To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Poczuj potęgę diesla - Trident Iceni R

Anonymous - 20-11-2007, 19:15

Krzyzak napisał/a:
no przez chwile bylo :P - sam wiesz, kiedy ;)


bo ta chwila byla "specially for you" :)
diesle kopca i zalezne to jest od softu, zuzycia i konstrukcji.
nowe smrodza bo sa wyzylowane (choc najnowsze fury maja filtry czastek stalych) a stare kopca bo sa poprostu zuzyte i kolo sie zamyka.

cns80 - 21-11-2007, 07:59

Krzyzak napisał/a:
dodajmy, ze zestawienie nie uwzglednia bardzo waznego faktu jak przeglady - a rozumiem, ze ze wzgledu na turbawke chocby olej w dieslu trzeba wymieniac 2x czesciej (a taki olej potrafi kosztowac - np. w toyocie za literek placi sie 140 zl
Jasne że nie uwzględnia. Tyle że w nowych dieslach przeglądy są co 30 tyś km :wink:
A jeśli zamierzasz zrobić autem 300-400 tyś km to wierz mi że zarobisz na drugi taki sam i żadne wysokie ubezpieczenia temu nie przeszkodzą. Diesle są troszkę mniej awaryjne i zdecydowanie wytrzymalsze, tylko nie lubią jazdy miejskiej :(

Koton napisał/a:
No i co teraz cns80
No i nic. Zamierzam kupić diesla, bo zdecydowanie lepiej i taniej się nim jeździ (kwestia wprawy) . No i diesle nigdy nie zawiodły mnie w trasie :) .
Koton - 21-11-2007, 16:21

cns80 Zależy ile śmigasz kilometrów miesięcznie.

Ale z tego co napisałeś jesteś zakochany w 3 litrowym durbodieselu i w sumie to Ci się nie dziwie. Gdyby jeszcze ceny samochodu z takim silnikiem były "bliżej ludzi" :roll:

Krzyzak - 21-11-2007, 18:14

cns80 napisał/a:
Tyle że w nowych dieslach przeglądy są co 30 tyś km :wink:

tyle, ze turbo w takim oleju jest zazynane - wlasnie tego nie rozumiem, bo taki olej w takim silniku, po takim przebiegu jest juz 3x zuzyty...
(vide - pisal to ktos w dziale Nasze auta - 2 krotna wymiana turbo w lagunie z dieslem w ciagu bodajze 100 tkm)

Anonymous - 21-11-2007, 20:52

cns80, od kiedy to benzyna jest bardziej czula na zle paliwo od diesla? I nie przesadzajcie ze v6 tyle pala! Teraz brat zloazyl do maximy kola jak fabryka przykazala i zaczal palic 11l gazu. Podejrzewam ze letni byly za duze i za malo nabijal kilometrow. I to ze skrzynia automatyczna. A przy 160 ma ok 3.5tys obr i to przy cztero stopniowej skrzyni. A dzwiek i wrazenia z jazdy. Sory ale tego diesel nie da. No chyba ze ktos lubi dzwiek kle kle kle bo kazdy nawet nowy diesel taki posiada.
Anonymous - 21-11-2007, 21:35

dylson napisał/a:
.....ze ktos lubi dzwiek kle kle kle.....


kilka minut po odpaleniu zimnego silnika,
z ciekawosci posluchaj tdi V6 lub cdi V6 jak spotkasz gdzies na parkingu, np. pod centrum handlowym, jesli uslyszysz kle kle, stawiam flache

Krzyzak - 21-11-2007, 21:57

diesle sa z reguly lepiej wyciszone od benzyniakow i dlatego w kabinie juz tego nie slychac
czasem tylko w starszych konstrukcjach (ale nowszych niz np. Merc 123) trzesie sie karoseria czy kierownica

sampler - 21-11-2007, 23:00

arturro napisał/a:
dylson napisał/a:
.....ze ktos lubi dzwiek kle kle kle.....


kilka minut po odpaleniu zimnego silnika,
z ciekawosci posluchaj tdi V6 lub cdi V6 jak spotkasz gdzies na parkingu, np. pod centrum handlowym, jesli uslyszysz kle kle, stawiam flache


Slyszalem juz wiele silnikow tdi i common rail. Fakt nie chodza juz jak stare diesle ale klekot pozostal do tej pory. A moze po prostu mam za dobry jeszcze sluch...

Anonymous - 21-11-2007, 23:54

sampler napisał/a:
Fakt nie chodza juz jak stare diesle ale klekot pozostal do tej pory.


ale o jaki klekot chodzi? osob stojacych obok auta czy siedzacych w srodku?
obecnie siedzac w srodku nawet w glupim yarisie nic nie slychac, a na zewnatrz, coz malo mnie by to interesowalo, choc tak jak pisalem np v6 320cdi pracuje jak zwykla benzyna o dzwieku rasowej v-alki.

Student - 22-11-2007, 07:23

Dokładnie tak wszystkie diesle powyżej 2.5l mają przyjemny dźwięk dla ucha (drzemie w nich moc), równą pracę i troszeczkę podwyższone obroty.
Tylko te ceny :cry:

cns80 - 22-11-2007, 08:17

Koton napisał/a:
Gdyby jeszcze ceny samochodu z takim silnikiem były "bliżej ludzi"
No :(

Krzyzak napisał/a:
tyle, ze turbo w takim oleju jest zazynane - wlasnie tego nie rozumiem, bo taki olej w takim silniku, po takim przebiegu jest juz 3x zuzyty...

Zapytaj się Rafała_Szczecin co ile jest wymiana w Actrosie. Jakoś nie widzę żeby stały zarżnięte na poboczach :wink:

No i zrobiliśmy temat o wyższości benzyny nad dieslem i odwrotnie :P

Student - 22-11-2007, 09:39

Nie można porównywać Ciągników do osobówek, to już herezja, bo zaraz przejdziemy z porównań Ciągnik /osobówka benzynowa.
cns80 - 22-11-2007, 09:57

Student napisał/a:
Nie można porównywać Ciągników do osobówek,
Chodziło mi tylko o żywotność i smarowanie. Wiadomo że ciągnik ma większe obciążenia, większą pojemność, inne przełożenia, inne przeznaczenie itd...
Anonymous - 22-11-2007, 22:37

mam tu ciekawe porownanie silnikow tego samego producenta: benzyna 354KM i diesel 300KM, co sie okazalo diesel byl o sekunde lepszy na okrazeniu na torze Hockenheim :)
http://www.roadlook.pl/tu...acy-diesel.html

Robson86 - 23-11-2007, 17:29

hehe widze ze temat jak zwykle wszedl na...co jest lepsze diesel czy benzyna :twisted:
ciekawy artykul :)
http://motoryzacja.interi...ci-swiat,921809
Pozdroo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group