To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Sprzęgło komplet-wymiana

Monday - 05-04-2012, 10:30

panowie, powiedzcie mi jedną rzecz, czemu taka duża różnica w cenie jest pomiędzy sprzęgłami do 97 i po 97? wiem, że różnią się średnicą, ale parę stówek . dla przykładu
sprzęgło luk do 97
sprzęgło luk po 97

Owczar - 05-04-2012, 12:05

Popyt i podaż kształtują cenę.. A do gala szukaj Aisin/Deikin/Exedy.
djjarosz - 05-04-2012, 12:33

W dwóch miśkach od początku ich posiadania montowane były komplety EXEDY, w trzecim zamontowałam AISINa - ceny w obu przypadkach są porównywalne do 600 zł. Natomiast jeżeli chodzi o pracę, to lepiej sprawował się AISIN (przynajmniej dla mnie, ale to zawsze jest subiektywna ocena), chociaż do EXEDY nie mam żadnych zastrzeżeń.
Kamil_Ziomek - 05-04-2012, 19:40

LUK ma jakąś dziwną politykę bo kosztuje więcej niż EXEDY, które używane jest na pierwszy montaż a firma AISIN produkuje części na pierwszy montaż do toyoty i innych samochodów a luk raczej nie wyprzedza ich z jakością.
marcinspike - 26-04-2012, 20:02

marcinzam napisał/a:
masz tarczę 225


No i stało się zamówiłem sprzęgło z neta o średnicy w/w wymienionej, jakież było moje zdumienie że nie pasuje. U mnie jest 215, nie wiem nie znam się, ale podając vin na forum byłem pewien że nie zostanę wprowadzony w błąd.
Prośba do wszystkich na przyszłość, jeśli nie jesteśmy czegoś pewni to lepiej nie doradzajmy - można kogoś narazić na straty.

Zamówione sprzęgło z neta może uda się zwrócić, jestem w trakcie rozmów.
Jak nie to 470 psu w d....

Zamontowałem valeo bo innego nie dało rady na szybko załatwić, ale puki co same pozytywy, sprzęgło działa o wiele lżej i precyzyjniej "łapie". Biegi wciska się bez oporów.

W starym sprzęgle uszkodzony był tłumik drgań.

marcinzam - 26-04-2012, 21:02

nie wiem dlaczego masz 215 z Vinu wynika że 225 może było coś zmieniane w aucie, co do zwrotu to wszystkie rzeczy kupione przez internet można zwrócić w ciągu 10 dni.
Bury - 04-05-2012, 19:55

Przyszedł czas na moje.
Jako,że skąpy jestem niemiłosiernie,to postanowiłem zrobić to sam :biggrin:
Nie byłoby by w tym nic dziwnego,ale będę walczył na podjeździe :mrgreen:
Co w znaczącym stopniu utrudni wymianę,ale twardym trza być,nie miętkim.

Teraz pytania do tych,ktorzy już wymieniali własnoręcznie:
1.Co najlepiej rozkręcić,żeby jak najmniejszym nakładem sił wyjąć półosie??(przejechałem 130 tys km galantem,a nawet przegubu nie wymieniałem :wink: )Chciałbym jak najmniej sworzni rozpinać i innych dupereli.

2.Czy trzeba odkręcać sanki(z pierwszego rzutu okiem wywnioskowałem,że może da rade bez)

3.Zauważyłem,że przy wysuwaniu skrzyni może przeszkodzić mocowanie wahacza prostego.Czy Skrzynia wysunie się na tyle do tego mocowania,że nie będzie ono wadziło??

4.Inne wskazówki związane z wymianą w galancie mile widziane :wink:

marcinspike - 04-05-2012, 20:52

Generalizując trzeba odkręcić wszystko ażeby mieć swobodny dostęp przy jej wyciąganiu.

Co zrobiłem:
Podwiesiłem silnik.

Wykręciłem:
Dolot, obudowę filtra, mocowania kabli, mocowanie przewodu pompy sprzęgła, wysprzęglik,
mocowanie linek zmiany biegów,wahacz dolny prosty x2, sanki z przednią poduszką silnika, poduszkę skrzyni, Tylną poduszkę skrzyni z łapą (przeszkadzała przy wyjęciu - brak swobody) zlałem olej, wyjąłem półosie, wykręciłem skrzynię. Być może coś pominąłem.

Ja sobie tego nie wyobrażam bez kanału, od cholery rozkręcania. mi to zajęło 7h samemu pod okiem doświadczonego mechanika, jak czegoś nie wiedziałem to mi mówił co i jak.

