To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - CB Radio do Miśka

Kofi - 13-04-2009, 10:45

wolgaster
1. Fajnie zamontowane radio. Ale z tego co pamiętam to nie mieści się w schowek i trzeba się go pozbyć?
2. Unideny nie mają w PL homologacji.
3. Mocowanie gruszki na poduszce, to chyba nienajlepszy pomysł?

W swojej carismie, ponieważ nie znalazlem radia, które się mieściło w schowek pod radiem, a nie wpadlem na to, że mogę się pozbyć schowka i zrobić lub kupić obudowę dla 1 DIN oraz fakt, że unideny okazały się nie mieć homologacji w PL to zdecydowałęm się na Cobre 75, zamontowana tak:



Rozwiązanie to było całkiem funkcjonalne. Po zakończonej jeździe radio lądowało w schowku pomiędzy fotelami. Od wewnętrznej strony tunelu zamontowałem centralkę radia, tak że do środka tunelu wpadał tylko kabel, do którego montuje się gruszkę. Antenka Hustlera. Zestaw nawet dawał by rade gdyby nie prąd ciągnięty od wtyczki do podgrzewanych foteli.

To radyjko teraz jezdzi w galu z kompaktową antenka presidenta (taka okolo 30cm - nie trzeba zdjemować po 10 razy dziennie).
Plusy radia COBRA 75:
+ kompaktowe rozmiary
+ latwo wykrecic, schowac, lub rzucic pod fotel
+ z dobrym prądem i anteną radio na prawde czysto odbiera
+ bardzo latwe, szybkie i intuicyjne w obsłudze

MINUSY
- cięszka gruszka, przez co bardzo męczy się ręka gdy się z kimś dużo rozmawia
- wbudowany glosnik, nie jest najwyzszej klasy (istnieje możliwość podlaczenia zewnetrznego)

pawel-krol - 19-04-2009, 12:43

maly124 napisał/a:
daj kolego na mase od akumulatora jest to pewne na 100 % jeżeli nie to musisz szuklać dalej ale to powinno pomódz pozdrawiam


podłaczyłem ten cały filtr ale to chyba jakaś lipa bo nie widzę róznicy-chyba że założenie tego miało mnie tylko uświadomić że jest lepiej.
mam jeszcze pytanie-czy jest jakiś specjalny przewód którym można podłączyć radio prosto z aku bo ten co mi dał gość w sklepie jest taki jak do głosników.
no i jak jest z tym alternatorem-czy wystarczy wymienić szczotki czy jeszcze sjakieś inne zabiegi?
może bym jakoś przetrawił te zakłócenia ale dziś jezdziłem z gosciem cari z identycznym zestawem ale u niego tych zakłóceń prawie niema i radio ma rozkręcone prawie na full. :roll:

alchemik2001 - 20-04-2009, 19:46

a ja mam Inteka'a i antenę Midlanda od roku i mi się bardzo podoba :-)
pawel-krol - 15-06-2009, 00:54

odświeżam temat-poradżcie co zrobić z tymi zakłuceniami. Przenosi ze wszystkiego nawet z klaksonu. zestrojone extra, zasieg jest super tylko na włóczonym silniku słychać takie pierdzenie które wzmaga się wraz z dodawaniem gazu.
może to kable WN?

Luq - 16-06-2009, 00:34

A jezdziles kolego po jakichs "wiekszych trasach" ?
Sam mam od niedawna CB i rowniez jego dzialanie jest niezbyt zadowalajace. Przy przyspieszaniu sa bardzo duze szumy, klima czy el. szyba powoduje zaklocenia. Ogolnie chodzi nie za ciekawie,
Jednak na dwupasmowej karjowej "1" gdzie na niewielkim odcinku wiele aut ma CB nie ma raczej problemu z dogadaniem sie :D .
Chociaz w sumie tez bym chcial zmniejszyc te zaklocenia ale niesttety nie znam sie za bardzo na tym jak sie do tego zabrac.

Zestaw uniden 520 i sirio as-100 na magnesie...

pierafal - 16-06-2009, 10:59

Panowie 2 pytania:

1. czy napewno macie włączony filtr ANL? to jest chyba środkowy przełączniczek !!

2. jak macie ustawione pokrętła SQ i RF Gain. Ja standardowo mam ustawione SQ na 1/3 zakresu natomiast RF Gain na 2/3 zakresu - na trasie w zupełności wystarcza. Jeśli mam większe szumy, wjeżdżam do większego miasta gdzie wielu użytkowników nadaje w tym samym czasie, to równolegle zwiększam SQ i zmniejszam RF Gain. Nieraz nawet SQ >1/2 zakresu natomiast RF Gain <1/2 zakresu.

pawel-krol - 16-06-2009, 11:24

pierafal napisał/a:
Panowie 2 pytania:

1. czy napewno macie włączony filtr ANL? to jest chyba środkowy przełączniczek !!

