To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Hybrid Synergy Drive :)

Olivia - 15-01-2018, 21:31

Zasięgiem auta elektryczne w ogóle nie powalają. Tak na dobrą sprawę, gdyby dobrze policzyć to przy tak skromnych przebiegach dziennych, gdzie przyjmiemy że dystans dom - praca to 10 km nie opłaca się posiadać samochodu. Ponieważ do kosztów przejechanych kilometrów, które łatwo policzyć, musimy dodać ubezpieczenie, miejsce parkingowe w miejscu pracy - przecież nie każdy parkuje za darmo - problem ze znalezieniem tego miejsca itd.
Mój znajomy z poprzedniej pracy mieszkał tak blisko lotniska że kompletnie pozbył się w domu samochodu. On dojeżdżał do pracy taksówką z którą miał podpisaną umowę na świadczenie usług, natomiast jego żona korzystała z komunikacji miejskiej a właściwie z kolei podmiejskiej. Dzieci dowoził specjalny autobus szkolny. Jedynie na wakacje lub eventy rodzinne wynajmował auto z wypożyczalni.
Dla mnie była to wtedy dość spora ekstrawagancja i co tu dużo pisać - pozbycie się możliwości przemieszczania się bez wcześniejszego uprzedzenia obsługującej go firmy. Ale jemu to pasowało.

Według mnie jeszcze za wcześnie, przy obecnej technice, na samochody w pełni elektryczne z rozsądnym zasięgiem i ceną.

deejay - 17-01-2018, 10:18

Pierwszy zbiornik paliwa za mną . Przejechane 682 km ze srednią prędkoscia 54,6km/h , miasto /trasa 50/50. Zatankowane 37,2L po korek. Wskazania komputera 5,1 , wg. stacji po korek 5,3 na sto , wiec błąd pomiaru minimalny . Ogolnie wielki pozytyw z jazdy.
Krzyzak - 17-01-2018, 10:40

5.4 zrobiłem ostatnio toledo 1.2t - wg pierwszego pełnego baku
teraz kończę 4 bak i wychodzi mi 5.7, bo jest zimniej i krótsze odcinki pokonuję, średnia prędkość 42 km/h
wszystko wg wskazań komputera, nie robię pomiarów własnych bo i tak go wkrótce oddam

lobuzek - 17-01-2018, 12:35

Moja hybryda (Accord z LPG) spala 9-10 litrów gazu przy normalnej jeździe. Czyli praktycznie wychodzi na jedno, jeśli chodzi o koszt przejechania kilometra.
mackbeth - 18-01-2018, 07:51

Co to za przycisk SET tam gdzie filtr kabinowy (za schowkiem??? ) ?
Bizi78 - 18-01-2018, 09:46

Do kalibracji ciśnienia w oponach z czujnikami :wink: .
mackbeth - 18-01-2018, 12:39

:shock: :shock: :shock:
Aha...
http://www.klasacpl.net/t...jach_-2065.html

Czyli co taka kalibracja robi??:)

mkm - 18-01-2018, 12:55

deejay, nauczysz się jeździć to spalanie jeszcze spadnie :wink:

"Problemem" w hybrydach Toyoty to skrzynia. Trezba się dostosować do skrzyni, bo ona nie chce się dostować do kierowcy :mrgreen:
Porównując ten sam odcinek przejazdu (N/A na manualu do hybrydy na automacie) automat niepotrzebnie przeciąga biegi.
Coś jest także nie tak z rozgrzewaniem silnika i przełączaniem "tylko" na elektrykę - zrobiliśmy jakieś 30km i silnik nie rozgrzał się na tyle, żeby pozwolić na jazdę bezszelestną nawet po parkingu. Cały czas szedł na benzynie...

Toyota zrobiła też brzydki manewr z wolnossącymi - porównanie aurisa poprzedniej generacji i obecnej jest proste - mimo zbliżonych parametrów na papierze na drodze okazuje się, że ją mocno zmulili.
Gdyby nie to nie byłoby większego argumentu za dopłaceniem (niemałych pieniędzy) do hybrydy... Tak przynajmniej czuć, że hybryda jest dynamiczniejsza".

deejay - 18-01-2018, 14:51

mkm napisał/a:
deejay, nauczysz się jeździć to spalanie jeszcze spadnie



"Problemem" w hybrydach Toyoty to skrzynia. Trezba się dostosować do skrzyni, bo ona nie chce się dostować do kierowcy


Dokładnie tak jak piszesz , hybrydą trzeba nauczyć się jeździć , ale obiecuje poprawę :wink:

lobuzek - 18-01-2018, 15:25

Sorry za OT, ale cały czas czytając ten temat zadaję sobie pytanie, co Cię skłoniło do zejścia o praktycznie 2 klasy samochodu w dół. Ja zrobiłem przeskok w drugą stronę (Lancer-Accord) i różnica z jakimkolwiek kompaktem jest ogromna.
Poza tym, zadowolenia z jazdy życzę :D

deejay - 18-01-2018, 16:16

Po pierwsze darmowe parkowanie, ( mieszkam w ścisłym centrum) , po drugie koszty utrzymania auta i gwarancja producenta , po trzecie zawsze chodziła mi po głowie hybryda :wink: , miał być Lexus GS450h , ale nie będę się już pchał w auto ponad 10-cio letnie za duże ryzyko moim zdaniem . W tej cenie mam auto prawie nowe na gwarancji i w miarę dobrym wyposażeniem i to mi spokojnie wystarczy . Po czwarte szykują mi trasy Wrocław - Hamburg i w tym kierunku tez był pokierowany zakup auta hybrydowego ze względu na wjazd do centrum Niemieckich miast .
lobuzek - 19-01-2018, 08:51

A to co innego. Ja mam do pracy w jedną stronę 50 km, więc mi się kalkulowała inna "hybryda". Do miasta jest Jazz, a o jakimkolwiek darmowym parkowaniu w wiecznie rozkopanym Tarnowie można tylko pomarzyć.
deejay - 20-01-2018, 21:12

Wolna sobota , wiec trzeba wykorzystać kilka godzinek na zabiegi pielęgnacyjne i spr jak spisuje sie nowa mini polerka :wink:
Na pierwszy rzut poszły przednie lampy i usunięcie z nich mikro odprysków i rysek ile się dało, następnie lampy tylne , listwy chromowe i ochronne bagażnika. Na wszystkie elementy poszła ceramika Gtechniq 9h , a lakier na koniec został zabezpieczony woskiem z polimerem Soft99 Fusso Coat 12 Months .





A poniżej mała poprawa w technice jazdy i bilans po ok 180km przejechanych , jak to mówią trening czyni mistrza :wink:


Bizi78 - 20-01-2018, 21:27

deejay napisał/a:
A poniżej mała poprawa w technice jazdy i bilans po ok 180km przejechanych , jak to mówią trening czyni mistrza :wink:

No weź, nawet nas nie załamuj 8) .

Na lampy dałeś coś na UV czy tylko ceramikę :?: .

mkm - 20-01-2018, 21:28

deejay napisał/a:
nowa mini polerka :wink:

Nie myślałeś o pneumacie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group