To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Falujące Wolne Obroty / Głośny Osprzęt / Dławie

potentator - 03-05-2019, 11:55

Po raz nty wtryski ,za chwile będziesz mial chłopie po głowicy, przywzyCzaj sie do silnika vw a będzie dobrze.Bo wsadziłeś juz tyle kasy.
DamnWamn - 03-05-2019, 22:01

Cos jest nie tak, bo szarpie czasem dosc mocno.
potentator - 03-05-2019, 22:26

Cały czas? Ciepły czy zimny nie gra roli??jaki masz przebieg? Spróbuj turbo odłączyć może ci sie przycina...
DamnWamn - 06-05-2019, 07:23

potentator napisał/a:
Cały czas? Ciepły czy zimny nie gra roli??jaki masz przebieg? Spróbuj turbo odłączyć może ci sie przycina...


Potentator, wczesniej już pisałem, że szarpie wyrywkowo (raz szarpie, raz nie), ostatnio zauważyłem, że nawet jak jest zimny silnik (jedna kreska na wskaźniku temperatury).

Auto idzie do sprawdzonego warsztatu, będą się tym zajmować.

potentator - 06-05-2019, 12:21

To ewidentnie coś od układu paliwowego.. Pompę sprawdzałeś? Gdybyś miał ciagłą usterkę tzn. coś walnięte to cały czas by to było ja obstawiam pompę w baku że jest zasyfiona...

[ Dodano: 06-05-2019, 12:24 ]
Wrzuć film z jazdy... Sterowanie dawki paliwa jest za pomocą kompa, a komp zbiera dane z czujników, jest ich bodajże 4 albo 5 to bym zweryfikował jeszcze, jak chcesz mam cały plik z budową tego silnika wraz z rozpisany rzeczami za co odpowiadają. Mało tego nawet gdy masz czujnik walnięty to auto przechodzi w tryb awaryjnie i będzie dalej jechało,np. nie stanie ci w trasie,tylko zmniejszy swoją moc.

Maniek600 - 06-05-2019, 17:38

potentator, podeslij mi ten plik z budowa silnika, bo mam podobny poblem...
DamnWamn - 06-05-2019, 21:07

Pompy były już sprawdzane, niestety to nie to.
potentator - 08-05-2019, 15:08

a może jakiś chipbox? albo coś w tym stylu? Spróbować oszukać kompa?
DamnWamn - 09-05-2019, 08:29

potentator napisał/a:
a może jakiś chipbox? albo coś w tym stylu? Spróbować oszukać kompa?


Potentator, ja proponuję dla Ciebie leki na uspokojenie! :D

Pisałem, że byłem u Tunera, który wgrał fabryczny program, a później jeszcze zrobił tuning pod moją furę, z którego wycisnął 171 KM, także żadne chipboxy tutaj nie pomogą.

Nie mam teraz czasu ani sił na zabawę z tym autem, jestem umówiony z dobrym mechanikiem na diagnozę i naprawę, także czekam sobie spokojnie na swój termin i nie mam zamiaru w tym aucie grzebać w tej chwili.

Dam znać, gdy auto wróci od mechanika (a jestem umówiony na 16 maja).

potentator - 09-05-2019, 08:31

To nie pisz na forum i nie zawracaj ludzią gitary że masz problem, skoro ktoś chce ci pomóż. Pojedziesz do kolejnego machera i znów wydasz tysiaczka i bedzie problem :)

[ Dodano: 13-05-2019, 10:22 ]
Schemat układu sterowania silnika 2.0 tdi 16v
Czujniki
G70 przepływomierz powietrza
G28 czujnik prędkości obrotowej silnika
G40 czujnik Halla
(ustawienia wałka rozrządu)
G62 czujnik temperatury silnika
G83 czujnik temperatury wody na
wyjściu z chłodnicy
F włącznik świateł hamowania,
F47 włącznik przy pedale hamulca
(do tempomatu)
G79 czujnik 1 położenia pedału gazu
G185 czujnik 2 położenia pedału gazu
J248 sterownik silnika
wysokoprężnego
G81 czujnik temperatury paliwa
G42 czujnik temperatury dolotu
(zasysanego powietrza)
G476 czujnik położenia sprzegła
G31 czujnik ciśnienia doładowania
magistrala CAN
złącze
diagnostyczne


Nie mam jak wstawić pdf, na twoim msc pokolei bym to sprawdzał

DamnWamn - 15-05-2019, 08:26

potentator napisał/a:
To nie pisz na forum i nie zawracaj ludzią gitary że masz problem, skoro ktoś chce ci pomóż.


