[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Zwiększone SPALANIE
Owczar - 30-11-2011, 20:50
Jeśli ECU nie wykazuje błędów to nie pozostaje nic innego jak evoscan i data loging.
fredfm - 30-11-2011, 22:33
Dzięki za odpowiedź. ECU nic nie pokazuje, kontrolka check jeszcze nigdy nie zawitała na mojej desce rozdzielczej..
A powiedz mi dokładniej o co chodzi z tym data loging i czy evoscana odpalę z jakimś kablem dostępnym na najpopularniejszym serwisie aukcyjnym. W moich okolicach nie mam żadnego magika i do wszystkiego muszę dochodzić sam... oczywiście z pomocą tego forum.
Owczar - 30-11-2011, 23:19
fredfm, poczytaj: http://forum.mitsumaniaki...=34863&start=45
polaff - 30-11-2011, 23:20
fredfm napisał/a: | Zaznaczam że benzyna równie szybko znika z baku. |
nie wiem jak to jest realizowane w sekwencji, ale tu pewnie podbnie jak w IIgen. występuje emulator wtryskiwaczy.
Sprawdź czy działa on właściwie.
Ja miałem identyczny problem w punto 2.
Ten potężny silnik (1,2litra) nagle z dnia na dzień zaczął palić 16litrów gazu / 100km i mniej więcej pół baku na 100km (jednocześnie).
Spędziłęm cały dzień w ASO fiata i mechanik się poddał.
Na koniec zabawy zapytałem go czy słyszy jak cykają wtryski od benzyny i czy to normalne zjawisko podczas pracy na LPG (w punto wtryskiwacze benzyny były głośne, a jakiś druciaż do auta z plastikowym kolektorem założył 2 gen lpg więc nie było elektrozaworów "wtryskiwaczy " gazu więc cykanie wtrysków benzyny było słychać).
Okazało się że moje spostrzeżenie było trafne - padł emulator wtryskiwaczy i auto spalało jednocześnie benzynę i gaz. Co ciekawe spadek mocy (mimo zalewania) był nieznaczny, kultura pracy silnika również - jedyny wyraźnie zauważalny objaw to znaczny wzrost spalania.
Nie wiem jak to się odbywa w sekwencji ale może to być cenna wskazówka.
Owczar - 30-11-2011, 23:25
W sekwencji nie ma żadnej emulacji.
A ile pali PB podczas jazdy na benzynie?
polaff - 30-11-2011, 23:26
Owczar napisał/a: | W sekwencji nie ma żadnej emulacji. |
to jak realizowane jest oszukiwanie kompa - wyłączanie wtrysków?
Owczar - 30-11-2011, 23:27
Nie musi nic oszukiwać. Sygnały z ecu są wysyłane do kompa log. W przypadku jazdy na PB komp lpg je przesyła na wtryski bez zmian, a podczas jazdy na lpg wysyla na wtryski lpg po korektach.
polaff - 30-11-2011, 23:31
więc może coś nie halo jest w korektach i wtryski benzyny dostają jakieś szczątki sygnału i leją paliwo, skoro ubywa benzyny podczas jazdy na LPG.
fredfm - 01-12-2011, 08:28
Benzyny nie ubywa podczas jazdy, to wiem na 100%. Chodziło mi o to że benzyna znika szybciej niż wcześniej, tak szybko jak LPG. Moje trasy to ok 400km w jedną stronę, i przez ten okres wskazówka poziomu paliwa nawet nie drgnie.
Jednak jadąc na samej benzynie auto spali jej również ok 13l/100km... i to w trasie. W sobotę muszę uszczelnić pokrywę zaworów bo mi zaczęła puszczać olej, przy okazji przyglądnę się dokładniej świecom, przewodom WN i przepustnicy... Musze też odnaleźć u znajomych kabelek VAG KKL, na pewno takowy kupowałem do poprzedniego auta i ktoś pożyczył...
KaWu - 01-12-2011, 13:22
Owczar napisał/a: | W sekwencji nie ma żadnej emulacji. |
W sekwencji w sterowniku jest wbudowany jakiś standardowy emulator wtryskiwaczy.
fredfm, z twojego opisu wynika, ze lpg Ci spala normalnie - jezeli Pb tez tuzo Ci spala.
Moze poprostu silnik "sie zuzyl" i takie spalanie w nim to norma i nie ma co sie doszukiwac
Jezeli uwazasz, ze silnik duzo pali to szukaj najpierw przyczyny na Pb.
Na poczatek zresetuj ECU i pojezdzij troche na samej Pb. Zobacz wtedy jakie bedzie spalanie. Wtedy dopiero zalacz lpg i takze sprawdz. Mozesz miec np. rozjechane mapy ECU - choc powinienes w Galu miec CE. Ale warto to sprawdzic.
fredfm - 02-12-2011, 08:24
Zgodziłbym się że to normalne spalanie silnika 2,5. Jednak tak jak pisałem wcześniej zrobiłem na gazie 30tys i przez ten czas średnia spalanie wynosiła 10,5l/100km.. Auto jeździ głównie trasy, bez szaleństw czy też zawrotnych prędkości.
Mam jeszcze pytanie czy spalanie mogło wzrosnąć po czyszczeniu przepustnicy?? Jeżeli dobrze pamiętam to właśnie w tym samym czasie gdy zaczęło wzrastać wyczyściłem przepustnicę (zacinający się pedał gazu)...
Szwagier ma dokładnie takiego samego galanta, spróbuje przekładać kolejno przepływomierz, sondę, aparat zapłonowy... każda część kilka dni w moim pomieszka, przez ten czas zobatrzę czy coś się będzie poprawiało.
atsar - 02-12-2011, 11:33
Owczar napisał/a: | W sekwencji nie ma żadnej emulacji. |
ja u siebie w VSI Prinsie mam oddzielny emulator
to tak dla ścisłości ze w sekwencjach tez występuje.
On u mnie akurat był główną przyczyna wysokiego spalania, ale dodatkowo kopcił, po jego wymianie spalanie na poziomie 13-14l LPG (cykl - bardziej miejski) Galanta w tiptronicu, myślę ze jest idealnie.
KaWu - 02-12-2011, 13:42
Cytat: | ja u siebie w VSI Prinsie mam oddzielny emulator
to tak dla ścisłości ze w sekwencjach tez występuje.
On u mnie akurat był główną przyczyna wysokiego spalania, |
W Prinsie akurat dosc czesto padaja ich emulatory-i to chyba przewaznie w Vkach.
Na pocieszenie fakt, ze pozostale elementy instalacji sa juz bdb No moze poza brudzacym sie czesto reduktorem.
mar111cin - 03-12-2011, 14:51
Atsar a jakie miałeś objawy padniętego emulatora? tylko podwyższone spalanie?
atsar - 03-12-2011, 17:03
i szarpał do 2tys obrotow
|
|
|