To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

robertdg - 05-06-2010, 23:03

swinks_UK, wiem o co chodzi, jednakze nie zmienia to faktu, ze jest to ten sam producent co oryginału, w dodatku z zarobiona wtyczką, co sprowadza jej wymiane do minimum.
swinks_UK - 05-06-2010, 23:17

Robert, ja wiem, że ty wiesz. :D
Info raczej dla osób nie zorientowanych w temacie.

mario mario - 25-07-2010, 10:43
Temat postu: [EAx 97-04] Sonda lambda
Witam. W silnikach 2,5 po 2000 są cztery sondy. Przyznam, ze nie bardzo wiem jak się mierzy ich wartość aby sprawdzić czy są to szeroko pasmowe czy zwykłe czyli niskonapięciowe. Ponadto poszukuję schematu elektrycznego silnika 2,5, na forum pobrałem schematy do galanta ale jest tam tylko diagram silnika 2,4. Proszę o podpowiedzi. Dziękuję.
Krzyzak - 25-07-2010, 13:57

mario mario napisał/a:
na forum pobrałem schematy do galanta ale jest tam tylko diagram silnika 2,4

jak ściągnąłeś instrukcję do Galanta EAx to jest tam też suplement (właściwie 2 suplementy) do rocznika 2000+

mario mario - 25-07-2010, 14:18

Krzyzak, podpowiedz konkretnie szerokopasmowe czy nie bo nie wiem jak podłączyć sterownik gazu, dwa przewody filetowy i fioletowo-szary, po prostu nie mam pewności który do której z tych czterech sond.
robertdg - 25-07-2010, 17:27

mario mario, przejrzałem schematy elektryczne, oraz suplementy dla Galant po lifcie 09.2000, jedyne co znalazłem, to instrukcje sprawdzania sond lambda, ale na schematach elektrycznych dosłownie nic nie znalazłem, co by się tyczyło obwodu elektrycznego komory silnika, nawet wzmianki o "Oxygen Sensor", przykro mi nie pomogę w tym temacie.
Krzyzak - 25-07-2010, 20:05

ja też - kompletnie nie znam się na gazie
mam taki sam silnik (4 lambdy), ale jeszcze nie miałem okazji go diagnozować podczas pracy

mario mario - 25-07-2010, 20:25

Zasięgnąłem wiedzy na innym forum. Dla kolejnych z takim problemem opiszę co i jak. Otóż w przypadku takiego silnika jaki tkwi w moim miśku, przy instalce sekwencyjnej oba przewody podłącza się do tych górnych sond i są to sondy niskonapięciowe, to z tych sond sterownik gazowy prowadzi odczyt tak potrzebny do sprawdzenia składu mieszanki przy różnych obciążeniach silnika. Bujam się z problemem podłączenia jednego przewodu sterownika gazowego, tego co idzie do aparatu zapłonowego.
batman - 28-07-2010, 16:09
Temat postu: obroty
Witam. piszę tutaj bo nic ciekawego nie znalazłem na temat który mnie gnębi.Mam EA2A 2,0 16V. Auto ma niskie obroty na jałowym gdy jest nagrzany do normalnej temp. roboczej.Niskie tj. ok 500-600 obr/min gdzie zawsze maił ok 900. Poczytałem troche postów i myślę że to sonda lambda. Ale żeby się upewnic to w jaki sposób domowy to sprawdzić aby nie jechać na kompa i płacić za cos co prawie jest oczywiste. Dodam że check engin zaświeca się czasem na parę min i gaśnie żadko ale sie zdarzy. czy ktoś miał takiego wała już. Pozdrawiam wszystkich mitsu.
mario mario - 28-07-2010, 17:15

Domowym sposobem odczytaj błędy z kompa powinien wyskoczyć błąd sondy, jeżeli to faktycznie sonda.
Hugo - 28-07-2010, 23:11

batman napisał/a:
Dodam że check engin zaświeca się czasem na parę min i gaśnie żadko ale sie zdarzy. czy ktoś miał takiego wała już
Ja miałem dokładnie takie chece z kontrolką Check Engine i powodem była uszkodzona sonda lambda. Wymień ja w ciemno i tak ma lata świetności za sobą.
m6riano - 28-07-2010, 23:14

Hugo napisał/a:
batman napisał/a:
Dodam że check engin zaświeca się czasem na parę min i gaśnie żadko ale sie zdarzy. czy ktoś miał takiego wała już
Ja miałem dokładnie takie chece z kontrolką Check Engine i powodem była uszkodzona sonda lambda. Wymień ja w ciemno i tak ma lata świetności za sobą.


u mnie też sie tak dzieje że jak zapala sie CE to lekko jakby sie przymulał..znajomy który już zajeździł kilka aut powiedział że to na bank sonda..więc czeka mnie teraz wymiana....;-)
może polecicie jakąs do 4g63 z 97-8r?

Hugo - 28-07-2010, 23:24

m6riano napisał/a:
u mnie też sie tak dzieje że jak zapala sie CE to lekko jakby sie przymulał
Ja nie zauważyłem żeby się przymulał.
m6riano napisał/a:
może polecicie jakąs do 4g63 z 97-8r?
http://allegro.pl/item115...przewodowa.html
japasco - 29-07-2010, 13:05

Witam mam problem. mam galata ea2a w automacie ostatnio naprawiali mi wydech i po tym fakcie kiedy od czasu do czasu zapala mi sie check engin samochod trci moc i praktycznie nie chce przyspieszac , kiedy sie zatrzymam silnik pracuje bardzo nierowno, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko jest ok. czy to moze powodowac sonda lambda np. przegrzana przy spawaniu wydechu?
Hugo - 29-07-2010, 16:59

japasco napisał/a:
kiedy sie zatrzymam silnik pracuje bardzo nierowno, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko jest ok
Mam identyczne auto (ale z LPG) i ciekawe jest to, że miałem identyczne objawy. Obroty skaczą w pewnym zakresie? Np. 500-900? Wymieniłem sondę lambda i niestety jeszcze się to powtórzyło. Wyczyściłem na błysk całą przepustnicę z osprzętem i już nigdy problem nie wrócił. Zdarzało się to bardzo rzadko, przeważnie po ostrzejszej, kilkukilometrowej jeździe na niedogrzanym silniku. Czasami również kichał mi (strzelał w wydech) na wolnych obrotach po gwałtownym dodaniu gazu i natychmiast gasł. Też bardzo rzadko. Później musiał rozrusznik kilka razy więcej obrócić aby zapalił. Teraz problem nie występuje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group