To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Jak wino...

Owczar - 03-11-2011, 13:25

sveno napisał/a:
A teraz coś z pozdrowieniami dla Owczara:przy 100km/h na tempomacie na płaskim terenie UKP pokazuje niecałe 9l/100km :) , przy 120km/h jest już prawie 10l/100km, wiem, że muszę go jeszcze wykalibrować dokładnie, ale nie sądzę, że wyniki się drastycznie zmienią.


Sęk w tym, że mam dokładnie tak samo :)

SPIDER-ek napisał/a:
Nie załamuj Owczara :) z tym spalaniem, bo by pewnie chciał żeby palił 9l a nie 19l :)
Ale może jak zrobi porządek to będzie cieszył się z nami.

Przy 180km/h pokazuje 16l:)


U mnie przy 180 jest 18 litrów LPG i właśnie koło 16 PB.

Końcówka filmu. Ustabilizowane 176 i spalanie 17,6. Reszta filmu to delikatne rozpędzanie :)
http://www.youtube.com/em...zMyk?hl=pl&fs=1

Dodatkowo mam skalibrowane z GPS, czyli te 180 na UKP to jakieś 190 na zegarach :)

Tomek - 03-11-2011, 13:29

sveno, przy jakiej prędkości stałej masz najniższe spalanie chwilowe??
czy to z tempomatem, czy bez
pytam, bo będę dziś jechał autostradą :lol: :lol: ze 20 km, to sobie pooszczędzam

a tak na poważnie, to pytanie jest jak najbardziej poważne

EDIT:

no i pytam o prędkości rzędu 100-150

sveno - 04-11-2011, 21:20

jarekrk napisał/a:
normalnie aż ci chyba głupio powinno być bo to prawie jak rabunek był :mrgreen:
teraz Ci głupio że tak tanio sprzedałeś? :) Deal był bardzo dobry felgi mi się bardzo podobają, niestety 2 opony już zajezdziłem :( ale nigdy więcej
jarekrk napisał/a:
ładny galancik, widzę ,że się zmienia w dobrym kierunku wszystko.
thx, będzie jeszcze ładniejszy (mam nadzieje) :)
jarekrk napisał/a:
No i na twoim dużo lepiej niż na moim się kapcie prezentują
też mi się podobają
tomek84 napisał/a:
sveno, przy jakiej prędkości stałej masz najniższe spalanie chwilowe??
nie wiem, sprawdziłem tylko przy 80, 100 i 120, praw fizyki nie oszukasz, przy 80 jest 6.5l :) prawie jak diesel :)
sveno - 05-11-2011, 18:14

zastanawiam się na sensem kalibracji UKP pod GPS bo w ten sposób kilka funkcji UKP traci nieco sens, chodzi mi o przebieg całkowity i inspekcję. Druga sprawa to konieczność ponownej kalibracji przy powrocie na koła letnie-gdyby skalibrować z drogomierzem problemu nie ma, bo stała VSS pozostanie bez zmian, ale tak czy inaczej stałe wtrysku trzeba będzie znowu zmieniać :(
Dzisiaj wyjezdziłem pierwszy zbiornik, spalanie na UKP to 9.7l/100km w rzeczywistości wyszło równe 10l/100km więc błąd rzędu 3% podniosłem stałą wtrysku na 480 ale tu znowu kłania się stała VSS skalibrowana idealnie z GPS. Różnica między drogomierzem, a UKP to 2.7% tzn na drogomierzu mam np 77km a na UKP 75km przejechane. Czy po prostu świruje bo za bardzo dokładnie chcę tu ustrojstwo ustawić?

Owczar - 05-11-2011, 18:37

sveno napisał/a:
zastanawiam się na sensem kalibracji UKP pod GPS bo w ten sposób kilka funkcji UKP traci nieco sens, chodzi mi o przebieg całkowity i inspekcję.


U mnie nie, bo nie korzystam z drogomierza w zegarach :P

sveno napisał/a:
Druga sprawa to konieczność ponownej kalibracji przy powrocie na koła letnie-gdyby skalibrować z drogomierzem problemu nie ma, bo stała VSS pozostanie bez zmian, ale tak czy inaczej stałe wtrysku trzeba będzie znowu zmieniać


Ale stała wtrysku nie zależy od stałej drogi. Jak zmienisz wtryski to zmienisz stałą :)

SPIDER-ek - 05-11-2011, 19:59

sveno napisał/a:
zastanawiam się na sensem kalibracji UKP pod GPS bo w ten sposób kilka funkcji UKP traci nieco sens, chodzi mi o przebieg całkowity i inspekcję.