Bury - 07-05-2012, 19:38

marcinspike napisał/a:
Ja sobie tego nie wyobrażam bez kanału, od cholery rozkręcania.


Ja też sobie tego nie wyobrażałem,ale ... kto mi to teraz poskłada :mrgreen:


Chyba znalazłem sprawcę mojego blokującego się sprzęgła.
Czasami miałem problem wbić bieg przy ruszaniu,wtedy pomagał start z rozrusznika na biegu i się odblokowywało.
Tak jakby coś blokowało docisk.Czasami po wbiciu biegu pojawiało się szarpanie przy ruszaniu,tak jakby sprzęgło nie odbijało.
Wtedy ponowne wbicie biegu i już normalnie.
Po wyeliminowaniu problemu hydrauliki zapadła decyzja o zdjęciu skrzyni.

Kawałki tarczy a zwłaszcza jeden chyba podłaziły gdzieś pod docisk.

Tu brakuje sporego kawałka metalu,który wyleciał z docisku. :D


Powinno być tak:




Teraz czekanie do środy na nowy komplet exeedy.

[ Dodano: 10-05-2012, 18:48 ]


Przyszedł zestaw dzisiaj.
Stare i nowe Exeedy.Przykładane stare do nowego,średnica niby ta sama,wieloklin na oko też,tylko cały ten tłumik drgań w nowym mniejszy niż w starym :|
Na wałek jeszcze nie przypasowałem tarczy,bo leje tak,jak powinno w UK :evil:
Czy ktoś już robił taką zamiankę i to zauważył??


marcinspike - 12-05-2012, 18:04

Gadałem z mechaniorem odnośnie wielkości tłumików drgań na tarczy, mówi że to nie ma znaczenia, zdarzało się że oryginał miał 6 sprężyn a zamiennik tej samej firmy 4.
Jarcev - 22-05-2012, 00:08

Panowie powiedzcie mi czy mam wymieniac sprzęgło , nie mam zadnych poślizgów na nim , wybiera gdzies w połowie i biegi chodzą elegancko , ale jak pisałem w temacie o skrzyni raz miałem przypadek ze pomocnym nagrzaniu skrzynki cos sobie cichitko chrobotało i przestało, teraz jak stoi na luzie to popiskuje lecz na tyle cicho ze nie chwiciłą mi tego kamera ale jak wcisne sprzęgło nawet na milimetr to przestaje , puszcze 2,3 sekundy i znów zaczyna ...
robertdg - 22-05-2012, 08:28

Może Ci się kończyć łożysko oporowe, a o tym czy wymieniać sprzęgło czy nie to się dowiesz jak zrzucisz skrzynie ;-)
Jarcev - 24-05-2012, 23:16

tez chyba musze wymienic komplet bo niby rusza normalnie , ale jak wkrecam powyzej 3 tysi to nie wiedziałem czy mi sie wydaje czy jakos nie chce isc, a jak wjechałem do garazu do smierdziało spalonym sprzegłem :D
ell - 07-10-2013, 03:03

Panowie pomóżcie proszę i doradzcie!
Na początku minionego tygodnia padło mi sprzęgło, jakoś doczłapałem się na dwójce do znajomego warsztatu i zostawiłęm mojego gala. Ale do meritum. Na naprawę czekałem do końca tygodnia, mechanicy mówili że czekają na sprzęgło. W sobotę dowiedziałem się, że samochód jest do odbioru i do zapłaty mam prawie 1800zł !!! Pan przez telefon krótko wymienił mi że koszt kompletnego sprzęgła to 1100zł, 150zł jakaś część do sprzęgła (niestety nie pamiętam teraz jaka, ale dowiem się jutro) i 500zł policzyli robociznę. Razem 1750zł i w poniedziałek mogę odebrać samochód. Mój galant to EA2W z 1999r., 2.0 w benzynie, VIN JMBLNEA2WWY000437. Czy to naprawdę mogło tyle kosztować? Na allegro widziałem kompletne sprzęgła w kwocie od 270 do około 550zł, liczyłem się więc z kosztem może do 700zł ale prawie 1800zł ? Proszę o w miarę szybkie sugestie bo w poniedziałek muszę stawić się po auto i nie wiem jak mam rozmawiać z tymi mechanikami... :( Acha, oczywiście wcześniej jak dzwoniłem to nikt mnie nie poinformował jaki może być przybliżony koszt naprawy i części...

robertdg - 07-10-2013, 08:14

W cenach detalicznych
LUK 215mm ~390zł 225mm ~965zł
Valeo 215mm ~350zł 225mm ~1190zł
Odpowiednik oryginału http://www.nowe-sprzegla....96-10-do-03-10/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group