Powiedzcie mi, czy montaż LPG może mieć wpływ na dynamikę silnika po przełączeniu na benzynę?
|
Moim zdaniem ma, u mnie najlepszy przykład, źle wyregulowana instalka przy zabogatej mieszance poskracała czasy wtrysków w mapie zeby nie zalewać świec, i po przełaczeniu na benzyne krótsze czasy wtrysków zapamietane przez ECU w mapie przyczyniły sie do spadku mocy. Jestem juz po regulacji i widze poprawe, ale jeszcze wybieram sie na sprawdzenie czy wszystko jest na tip top, przy okazji zrugam ponownie tych partaczy gazowników |
czyli może mi się nie wydawać.
Jutro lub w poniedziałek do gazownika podjadę i niech szuka.
KaWu - 20-05-2011, 17:09
DziadekMirek napisał/a: | Ale faktem jest, ze na gazie jest pewien ubytek mocy. odpada kilka konikow. |
A co jak ktoś zrobił pomiar na hamowni i na gazie ma kilka koników więcej niż na Pb To są fakty
mar111cin - 20-05-2011, 17:51
a dlaczego by nie całkiem możliwe konie nie muszą uciec, natomiast większe jest spalanie i tego się nie przeskoczy.
|
|
|