To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Outlander PHEV

koniu12 - 06-01-2021, 13:07

To teraz juz nic nie rozumiem. Wiec jak wgrac oryginalne TPMSy do pamieci ECU przez OBD?
Autel twierdzi, ze MaxiTPMS sluza tylko do programowania (klonowania etc.) ich wlasnych czujnikow (Autel MX433) + niektore maja jeszcze kabel OBD i mozna scanowac system.
Np.:TS401 - bez kabelka, tylko programowania czujnikow Autela, TS601 - z kabelkiem.
Podaj prosze co czym zrobiles i czy masz oryginalne czujniki Mitsu czy zamienniki (Autel? Czy inne?)

markomarko - 08-01-2021, 16:06

Witam. Zgadza się MaxiTPMS tylko jest do programowania czujników. Używam go do pobudzenia czujników podczas rejestrowania nowych TPMSów do pamięci ECU. Normalnie pewnie trzeba by było się przejechać autem lub pokręcić kołem aby czujniki skomunikowały się z ECU. Ja przystawiam MaxiTPMS do koła i z czytuje parametry ECU łapie komunikacje i zapamiętuje kolejno każdy czujnik.
koniu12 - 09-01-2021, 22:53

OK, teraz wszystko jasne. Tak na marginesie, to wlasnie wersja MP808TS posiada wlasciowsci TS408 i podobnych. Dzieki !

[ Dodano: 16-01-2021, 14:22 ]
Jeszcze jedno pytanko, udalo Ci sie moze AUTEL-em wystartowac procedure DBCAM (pomiar pojemnosci akumulatora) ?

markomarko - 19-01-2021, 12:32

Witam. Nie próbowałem ale zobaczę czy są takie możliwości. Postaram się odpowiedzieć jak naj szybciej. :)

[ Dodano: 19-01-2021, 14:21 ]
https://www.fotosik.pl/zdjecie/629dc2bffc897556
https://www.fotosik.pl/zdjecie/c6e864bc25f4e9bc
https://www.fotosik.pl/zdjecie/3f692f1f993a66f8
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f4e9b818373a83d1
https://www.fotosik.pl/zdjecie/04b5938e3f1c74cb
https://www.fotosik.pl/zdjecie/08c1fb07c05f08f2

Z tego co sprawdziłem to jest możliwość podglądu stanu pojemności i kondycji baterii
oraz odczyt napięć poszczególnych ogniw. Jest też procedura auto pomiaru pojemności baterii ale jej nie wykonywałem bo muszę się zapoznać z instrukcją serwisową jak ją przeprowadzić.
Pozdrawiam.

tedi_k - 25-01-2021, 22:56

koniu12 napisał/a:
...Autel twierdzi, ze MaxiTPMS sluza tylko do programowania (klonowania etc.) ich wlasnych czujnikow ...


markomarko napisał/a:
...Zgadza się MaxiTPMS tylko jest do programowania czujników...


Niezbyt precyzyjnie Koledzy to opisali.
Mam MaxiTPMS TS601 i po podłączeniu kablem OBD2 z jego zestawu dało się bez problemu w moim Outlanderze PHEV 2019 uruchomić procedurę zapamiętywania ID czujników w ECU. Trzeba tylko wtedy mieć drugie urządzenie do wzbudzania kolejno każdego z czujników - bo przecież Autel podłączony jest kablem do OBD2...

markomarko - 26-01-2021, 21:09

Cześć! Ja pisałem że do uruchamiania procedury używam Autela MP808 a MaxiTPMS TS408 do pobudzania czujników bo TS408 nie ma kabla OBD2. Pozdrawiam.
tomuhho - 26-01-2021, 23:10

Panowie, a może orientujecie gdzie można prywatnie zrobić procedurę DBCAM poza ASO? Najlepiej gdzieś w mazowieckim?
markomarko - 30-01-2021, 19:10

Witam ponownie! Udało mi się wykonać procedurę auto pomiaru pojemności baterii , w sumie to nic takiego i prawdę mówiąc niewiele daje. Muszą być spełnione warunki do jej wykonania tj. rozładowana bateria i ostygnięta oraz podłączony kabel do ładowania. Wciskamy dwukrotnie start bez wciskania hamulca ( auto uruchomione bez lampki READY ). Następnie skanerem diagnostycznym uruchamiamy procedurę auto pomiaru pojemności baterii , potwierdzamy ponownie jej wykonanie i naciskamy przycisk start ( bez hamulca). Wszystkie lampki gasną i załącza się klimatyzacja i wentylatory aby rozładować baterię do określonego poziomu a później rozpoczyna się normalny proces ładowania. Po naładowaniu sprawdziłem ponownie kondycję baterii. Przed w/w procedurą było 34,4Ah 71,7% a po 32,2Ah 67,1%. A komputer pokazuje 40km na baterii. Pozdrawiam.
Blazer - 31-01-2021, 13:14