Potentator, ja wiem, że chcesz dobrze, ale nie zawsze nam wychodzi, nawet jeśli tego chcemy. ; )

Jeśli ktoś zadaje pytania, na które już była odpowiedź, a także nie podąża za ustaleniami w temacie, wtedy to nie jest pomoc. ; )

Zabaw z Mitsubishi nauczyła mnie jednego - trzeba ustalać zasady współpracy z warsztatami i nie brać na swoje barki ryzyka. Mechanicy przedstawiają zazwyczaj opcje i pytają się, czy coś robić - bo nie chcą podejmować ryzyka, że to może nie pomóc. I jeśli po proponowanej wymianie coś nie działa, wtedy mówią, że przecież tak chciałeś i nie ponoszą odpowiedzialności za swoje błędy w sztuce.

Teraz mam inne nastawienie. Mówię, że mogą robić co chcą, ale jeśli auta nie naprawią, to nie dostaną żadnej kasy i niepotrzebnie wymienione elementy mogą sobie wziąć z powrotem.

Nie mam zamiaru bawić się z amatorami, którzy nie znają się na rzeczy i nie ponoszą odpowiedzialności za swoje błędy.

potentator - 15-05-2019, 08:32

Właśnie dobre podejśćie, mi w aso powiedzieli ze wtryski zrobia za 4 tyś. i bedzie git. Ciekawe czy by zrobili skoro je zrobiłem i nadal to samo, pewnie na 4 tys by sie nie skonczylo a auto dalej byloby w naprawie. Z kolei jeden mechanik mowil ze wal mam walniety , tylko ze juz zrobilem ponad 15 tys to by mi bokiem wylecial... Kwestia u mnie jest tego ze mam zamala dawke po rozgrzaniu silnika powinna byc 4.7 a mam max 3.5 i tu sa schody... Jak zrobić zeby zwiekszyc dawkę... Oszukać go boxem czy jechac do tunera i [edit] 1000 zl a i tak nie dawal gwarancji ze wtedy bedzie ok...
szeryf85 - 15-05-2019, 13:55

Potentator, a porównywałeś spalanie z kompa względem wyliczonego z kilometrów i wlanego paliwa?
Miałem wcześniej audi a4 z 2.0 TDI, tam też dawka paliwa była za mała, ale komp zaniżał spalanie o ok 2l. Trochę to skorygowałem i przyzwyczaiłem się. Po wymianie rozrządu okazało się, że komputer zaczął pokazywać dużo wyższe wartości, trochę się zdziwiłem, ale okazało się że z tankowania wychodzi to samo. W VCDS wyszło że dawka paliwa jest większa, więc wychodzi na to że rozrząd miał na to wpływ, nie wiem jaki, ale miał :)

potentator - 17-05-2019, 06:39

Zobaczymy co damn wan napisze 16 mial byc u mechanika...

[ Dodano: 21-05-2019, 13:43 ]
Pompa vacum zmieniona to nie ten problem, dawka paliwa nadal skacze 2.5~4.7 mg po rozgrzaniu... obroty 770~840 , przepływomierz 1600mv~2200mv,reszta parametrów stalą, obserwowalem komp do czasu rozgrzania i jak paliwo przekracza 54 stopnie to zaczyna sie dyskoteka w jezdzie przybobciazeniu nic sie nie dzieje. Problem jest tez jak sie jedzie w korku,bez gazu silnik tak chodzi jak bez biegu to znaczy minimalnie przyspiesza i zwalnia, tak jak obroty skacza. Jazda bez czujnika temp. Paliwa jest ok nic sie nie dzieje. Dziś sprawdzę manometrem pompe wstępną

szeryf85 - 21-05-2019, 14:23

Napisz gdzie mam sprawdzić tą dawkę paliwa to podłączę kompa i zobaczę jak jest u mnie. To jest chyba średnia ze wszystkich wtrysków?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group