2. jak macie ustawione pokrętła SQ i RF Gain. Ja standardowo mam ustawione SQ na 1/3 zakresu natomiast RF Gain na 2/3 zakresu - na trasie w zupełności wystarcza. Jeśli mam większe szumy, wjeżdżam do większego miasta gdzie wielu użytkowników nadaje w tym samym czasie, to równolegle zwiększam SQ i zmniejszam RF Gain. Nieraz nawet SQ >1/2 zakresu natomiast RF Gain <1/2 zakresu.


Do niedawna miałem RF Gain na 1/2 zakresu a SQ regulowałem w zależnosci od szumów-przeważnie było na 1/3 ale ostatnio ze szwagrem na pare dni zamieniliśmy się radiami(tez ma unidena,żeby sprawdzić czy to nie radio walnięte) i on ustawił mi RF Gain na max a SQ tak na 1/2 a wjeżdzając do większego miasta to kazał jeszcze bardziej skrecać,powiedział że wtegy sciągam wszystko co leci dookoła ale słychać tylko te najsilniejsze -sam tak jezdzi i zawsze słyszy to co potrzeba,zasięg około 3-5km.
No i wtedy niby sie poprawiło-bo wczesniej to prawie caly czas słyszałem szum w radiu z urywkami rozmów a teraz słychać tylko te najsilniejsze ale i tak czasami nie rozumiem bo w tle jest tai pyrgot-na tym drugim radiu tez tak było.
więc niewiem juz co z tym zrobić.

pierafal - 16-06-2009, 11:47

No właśnie, bo o to w tej zabawie chodzi :)

RF Gain - to czułość odbiornika, a SQ to redukcja szumów.

a więc im mocniej RF rozkręcone tym więcej łapiesz wszystkiego co jest nadawane na danej częstotliwości. Moim zdaniem nie ma sensu żeby było na maxa. Jak zmniejszysz troszkę czułość to SQ też możesz wtedy zmniejszyć, bo nie ma już tak dużo zakłóceń. Kwestia pojeżdżenia i pokombinowania z ustawieniami, napewno znajdziesz jakieś własne ustawienia dobre ustawienia, tak by nie słyszeć bez przerwy szumienia, bo to bez sensu. Lepiej słuchać muzyczki ;)

Ja mam radio podłączone na stałe do gniazda zapalniczki (od tyłu). W momencie gdy włącze np zasilanie nawigacji przez gniazdo zapalniczni wtedy też zaczyna szumieć, wystarczy troszkę zwiększyć SQ i jest wsio ok.

pawel-krol - 16-06-2009, 12:30

pierafal napisał/a:
No właśnie, bo o to w tej zabawie chodzi :)

RF Gain - to czułość odbiornika, a SQ to redukcja szumów.

a więc im mocniej RF rozkręcone tym więcej łapiesz wszystkiego co jest nadawane na danej częstotliwości. Moim zdaniem nie ma sensu żeby było na maxa. Jak zmniejszysz troszkę czułość to SQ też możesz wtedy zmniejszyć, bo nie ma już tak dużo zakłóceń. Kwestia pojeżdżenia i pokombinowania z ustawieniami, napewno znajdziesz jakieś własne ustawienia dobre ustawienia, tak by nie słyszeć bez przerwy szumienia, bo to bez sensu. Lepiej słuchać muzyczki ;)

Ja mam radio podłączone na stałe do gniazda zapalniczki (od tyłu). W momencie gdy włącze np zasilanie nawigacji przez gniazdo zapalniczni wtedy też zaczyna szumieć, wystarczy troszkę zwiększyć SQ i jest wsio ok.


ja mam osobnym kablem prosto do aku i jeszcze filtr,jak miałem tak jak piszesz to było gorzej.
a jak sprawdzić czy to może nie antena(wyłączając podłaczenie innej)>?

Kris1980_147 - 16-06-2009, 12:53

Ja też mam radyjko od niedawna i najpierw jeździłem z RF Gain na maxa, ale aby było można normalnie używać radia i nie słyszeć samych szumów to SQ musiałem skręcić na godz. 14-15.
Od dwóch dni jeżdżę z RF Gain na godz. 15, wówczas SQ na godzinie 12 i nie słyszę niepotrzebnych szumów. Mam nawet wrażenie że zasięg się zwiększył.

Pokombinujcie z pokrętłem RF Gain. Teraz będę dawał RF Gain na maxa tylko w trasie.