Nie wiem czy dobrze to odczytuje, ale po pomiarze masz mniejszą pojemność niż przed?
markomarko - 31-01-2021, 20:08

Zgadza się widocznie system zawyżał wskazania. Auto ma 6 lat a przyznam szczerze że o baterię za bardzo nie dbam, raczej korzystam jak ze zwykłej hybrydy ładuję tylko latem jak mam więcej prądu z paneli. We wtorek zrobię pomiar z drugiego auta z 2013 roku ciekawy jestem ile wyjdzie. Wyniki zamieszczę wraz ze zdjęciami. :D Pozdrawiam.
Marcino - 01-02-2021, 08:52

markomarko napisał/a:
raczej korzystam jak ze zwykłej hybrydy ładuję tylko latem jak mam więcej prądu z paneli.
A jak nie masz pradu z PV to sie nie opłaca? Jak bym miał plugina to bym ciagle łądował zeby na PB nie jedzic bo podobno taniej, ale nie wiem jak jest z Outkiem
Rafał 84 - 20-02-2021, 18:21

Witam,proszę o pomoc,dziś przy chciałem odpalić Swojego Pheva i mam takie komunikaty EV SYSTEM SERVICE REQUIRED i RBS SERVICE zapala na chwilę silik spalinowy po czym gaśnie i ogranicza moc samochodu i nie mogę naładować baterii
iwi - 16-04-2021, 22:49
Temat postu: LPG w PHEV
Witajcie.

Czy już ktoś się pochwali LPG w swoim PHEV?
Znalazłem filmik na YouTube że w Wawie takie coś już założyli.
Pytanie do którego silnika (napędu czy generatora)
Co o tym myślicie. Jestem zdecydowany albo założę gaz albo zmienię PHEV na coś innego z gazem.

Jarek.b94 - 18-04-2021, 00:49

Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum, chciałem Wszystkich serdecznie przywitać. Na razie nie posiadam phev ale przymierzam się do zakupu i chciałem skorzystać z rad osób które posiadają ten wynalazek, ale niestety widzę że od dwóch miesięcy życie tutaj zamarło :( . Na początek pytanie do iwi dlaczego chcesz założyć LPG,czyżby PHEV nie był taki oszczędny jak piszą, nie ukrywam że jak kupię auto też będę chciał założyć gaz bo nie zawsze będę miał dostęp do gniazdka. Widziałem i to na tym forum że butle instaluje się pod autem po uprzednim przeniesieniu wydechu, a w jakimś ogłoszeniu znalazłem że firma sprzedająca może też założyć gaz w cenie 3,5 tyś

[ Dodano: 18-04-2021, 01:01 ]
No i już czas na drugi post odnośnie sprawności baterii. :lol: . Z tego co wyczytałem to sprzedający może oszukać "resetując" ustawienia aku, i przy kupnie zobaczymy piękny zasięg 50km. Czyli wychodzi na to że najpewniejszym sposobem na sprawdzenie baterii jest poproszenie żeby sprzedający naładował baterie na fuul i jeżdżenie aż padnie, wtedy zobaczymy realny zasięg. Oczywiście musimy tak jeździć żeby nie włączył się silnik spalinowy. Nie mam auta i się nie znam, jeżeli źle piszę to proszę mnie poprawić. Mam nadzieję że ktoś się odezwie i nie będę czekał dwóch miesięcy na odpowiedź.

iwi - 18-04-2021, 11:22

Jeżdżę już 3 lata i jeśli chodzi o jeżdżenie tylko po mieście to zakładanie gazu nie ma sensu. Wcześniej robiłem około 2000zl na baku teraz po zakupie czystego elektryka PHEV jeździ tylko na trasy i to długie a sprzedawać samochodu się nie opłaca bo jest duży, przestronny, w miarę wygodny i z 4x4.
Wada duże spalanie około 9l/100km średnio ale jak jest bardzo zimno lub ciepło to spalanie około 10 a co najbardziej denerwujące tankowanie co 300km
Na trasie nie opłaca się jeździć do płatnych stacji ładowania. Szkoda czasu.
Ale największą wadą jest brak mocy. Ale o tym się sam przekonasz po zakupie.
Więc gaz w dwóch celach. Żeby było taniej i żeby można dłużej jeździć bez tankowania.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group