To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana płynu w chłodnicy, spuszczanie płynu z bloku

tresorex - 13-03-2013, 23:01

Mam jakiś z shella...
Zolar - 21-03-2013, 12:11

Ja mam zalanego świeżego Prestone'a i też znika mniej więcej 100 ml na 1000km.

Zauważyłem, że problem ten pojawił się po założeniu LPG. Szukaliśmy z mechanikami i z gaziarzem rozwiązania, ale nie wiadomo dlaczego znika. Dałem sobie spokój i dolewam po prostu raz na miesiąc.

AteC - 25-03-2013, 13:55

czekoladka_1981 napisał/a:
termostat zablokuje się w pozycji zamkniętej można bardzo łatwo przegrzać silnik – objawem usterki będzie sygnał kontrolki temperatury i ... zimna chłodnica i zimny dolny wąż

U mnie wygląda to tak, że dziś po przejechaniu około 30km górny wąż był gorący, natomiast dolny zimny, ale wskaźnik temperatury dochodzi do połowy skali i wyżej się nie podnosi, wentylator przy dłuższym postoju na odpalonym też się nie włącza. Czy to usterka termostatu? Jak to powinno być, oba węże powinny być gorące?

Hugo - 25-03-2013, 17:14

AteC napisał/a:
Czy to usterka termostatu?
Najwidoczniej.
AteC napisał/a:
Jak to powinno być, oba węże powinny być gorące?
Tak.
AteC - 28-03-2013, 09:50

Jak tylko czas pozwoli to zajmę się termostatem na dniach. Odnośnie wentylatora, który przekaźnik nim steruje? Chcę sprawdzić dlaczego się nie włącza :?
CB4W_00 - 29-04-2013, 19:33

Jakie są objawy zapowietrzonego układu chłodzenia?

U mnie wskazówka od temperatury trzyma się na środku skali , wentylator jak silnik się rozgrzeje chodzi cały czas, płynu nie ubywa, dolny wąż od chłodnicy jest zimny.
Po podłączeniu kompa pod OBD EvoScan pokazuje temperaturę w granicy 100-110C. Wentylator chodzi a silnik się nie schładza tzn. temp waha się +-2C.
Termostat jest nowy, czujnik temperatury nowy.

plecho1 - 29-04-2013, 21:55

A może masz zamuloną chłodnicę.
Krzyzak - 30-04-2013, 08:23

CB4W_00 napisał/a:
dolny wąż od chłodnicy jest zimny
ciągle? czy tylko na początku? a górny wąż?
AteC - 30-04-2013, 09:01

CB4W_00 napisał/a:
dolny wąż od chłodnicy jest zimny


Mam podobną sytuację, u mnie po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej, górny wąż jest gorący, chłodnica gorąca, a dolny jest prawie zimny. Ale jak silnik przytrzymałem na obrotach ok 3-4 tys przez ok 1-2 minut to dolny zrobił się gorący i załączyły się wiatraki. Sam już nie wiem czy to wadliwy termostat czy tak musi być.

czekoladka_1981 - 30-04-2013, 10:29

Może robisz małe przebiegi i termostat się nie otwiera na pełny obieg?
CB4W_00 - 30-04-2013, 16:36

Jak odłączyłem przekaźnik od wentylatora to wąż dolny i chłodnica powoli robią się gorące.
Tak się zastanawiam może w układzie gdzieś jest powietrze, może gazownik w złym miejscu wpiął się w instalację wodną?
Mi to wygląda na to że albo ECU kłamie(błędny odczyt temperatury) albo układ jest zapowietrzony.

Czy znacie przypadki kiedy ECU załącza wentylatory w trybie awaryjnym, tzn. zapobiegawczo żeby nie uszkodzić silnika w razie zgłoszenia jakiegoś błędu?
Na pewno w przypadku awarii czujnika temperatury. Może jeszcze w innych przypadkach ?

[ Dodano: 30-04-2013, 16:49 ]
AteC napisał/a:
CB4W_00 napisał/a:
dolny wąż od chłodnicy jest zimny


Mam podobną sytuację, u mnie po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej, górny wąż jest gorący, chłodnica gorąca, a dolny jest prawie zimny. Ale jak silnik przytrzymałem na obrotach ok 3-4 tys przez ok 1-2 minut to dolny zrobił się gorący i załączyły się wiatraki. Sam już nie wiem czy to wadliwy termostat czy tak musi być.


Wygląda na to że wszystko jest w porządku.

[ Dodano: 01-05-2013, 14:44 ]
Wygląda na to że problem ustąpił, w sumie nie wiem do końca co było przyczyną.
Albo zły kontakt obudowy czujnika z korpusem w miejscu gdzie wkręcony był czujnik, wykręciłem go wyczyściłem szczotką drucianą. Wyczyściłem również skorodowane połączenie masy(koło akumulatora).
Odpaliłem silnik i zaczekałem aż wentylator się załączy, po chwili się wyłączył, chłodnica i dolny wąż stopniowo w miarę rozgrzewania robiły się gorące. Mam nadzieję że problem się nie powtórzy :roll:

abdul - 30-11-2013, 15:25

AteC napisał/a:
U mnie wygląda to tak, że dziś po przejechaniu około 30km górny wąż był gorący, natomiast dolny zimny, ale wskaźnik temperatury dochodzi do połowy skali i wyżej się nie podnosi, wentylator przy dłuższym postoju na odpalonym też się nie włącza. Czy to usterka termostatu?

mam taki sam problem jak kolega wyzej ale nie napisal czy poradzil sobie z tym i co byla przyczyna? Co to moze byc termostat czy czujnik temperatury?

CB4W_00 - 30-11-2013, 17:20

Jeżeli chodzi o rozgrzewanie się silnika na biegu jałowym to nie wiem ile trzeba czekać przy obecnych temperaturach na zewnątrz. Trzeba przegonić dobrze auto żeby wentylator się włączył.
Na pewno włączy się wentylator jeżeli zdejmie się kostkę z czujnika temperatury wtedy ECU awaryjnie załącza wentylator.

Jeżeli temperatura nie wędruje w okolice czerwonego pola to nie ma co się przejmować, wszystko jest w porządku.

kaleto1233 - 30-11-2013, 17:23

Pytanie troche nie na temat, dlaczego w kilku galantach 2.5 V6 163 konnych ktore oglądałem w zbiorniczku nie ma płynu chłodniczego. Tak samo jest w moim egz. Po dolaniu i przejechaniu parunastu km znowu nie ma go w zbiorniczku w chłodnicy ciągle jest. Czy wiąże się to z jakąś usterką?
abdul - 30-11-2013, 18:23

Jeżeli temperatura nie wędruje w okolice czerwonego pola to nie ma co się przejmować, wszystko jest w porządku.
CB4W_00 napisał/a:

Tylko chodzi o to ze jak czujnik temp bedzie walniety to bedzie przeklamywal i bedzie pokazywal temperature np. 80 stopni i wentylatry sie nie wlacza a w rzeczywistosci bedzie 100 stopni... przynajmniej tak mi sie wydaje :?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group