Luq - 16-06-2009, 14:29

ANL mam wlaczone.
RF ustawiam gdzies na polowe ( godz 12) a SQ 1/4 ( gdy przekrocze mniej wiecej "godz 10" to ustaja calkowicie wszystkie szumy ale zdaje sie ze rowneiz sygaly dochodzace tj. wszelkie rozmowy). Dlatego SQ mam ustawione na "nisko".

Jacek Wawa - 16-06-2009, 18:18

Ja myślę, że to wina kiepskiej anteny. Słyszałem, że Hustler IC-100 to niezbyt dobra antena. Może po prostu zbiera zakłócenia bo do radia Uniden nie można się przyczepić. Proponuję przetestować radio z inną anteną, np. pożyczyć od kogoś i sprawdzić czy są zakłócenia. Kolega ma Uniden 510 i Wilson Little Will i jest bardzo zadowolony. Ja posiadam od niedawna radio President Johnny II ASC i antenę SIRIO TURBO 2000 na podstawie magnetycznej 12 cm i jest bardzo dobrze choć to moje pierwsze CB. Na początku zamontowałem ją na samym końcu dachu pośrodku ale po zmierzeniu SWR okazało się, że antena jest za krótka i nie można jej już wykręcić. Przesunąłem ją o 10 cm do przodu i teraz jest SWR na kanale 20 1,1 na kanale 1 i 40 1,2. Nie chciałem stawiać anteny na środku bo dach jest tam trochę za miękki. Reflektometr kupiłem po tym jak gość ze sklepu na szybko ustawił antenę i źle odbierała.
Co do anteny to jeśli komuś nie przeszkadza długa antena to polecam te o długości 1,2-1,5 m.
Różnicy w odbiorze może czasami nie być ale w nadawaniu jest spora. Jeśli nadajemy z metrowej anteny to odbiorca w odległości 5 km może już słyszeć trochę szumu a gdybyśmy mieli 1,4 m szumu nie powinno być słychać. Poprawia to komfort rozmów na CB. Ci co mają krótkie anteny robią szum w eterze kiedy nadają. Jeśli chodzi o zakłócenia to u mnie są lekko słyszalne kiedy załącza się wentylator od klikmatyzacji poza tym jest w porządku.

pawel-krol - 16-06-2009, 20:37

Ja SQ zawsze ustawiałem sobie pokrecając w prawo aż do takiego znacznego odcięcia szumów, ale i tak jak ktoś nadawał z daleka to słyszałem szum a w tle niewyrażne komunikaty, teraz jak RF Gain mam na max a SQ na 1/2 to słysze tylko te silniejsze sygnaly(jak zapala sie trzecia kontrolka to słychać extra przy drugiej czasami słychać szumy w tle) ale zawsze słychać taki pyrkot od pracy silnika narastający wraz ze wzrostem obrotów. na zdaszonym silniku RF Gain na ful a SQ na godz 7-8 i zero zakłócen.
Luq - 16-06-2009, 22:26

Zwiekszylem SQ gdzies do polowy i RF nieco wiecej. Teraz odbiera prawie bez szumow z tym, ze nie wszystko. Tj. od czasu do czasu jak ktos da "mocny" sygnal slychac wszystko bez zaklocen ale nie slysze za to rozmow bezustannie prowadzonych ( gdy zmniejsze SQ slysze je lecz z zakloceniami, czasem niepozwalajacymi na zrozumienie). To chyba zle, mam racje ??
Dodam,. ze o ile w trasie problemu nie ma to na wiejskich drogach wystepuja pewne problemy z komunikacja...

pierafal - 16-06-2009, 22:41

Nie zawsze wiadomo gdzie jest ten kto prowadzi rozmowę !!!. Czasem słyszymy pytanie, ale nie słyszymy odpowiedzi, a za chwile ten kto pytał dziękuje za odpowiedz. Wcale nie oznacza to że wycieliśmy go razem z szumami, poprostu mógł być poza naszym zasięgiem.

Możebyć też tak, że ktoś kto odpowiadł ma takiego kikucika 0,5m na dachu i go najzwyczajniej nie słyszymy albo z dyżymi szumami.

Wyobraźcie sobie trzy pojazdy, B jedzie 5km za A, C jedzie 5km za B
A-----5km-----B-----5km-----C
Jeśli B pyta o drogę, zarówno A i C powinni go słyszeć, natomiast A raczej nie będzie słyszał tego co odpowie C i odwrotnie.

Wiadomo że im więcej szumów SQ wycinamy i zmniejszamy czułość RF tym mniej słyszymy, tzn tylko mocniejsze sygnały a więc te które są bliżej lub mają lepsze nadajniki (patrz antenki). Ale jak chcemy słyszeć wszystko to musimy się liczyć z tym że będzie trzeba częściej walczyć z oboma pokrętłami.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group