Outlander III GEN Techniczne - STAG czy BRC do OIII 2017 2.0 benzyna
przemus88 - 19-08-2022, 15:47
tomo63 napisał/a: | Gazownik zrobil troche juz Outlanderow (sporo 2gen tam.widzialem) i wsio bez dotrysku i lubry. Poki co chodza.
Co do spalania to mam.jak najbardziej normalne jak.na 2l benzyna silnik. Jest porawie 3l wieksze od spalania benzyny.
Dotrysk i tak.zalacza sie na.wyzszych obrotach,powiedzmy od 3500rpm, a mi rzadko sie takie udaje osiagac.
Co do lubry, to bym nie zaryzykowal. |
gdzie znajduje się ten gazownik chętnie skorzystam
Amstaf11 - 09-09-2022, 10:32
Witam
Zagazowałem mojego PHEV rok 2020, na razie wszystko ok, ale po zamianie stron tłumika oraz samego tłumika niestety głośno......
Ma ktoś może jakieś doświadczenie w tym temacie?
Będę wdzięczny..
Marcino - 09-09-2022, 11:35
Amstaf11 napisał/a: | Witam
Zagazowałem mojego PHEV rok 2020, na razie wszystko ok, ale po zamianie stron tłumika oraz samego tłumika niestety głośno......
Ma ktoś może jakieś doświadczenie w tym temacie?
Będę wdzięczny.. |
Rozumiem ze nowa tylna puszka zamontowana ? Trzeba ja wypchać nierdzwna wełną stalową i będzie cicho.
waran73 - 09-09-2022, 17:20
Czesc Amstaf11.. ja tez kilka tygodni wstecz zagazowalem mojego phev 2013..Instalacja KME Sky.. jezdzi fajnie..jadac spokojnie po zadupiach spalanie gazu czasami schodzi do 8l/100km.. grzejac 130-140 pali 12,5lpg....A jaki tylny tlumik wsadziles?..U mnie jest minimalnie glosniejszy..ale poniewaz najpierw byl robiony tlumik a pozniej instalacja,to teraz jest duzo miejsca jeszcze na potencjala zmiane puszki na troche wieksza..
Amstaf11 - 12-09-2022, 13:55
Niestety albo stety ja mam phev po zmianach czyli oprócz puszki akumulatora mam jeszcze pochłaniacz gazów z baterii to powoduje ograniczenie długości zbiornika. Co do tłumika to taki erzacowy czyli sama pucha z wylotami w denkach do których spawany jest wylot i wlot w dowolnym kształcie do którego dospawana jest ala strumienica. W porównaniu do tłumika oryginalnego max 1/2 pojemności. Zauważyłem będąc pod autem, że rura idąca pod autem jest 2 razy fabrycznie spłaszczona i może gdzieś po drodze wejdzie jeszcze jeden tłumik przelotowy ( nie ma nic po drodze jest kolektor z katalizatorem potem ruuura i duży tłumik i koniec ) Na razie słychać ale nie ma tragedii.
pepek1910 - 26-02-2023, 14:37
Amstaf11,
Czy mógłbym prosić o opinie po kilku latach użytkowania OIII. Zastanawiam się nad benzyną i dodaniem LPG. Jak wygląda spalanie i czy ciągle polecacie?
Czy coś poza regulacją zaworów trzeba brać pod uwagę przy dłuższym użytkowaniu?
