[97-04]Galant EAxA/W - [EA5 2.5]Sprężarka kompresor klimatyzacji
sampler - 12-11-2014, 10:01
KsiadzRobak napisał/a: | sampler napisał/a: | własnie nie ponieważ wnętrze sprężarki rusza TYLKO po zasprzęgleniu elektromagnesu | przemyśl to jeszcze raz
ja wiem jak to wygląda, bo już nie raz to łożysko zmieniałem
tarcza sprzęgła jest na wielowypuście, na stałe z ośką sprężarki
jak zatrze się łożysko pod kołem pasowym, to sytuacja jest identyczna jakby zasprzęgliło kompresor
więc jeśli wtedy nadal jest opór to dlatego, że to wewnątrz sprężarki łożysko(a) padło
|
Skoro tarcza sprzęgła jest na stałe z ośką sprężarki to co ma do jej uruchomienie łożysko koła pasowego. Tarczę załącza elektromagnes przyciągając ją do powierzchni koła. Zajrzyj pod maskę i zobacz jak to działa. Koło pasowe kręci się caly czas bez znaczenia czy działa klima czy nie. Łożysko koła pasowego jest wciskane na obudowę sprężarki w miejsce poniżej (czerwona linia) a tarczka przykręcana na oś sprężarki (zielona):
łożyska wyglądają tak:
Zdjęcia zrobione podczas podczas wymiany łożyska koła pasowego u mnie
Hugo - 12-11-2014, 10:56
KsiadzRobak napisał/a: | jak zatrze się łożysko pod kołem pasowym, to sytuacja jest identyczna jakby zasprzęgliło kompresor | Jak zatrze się łożysko na kole pasowym sprężarki to spadnie/spali się pasek wielorowkowy, nie wiem jakim cudem zatarte łożysko koła pasowego miałoby nagle załączyć sprzęgło.
[ Dodano: 12-11-2014, 10:58 ]
sampler, jak usunąłeś stare łożysko z koła pasowego? Jak zabezpieczyłeś nowe (oryginalne zaklepania mogą być ponownie zaklepane?).
sampler - 12-11-2014, 11:41
Usuwałem poprzez wyciśniecie w imadle odpowiednimi tulejami. Nowe wciśnięte i zaklepane punktowo przy krawędzi. Siedzi już rok bez problemu
KsiadzRobak - 12-11-2014, 12:17
Zrozumiałem. Racja.
Nie chodziło mi, że przyciągnie sprzęgło. Moja pomyłka była taka, że zatarte łożysko zacznie obracać wałkiem sprężarki a to faktycznie niemożliwe.
Ja te łożysko wymieniałem zawodowo, nawet całkiem niedawno.
Wybić można je młotkiem - tylko trzeba te zaprasowania na obwodzie ściąć.
Hugo - 12-11-2014, 20:54
sampler napisał/a: | Usuwałem poprzez wyciśniecie w imadle odpowiednimi tulejami | Pchałeś wewnętrzny czy zewnętrzny pierścień? KsiadzRobak napisał/a: | Wybić można je młotkiem - tylko trzeba te zaprasowania na obwodzie ściąć | Otóż to, zastanawiam się jak i czym usunąć te zaprasowania...
robertdg - 12-11-2014, 21:00
Oglądaj od 5:40 https://www.youtube.com/watch?v=Ml1qRixFcHA
Hugo - 12-11-2014, 21:10
O chłopie skąd ja Ci wezmę taką "zaprasowywarkę"? Widzę, że sam nie dam rady.
sampler - 13-11-2014, 08:42
pod cale kolo podlozylem większą tulejkę - kawałek rurki tak że całe lożysko wraz z jego obsadzeniem oparło sie na tuleji. A łożysko wyciskałem czopem z metalu opierającego się o pierscien wewnętrzny. Te zagniecenia są słabe łatwo puszczają a stare łożysko nawet nie jest uszkodzone po wyciągnięciu
radek8622 - 13-11-2014, 08:53
Cześć.Od jakiegoś czasu mam problem z załączeniem się sprężarki.Wcześniej podczas załaczenia było słychać tylko cyknięcie.Natomiast teraz jak się załącza to jest masakra słychać zgrzyt,huk nie wiem jak to opisać czuć aż szarpnięcie autem ale ten problem występuje podczas pierwszego załączenia sprężarki.Później nic takiego się nie dzieje czy to tryb eco czy stała praca sprężarki.Ma ktoś pomysł o co chodzi?
KsiadzRobak - 13-11-2014, 09:10
sampler napisał/a: | Te zagniecenia są słabe łatwo puszczają | zgadza się, ale uczciwie przyznam, że raz próbowałem wybić łożysko młotkiem bez ich usunięcia i wygiąłem koło pasowe - na szczęście odwracalnie i udało się je uratować
Hugo - 13-11-2014, 15:11
sampler, a czym zaprasowałeś nowe łożysko?
sampler - 13-11-2014, 21:04
zabezpieczylem punktakiem w kilku miejscach
KsiadzRobak - 13-11-2014, 23:33
ja zaklepuję dokładnie te same miejsca co fabryka
Hugo - 14-11-2014, 08:40
W takim razie ostatnie pytanie. Czym/jak blokujecie sprzęgło/sprężarkę aby odkręcić nakrętkę na osi sprężarki?
KsiadzRobak - 14-11-2014, 11:13
dłutem stolarskim/śrubokrętem - między te wcięcia na sprzęgiełku a podłogę
|
|
|