To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

marcinex1 - 15-06-2012, 19:58

tomekrvf napisał/a:
suchysusz napisał/a:
Przy lancerze jest uwaga: Po 45 tys. km zbyt duży luz zaworów

Powinno być zbyt małe luzy. Mam taką tabelę z Prinsa w oryginale i bez błędów
Karwoś napisał/a:
a wypadaloby chociaż pytac wlascicieli czy regulowali luz co 15000 czy co wspomniane 100 000.

Przy regulacji luzów "szklankami" co 15 000 km wszelkie oszczędności jazdy na gazie idą w łeb.

co 15 000 km to trzeba sprawdzać, nie wierzę w regulację co 15 000 km, prędzej uwierzę w regulację co 45 000 km czyli co ok 3 lata a wtedy licząc ok 2tyś oszczędności na rok masz w kieszeni 6tysiaków :D . A tak z innej beczki na stronce auto-swiat.pl podali Lancer od 2010 roku - co 45 000 zbyt duże luzy czyli co jak mam 2009 to nie ma problemu? mam utwardzone gniazda? :D

Karwoś - 15-06-2012, 21:25

ja w sx4 mam 40 000 w tym lpg - od 17 000 - regulowalem 3 dni temu - zbyt maly luz - to znaczy niby jeszcze w normie ale zdjeli z plytek 0.015. Jak na 17000na lpg to dużo - wg nich - producent przewiduje regulacje co 70 000 a sprawdzanie co 35 000.

A silnik podany w artykule - j20A suzuki 2.0.

marcinex1 - 15-06-2012, 21:32

Karwoś napisał/a:
ja w sx4 mam 40 000 w tym lpg - od 17 000 - regulowalem 3 dni temu - zbyt maly luz - to znaczy niby jeszcze w normie ale zdjeli z plytek 0.015. Jak na 17000na lpg to dużo - wg nich - producent przewiduje regulacje co 70 000 a sprawdzanie co 35 000.

A silnik podany w artykule - j20A suzuki 2.0.

Karwoś, jeśli to nie jest tajemnica to ile płaciłeś za regulację?

Karwoś - 15-06-2012, 21:43

250zl - danmar bialystok - zajmująsie kompletnymi remontami silników i głowic.

W serwisie suzuki biorą 640 za robote i 20zl - 40zl za kazdą wymienioną plytkę :) a z tego co wiem to nie wymieniają tylko wożą wlasnie do Danmaru na szlifowanie na magnetycznej.

karol20 - 20-06-2012, 14:54

Witam.

Zna ktoś poprawne wartości luzu zaworowego dla silnika 1,8 ? Z góry dziękuje :mrgreen: .

scoratir - 20-06-2012, 15:31

Jakie jest oznaczenie tego silnika 1.8? (symbol)
Jeśli zawory są ustawiane ręcznie to zwykle jest to 0.2 ssące i 0.3 wydechowe na gorącym silniku. Spotkałem się też z oznaczeniem że można ustawiać na zimnym silniku- wtedy ssące 0.1, wydechowe 0.2.

karol20 - 20-06-2012, 18:10

Lancer z 2010 1,8
Trik - 21-06-2012, 19:37

Aha. :shock: Jasne. :rolleyes:
tomekrvf - 21-06-2012, 22:59

karol20 napisał/a:
Witam.

Zna ktoś poprawne wartości luzu zaworowego dla silnika 1,8 ? Z góry dziękuje .

Luzy sprawdzamy na zimno
Dolot: 0,17-0,23mm
Wydech:0,27-0,33mm

RalfPi - 21-06-2012, 23:25

Witam, zgodnie z obietnicą - opinie Użytkowników o LPG v.1:
http://www.fotosik.pl/pok...6aede02a96.html

Dzięki Chłopaki.
Pozdrowienia!

PS Jeśli kogoś opinię pominąłem to przepraszam i proszę o kontakt na privie..
A gdyby ktoś jeszcze chciał dorzucić coś od siebie, to zapraszam!

karol20 - 22-06-2012, 10:21

Witam.

Przy przebiegu 41 tys. w tym przebieg na LPG 40 tys. luzy zaworowe wyglądają tak

S 10-15 10-10 15-15 15-10
W 20-25 20-15 20-20 20-15

Muszę przyznać rację koledze TOMEKRVF który twierdził że na 100% po 40 tys. będzie konieczna regulacja :!: . Kontrola co 40 tys. wydaje się koniecznością . Mechanik który wykonywał pomiar stwierdził że proces ten w miarę przejechanych kilometrów będzie spowalniał .
To tyle jeżeli chodzi o zmartwienia . Nadal uważam że montaż LPG był dobrą decyzją . Podliczając wszystkie koszty związane z montażem instalacji i przeglądami wychodzę na duży plus .
W sieci znalazłem coś takiego http://autokacik.pl/showf...&fpart=all&vc=1
Nie jest to Lancer ale problemy bardzo podobne i wydaje się że słowa mechanika o spowalnianiu procesu zapadania się zaworów są prawdziwe .
:idea:

marcinex1 - 22-06-2012, 12:05

Karwoś napisał/a:
Witam

Polecam lekture i popytanie na lpg-forum.pl. Wszystkie samochody mam w LPG - w tym lancer. Co do lubryfikacji - niepotrzebny gadżet - lepiej wydać te 200 na lepsze wtryski - hana lub jeszcze inne. Zadna lubryfikacja nie naprawi blędów montażowych , regulacyjnych i źle dobranych podzespolów - radzilbym podpytać co zamierzają wlożyć w jakiej cenie - umiescić to na powyzszym forum by wypowiedzieli sie osoby zajmujace sie tym profesjonalnie i niekiedy z pasją. Samo określenie - STAG nic nie wnosi - ważniejsze od tego jest :

Jaki reduktor, jakie wtryski . Komputer to raczej cos co ma sobie radzić z tym co wlożymy poza nim - jak sie wsadzi Valteki i za maly reduktor to STAG i lubryfikacja tego nie wyprostuje.

Można tez podpytać kto w okolicy montuje z powodzeniem LPG i jest na forum polecany - mozna obejrzec takiej osoby dziela w galerii opisane czasami krytycznie przez innych. Tam nie ma wzajemnej adoracji i każda niedbalosc jest wytknieta. Ja dzieki nim poprawnie wyregulowalem LPG chociaż montażysta twierdzil że wszystko jest OK - prawdopodobnie chcial naciagać mnie ciągle na regulacje pogwarancyjne. Po poprawkach jest idealnie.

Mam nadzieje że podzielisz sie tym co masz zalożone w LPG a luzy zaworowe lepiej sprawdzac bo czasami źle zalożona lubryfikacja i źle zestrojona (są 2 rodzaje) moze przynieść szkody wieksze niż jej brak (chociaż jej brak nie przynosi szkody).


no to mi w 3city zaproponowano to - "w Pana aucie można zastosowa tzw.LUBRYFIKATOR który ma za zadanie smarowac i chodzic gniazda zaworowe(większośc samochodów nie jest przystosowana do zasilania gazem stąd ten pomysł na lubryfikacje)Pracujemy na podzespołach BRC model SEQUENT 24.11(4 GENERACJA-SEKWENCYJNY WTRYSK GAZU) jest to profesjonalny zestaw renomowanej Włoskiej firmy z dwu letnią gwarancją bez limitu kilometrów, reduktor jest oczywiscie firmy BRC model GENIUS-wzmacniany 1500mbr i wtryskiwacze też są firmy BRC model MY09(nowy typ)-żadne zamiennik.Koszt instalacji już Z LUBRYFIKATOREM(firmy JLM)to 3300zł.-nie jest najtańszy-płacimy za jakośc(wszystko na oryginalnych podzespołach)czas montażu to jeden dzień a montaż moglibyśmy wykonac w połowie przyszłego tygodnia,o szczegóły proszę dzwonic-udzielimy wyczerpujących odpowiedzi lub zapraszam do siedziby firmy." - pisaliście o wtryskach Hany, a czy o tych ktoś coś słyszał? Pozdro

ko5a - 22-06-2012, 14:43

karol20 co Cię podkusiło żeby już przy 40tyś sprawdzić luzy zaworowe? coś się złego działo z silnikiem?
z tego co pamiętam masz wersję nieprzystosowaną do LPG? (tak jak i ja :) )

RYBOSTWOR - 22-06-2012, 16:37

scoratir napisał/a:
Jakie jest oznaczenie tego silnika 1.8?

W lancerach od 2008 montowane są silniki:
4A91 1499cm3
4B10 1798cm3
4B11 1998cm3 ale to turbo do evo
BWC 1986cm3 turbo diesel

W 4B10 są "szklanki zaworowe" (płytki) i nimi się reguluje luz zaworowy, dostępne są w rozmiarach od 3,000 do 3,690 co 0,015 mm
A jak już pisano, luz kontroluje się na zimnym silniku.
PZDR

karol20 - 22-06-2012, 17:38

Z silnikiem nie dzieje się nic złego , obroty nie falują , nie świeci się żadna kontrolka ………. Luzy sprawdziłem profilaktycznie . Uważam że nie ma co czekać aż silnik zacznie odczuwać zbyt mały luz na zaworach . Jestem umówiony na regulację . która załatwi sprawę na kolejne 40 tys.
Niestety trzeba się liczyć z takimi niedogodnościami w przypadku montażu LPG w nowym Miśku . Ale KASA się zgadza i to jest najważniejsze .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group