Dokładnie tak, ja już o tym mówiłem w temacie Komputera pokładowego.
Ustawianie względem GPS jest bezsensu, bo funkcje tracą sens i komp pokazuje swoje, a samochód swoje.

Tomek - 05-11-2011, 20:08

jak zmienisz koła na letnie/zimowe, to będziesz musiał kalibrować tak czy tak, niezależnie czy ustawisz pod GPSa czy pod drogomież
SPIDER-ek - 05-11-2011, 20:23

UKP nie ma tak dużej dokłądności żeby VSS kalibrować.
U mnie na R16 zmieniłem VSS tylko +1.
Bo miałem wcześniej R17.

UKP brakuje jednego miejsca znaczącego, żeby to było jakimś większym problemem.

sveno - 11-11-2011, 15:39

chciałbym wykorzystać pozostałe funkcje UKP czyli podłączyć analogowy czujnik temperatury cieczy. W instrukcji pokazane jest coś takiego:


Pytanie czy jest taka zaślepka/miejsce w Galancie na wkręcenie takiego czujnika i jaki czujnik będzie tam pasował? Może coś takiego: http://allegro.pl/czujnik...1873410712.html :biggrin:
no i pozostaje jeszcze jeden niepodłączony kabelek w UKP czyli dowolny czujnik 0-5V ktoś wie co można tam podpiąć, żeby było użyteczne?

A na deser:


ogrzewanie w Galancie jest bardzo wydajne :) prawie 70 stopni i jeszcze troszkę urosło, chyba do 72.

fj_mike - 11-11-2011, 22:24

sveno, w obudowie termostatu Gala nie ma dodatkowych zaślepek.
Możesz jednak wykorzystać odpowietrznik:
Obudowa termostatu poz. 13.

Powiększenie i odpowietrznik.

Próbowałem znaleźć jaki jest gwint na odpowietrzniku ale nie znalazłem.

Podejrzewam, że gwint nie będzie zgodny z tym jaki jest na czujniku.
Jak nie rady wkręcić tego lub użyć jakiejś przejściówki zostaje użycie złączki na wężu.
Przecinasz wąż i wstawiasz to to :mrgreen:
http://www.tuning.shop.pl...+wody+30mm.html

sveno - 11-11-2011, 22:48

fj_mike, dzięki za pomoc, leci punkcik :)
fj_mike - 11-11-2011, 22:50

sveno napisał/a:
fj_mike, dzięki za pomoc, leci punkcik :)

Ja tylko zaglądam do manuala :mrgreen:

SPIDER-ek - 17-11-2011, 16:26

sveno, jak tam komputerek się spisuje?
sveno - 17-11-2011, 17:48

SPIDER-ek, OK. Ostatnio mało jeżdżę więc nawet nie mam kiedy stałej VSS wykalibrować zgodnie ze wskazaniami drogomierza :( potem jeszcze stała wtrysku. Ale na ustawieniach Owczara i tak już daje dużo do myślenia: spalanie w mieście na krótkich odcinkach (do pracy mam 3km) poprostu przeraża i nie mówie tu o chwilowym tylko o średnim bo jest na poziomie 14-16l :shock: za to na trasie mieszczę się już w 9l :)
Inny problem to akumulator, pisałem o tym w innym temacie, po tygodniowym postoju rozrusznik kręcił bardzo wolno, nie było problemu z odpaleniem, ale dzwięk był dziwny. To wina UKP bo wcześniej tego problemu nie miałem, zmierzyłem pobór prądu w stanie uśpienia (bez zegarka) i rzeczywiście jest tak jak Kaczart pisał czyli 35mA, ehh aku musi przeżyć zimę, na kolejną będzie nowy, staram się go odpalać co 3 dni nawet jak nie jeżdżę cobym nie miał przykrej niespodzianki.

Aktualnie pracuję nad nowymi tarczami zegarów :twisted: pochwalę się jak skończę.

fj_mike - 17-11-2011, 21:44

sveno napisał/a:
poprostu przeraża i nie mówie tu o chwilowym tylko o średnim bo jest na poziomie 14-16l :shock:

Przyzwyczaj się :D
Z drugiej strony przy takich przebiegach baku szybko nie wyjeździsz.

sveno napisał/a:
mieście na krótkich odcinkach (do pracy mam 3km)

Trochę wyrwałem z kontekstu. Krótkie odcinki nie są sprzyjające dla akumulatora.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group