[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Otwieranie tylnej klapy przyciskiem lub klamką
Junak1991 - 27-12-2017, 23:10
jeśli ma działać tak samo jak teraz to wystarczy moim zdaniem tylko jeden przewód, masowy. Teraz masz połączony tak układ że siłownik jest sterowany masą. Do przełącznika który teraz chcesz dodać w kabinie musisz podpiąć kabel do masy i drugi kabel z przełącznika do kabla masowego siłownika.
Hugo - 28-12-2017, 08:00
Czyli do tego kabla siłownika, do którego podłączyłem przycisk z klapy?
plecho1 - 28-12-2017, 21:39
Jest tak jak napisał Junak1991, jak auto jest otwarte to na siłowniku jest +12V i musisz mu podać tylko masę aby bagażnik się otworzył więc musisz ciągnąć jeden dodatkowy przewód od siłownika do przycisku który będzie tę masę załączał.
reaktorek - 29-12-2017, 00:40
Jak juz majstrujesz przy klapie bagażnika to skocz do meblowego i kup najprostszy siłownik to drzwiczek i zamontuj w podobny sposób :
Dzięki takiemu zabiegowi po naciśnięciu przycisku, który uruchomi słownik, klapa sama uniesie się do góry. Tylko jak będziesz szukał to bierz mocniejszy niż 150N (albo daj dwa po 100N) bo u mnie 150N był za słaby i musiałem naciągnąć bardziej sprężyny klapy.
Ogólnie to miałem zrobić jakiś tutorial dla potomnych ale jakoś nigdy nie ma czasu, ja mam siłownik podpięty pod centralny zamek i klapa mi się podnosi po naciśnięciu przycisku w pilocie
mah00ni - 29-12-2017, 10:13
reaktorek, w takie coś bym zainwestował. Jakbyś mógł się podzielić szczegółami byłoby super.
Hugo - 29-12-2017, 12:08
reaktorek, czytasz w moich myślach?
Zawsze chciałem zamontować siłowniki do tylnej klapy tylko nie miałem pojęcia jak... Szybko opisuj co i jak!
Nie wiem czy nie musiałbym dać dwóch siłowników mocniejszych, np. 150N, bo mam spojler na klapie i chcę ją jeszcze wygłuszyć, więc będzie sporo cięższa niż normalnie.
[ Dodano: 29-12-2017, 18:26 ]
Filmik z działania przycisku w klapie
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
tresorex - 30-12-2017, 00:44
Szkoda, że ten przycisk tak mocno wystaje z listewki
Hugo - 30-12-2017, 09:52
No niestety głębiej nie wszedł, bo blenda odstawałaby od klapy, a wolałem nie szlifować jego obudowy żeby dziury nie zrobić
Tak i tak podejrzewam, że ten przycisk długo nie pociągnie, bo na forum Forda strasznie narzekają, że wchodzi do nich wilgoć i gniją styki. Wtedy założę inny przycisk (od Peugeota 308 lub Kii Ceed), bo są mniejsze, dorobię z pleksy nową ramkę i będzie jak oryginał.
reaktorek - 30-12-2017, 23:37
No ze spojlerem to bierz dwa i to najmocniejsze jakie znajdziesz bo spojler masz przy samej krawędzi (najdalszy punkt od zawiasu) a swoje waży... Ale powinny dać radę
Ja go zamontowałem "na chłopski rozum" nie widziałem nigdzie takiego bajeru, popatrzyłem jak chodzą te zawiasy i kombinowalem czym by to popchnąć bo dalej pociągną juz sprężyny
W następnym tygodniu zrobię jakąś fotorelację bo teraz na wyjeździe jestem
Hugo - 31-12-2017, 10:21
reaktorek, ale siłowniki muszą mieć funkcję samohamowania, tak? Bo inaczej klapa poleci tak szybko do góry, że nie dążymy jej złapać?
[ Dodano: 31-12-2017, 11:57 ]
Poszperałem trochę po siłownikach tylnych klap. Wymiary takich siłowników od szafek jak Ty zamontowałeś to długość po rozłożeniu 270 mm, suw tłoczyska to 90 mm, max. siła wypychu 180N. Znalazłem siłownik od Alfy 156 sedan, który ma odpowiednio długość 264 mm i suw 81 mm, a siła wypychu to 370N.
Myślę o montażu 2 szt. (po jednym do zawiasu). Nie będą za mocne? Klapę chcę jeszcze wygłuszyć (z 3-4 kg przybędzie na całej powierzchni klapy), no i spojler ważący ok. 2-3 kg.
Chyba najpierw zamontuję najmocniejsze uniwersalne siłowniki od szafki (180N do każdego zawiasu), przykręcę mocowania i zobaczę czy dadzą radę z klapą. Jak nie to kupię te z Alfy (mocowania-kulki są pewnie uniwersalne) i jak będą za mocne to najwyżej wywalę oryginalne sprężyny lub założę tylko 1 szt. a drugiego zostawię tego od szafki
jacek11 - 31-12-2017, 20:09
Hugo napisał/a: | ale siłowniki muszą mieć funkcję samohamowania, tak? Bo inaczej klapa poleci tak szybko do góry, że nie dążymy jej złapać? |
Nie. One wypychają się powoli.
|
|
|