Fred.X - 26-02-2023, 14:55
Na tą chwilę to chyba najlepsza opcja pod LPG , może jeszcze Toyota RAV4 ,
waran73 - 26-02-2023, 15:36
outlander III jak najbardziej do gazu sie nadaje.Podobnie honda crv hybrid-prosty silnik i łatwa regulacja luzu zaworowego..w Toyocie ravce hybrydowej od 2018r jest 8 wtryskiwaczy-niekazdy gazownik to ogarnie dobrze..ale tacy co to zrobią jak trzeba,też są. A taka Zwykła ravka w benzynie też spoko. .ale z tych aut misiek jest najtańszy a wcale nie najgorszy.Jakby co..
plecho1 - 19-03-2023, 20:57
Silnik benzynowy z benzynowym wtryskiem pośrednim i z instalacją LPG spala LPG w ilości około 20% większej niż benzyny w tych samych warunkach. Więc różnicę w spalaniu benzyny w stosunku do gazu bardzo łatwo policzyć. Jeśli np silnik spala średnio 8 l benzyny na 100 km to będzie spalał około 10 litrów LPG. Jeśli benzyna jest po około 6,8zł a gaz po około 3,1 to za 100 km na benzynie zapłacimy około 54,4zł a na LPG około 30zł więc na 100 km na LPG oszczędzamy około 24,4zł więc po 10 tys km mamy już około 2440zł oszczędności. Każdy musi sam to policzyć według swoich przebiegów i spalania i sam musi przekalkulować czy mu się to opłaca.
szary11 - 25-03-2023, 10:05
Na swoim przykładzie mogę przedstawić takie wyniki:
- średnie spalanie pb z 40kkm ok 10l/100km
- średnie spalanie lpg z 10kkm ok 11,5l/100km + ok. 0,5l pb/100km na dotrysk i rozruch
- serwis LPG (przegląd gwarancyjny, regulacja, wymiana filtrów) po 10kkm 130zł
W 10kkm po odjęciu Pb i kosztów zaoszczędziłem ok 1800zł.
Adapp - 17-03-2024, 00:05
[ Dodano: 18-03-2024, 18:59 ]
Czy mógłbym prosić o opinie po kilku latach użytkowania OIII. Zastanawiam się nad dodaniem LPG. Czy ciągle polecacie? Jaka instalacja najmniej problematyczna: STAG, BRC, KME ?
Z dotryskiem czy bez ?
Proszę też o namiary na pewny warsztat LPG w okolicach: Rzeszów, Tarnów, Kraków ?
Fred.X - 18-03-2024, 19:40
Zenit Pro, i żadnych dotrysków , silnik powinien pracować na LPG w pełnym zakresie obrotów
[ Dodano: 18-03-2024, 19:41 ]
I nie jest ważne co będziesz miał założone , tylko kto to będzie robił i jak
tomo63 - 20-03-2024, 20:56
Adapp napisał/a: | [ Dodano: 18-03-2024, 18:59 ]
Czy mógłbym prosić o opinie po kilku latach użytkowania OIII. Zastanawiam się nad dodaniem LPG. Czy ciągle polecacie? Jaka instalacja najmniej problematyczna: STAG, BRC, KME ?
Z dotryskiem czy bez ?
Proszę też o namiary na pewny warsztat LPG w okolicach: Rzeszów, Tarnów, Kraków ? |
Ja mam STAGA od 45tys km i jest OK, poza czujnikiem ciśnienia gazu PS-04, który padł mi już 2 razy. Wymiana na gwarancji ale i tak denerwujące.
Sama instalacja pracuje spoko, nie czuć różnicy w mocy pomiędzy benzyną a LPG.
Średnie zużycie LPG: 10.6, minimalne chyba 8, a max coś koło 14 (autostrada pod 300km cały czas 150km/h)
acent - 27-03-2024, 19:57
Faktycznie te czujniki jakoś lichawe są, też już wymieniałem. Zażycie gazu mam identyczne. Muszę zerknąć na te zawory, już nalatałem ponad 100kkm. Zero problemów.
lydi10 - 30-03-2024, 11:27
Adapp napisał/a: | Proszę też o namiary na pewny warsztat LPG w okolicach: Rzeszów, Tarnów, Kraków ? |
Zapraszam okolice Wieliczki.
Przykładowy montaż
https://photos.app.goo.gl/uWQEFBMfsMArHgCG8
|
|
|