Eclipse - Techniczne - dalsze problemy z 1g krokowy, olej, obroty
Anonymous - 06-11-2007, 11:30
Szakal - ECU do sprawdzenie. Raczej te czujniki się nie psują. To najczęściej wina kończącego się ECU. Lewy miał to samo, miał aktywne 4 błędy a wszystkie czujniki sprawne. ECU wylało kondensatory i ścieżki poszły.
Lewy komp masz zrobiony przez Bartka i jest napewno ok, bo zarówno w moim lancerku i twoim kliperze chodził prawidłowo. Trzeba podłaczyć kompa i sprawdzić. Zapłonu nie ustawiliśmy, albo silniczek się kończy. Ale sprawdzany był i w 100% był sprawny. Możesz podjechać do Olsztyna to sprawdzimy to. Ja obecnie nie mam czasu na wycieczkę do Ciebie.
Pozdrawiam
Anonymous - 06-11-2007, 15:44
Ja sie pisze na ustwienie zaplonu tylko podaj mi numer do siebie bo gdzies zgubilem;(((((
Anonymous - 06-11-2007, 20:34
napisz do mnie maila, wyśle Ci na maila
Sz@kal - 06-11-2007, 21:27
Panowie ,jeszcze odnośnie mojego problemu z chyba ECU mam pytanko: Gdzie mi go zrobią? Tzn. przelutują te kondensatory ,ale tak żeby niczego nie rozwalić. Ponoć można to zrobićw serwisie RTV za kwote ok 50zł ?
Anonymous - 06-11-2007, 23:42
W serwisie powinni wziąźć mniej ale jesli chcesz to mogę CI przelutować,daleko nie masz.
Anonymous - 08-11-2007, 21:09
Bartek jest specem od naprawy ECU. Napewno Ci to zrobi prfesjonalnie i będzie niedrogo.
Sz@kal - 09-11-2007, 06:42
Póki co jestem umówiony z mitutoyo, na wymianę kondensatorków jak ten znajdzie chwilkę czasu Auto i tak narazie nie jest jakoś intensywnie eksploatowane.
Anonymous - 25-11-2007, 19:11 Temat postu: kupię krokowca Czy ma ktoś do sprzedania sprawny silniczek krokowy?
Nie rozumiem dlaczego dwie osoby z forum, które najczęściej posiadały takowy do sprzedania, po nawiązaniu wstępnego kontaktu poprzez PW do dzisiaj nie odzywają się do mnie. Jeśli coś jest ze mną nie tak, to powiedzcie wprost
Anonymous - 26-11-2007, 13:20
Cytat: | Czy ma ktoś do sprzedania sprawny silniczek krokowy? |
Spróbuj kiepuczi lub Tomasz82. Wrzuć także temat do działu Kupię.
P.S. A co z Twoim??
Anonymous - 26-11-2007, 19:37
Okay, w takim razie zrobię małą zdradę i ujawnię, że to właśnie te dwie osoby obiecały, że sprawdzą czy mają na stanie do sprzedania, po czym kontakt się urwał, mimo moich kolejnych prób komunikacji.
A krokowiec, te same objawy, to u cierpiących na tym forum - gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (czy na sprzęgle czy na luzie), podczas postoju obroty spadają, co często kończy się zgaśnięciem silnika. A najgorsze jest to, że objawia się to średnio raz na tydzień zupełnie nieoczekiwanie - dlatego, jako totalny nieznawca, nie mam pojęcia czy da się sprawdzić wadliwość krokowca mierząc te oporności. Znajomi mechanicy naokoło mówią że to na bank wina krokowca.
Adaho_krak - 26-11-2007, 19:52
Twig, na bank wina krokowca, pojeździsz jeszcze chwile i wolne znikną całkiem
Mam nadzieje, że przepustnica czysta i regulacja obrotów zrobiona, bo jeśli nie to od tego zacznij.
Anonymous - 26-11-2007, 21:58
sprawdzasz oporność między 6 pinami krokowca. Wszystkie poziome kombinacje, czyli 1-2, 2-4, 1-3, 2-6. Oporność ma być ok. 30 Ohm.
Anonymous - 10-01-2008, 20:51
Zostawiłem znajomemu elektrykowi do sprawdzenia krokowca - mówi, że oporności są jak należy (nie ręczę głową, nie było mnie przy tym ), natomiast widniał na nim napis markerem iż pochodzi on od Galanta, zatem widać, że problem pojawił się już wcześniej.
90% czasu jazdy jedzie się jak należy, ale jak zaczną obroty skakać, to nie ma lekko - trzeba się mocno namanewrować, aby naciskać gaz i hamulec dojeżdżając do skrzyżowania . Czy może to jednak nie być krokowiec? Co w takim razie? Ratunku!
P.S. W okresie zimowym prawie w ogóle się to nie objawia. Dlatego że na ssaniu lepiej radzi sobie z obrotami? (jako całkowity laik, pozwoliłem sobie taką teorię zasunąć )
Hugo - 10-01-2008, 23:42
Twig napisał/a: | 90% czasu jazdy jedzie się jak należy, ale jak zaczną obroty skakać, to nie ma lekko - trzeba się mocno namanewrować, aby naciskać gaz i hamulec dojeżdżając do skrzyżowania . Czy może to jednak nie być krokowiec? Co w takim razie? | Polecam sprawdzić kable wchodzące do wtyczki krokowca. Miałem podobny problem w Colcie. Obroty skakały po rozgrzaniu od 1000-2000 w kółko. Okazało się, że jeden z kabli w w/w wtyczce był naderwany i raz łączył raz nie, albo słabo przewodził sygnał. Był to jakiś kabel od sterowania położeniem krokowca. Wsadziłem go jak należy i problem zniknął jak ręką odjął.
Anonymous - 11-01-2008, 13:55
także polecam sprawdzić ECU
czy jest z nim wszystko w porządku. Silniczek krokowy w silniku 4G63 DOHC jest taki sam w Eclipsie i Galancie. Jeżeli oporność jest prawidłowa to albo ECU albo kable między ECU a silniczkiem.
|
|
|