To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Zwiększone SPALANIE

Owczar - 30-11-2011, 20:50

Jeśli ECU nie wykazuje błędów to nie pozostaje nic innego jak evoscan i data loging.
fredfm - 30-11-2011, 22:33

Dzięki za odpowiedź. ECU nic nie pokazuje, kontrolka check jeszcze nigdy nie zawitała na mojej desce rozdzielczej..

A powiedz mi dokładniej o co chodzi z tym data loging i czy evoscana odpalę z jakimś kablem dostępnym na najpopularniejszym serwisie aukcyjnym. W moich okolicach nie mam żadnego magika i do wszystkiego muszę dochodzić sam... oczywiście z pomocą tego forum.

Owczar - 30-11-2011, 23:19

fredfm, poczytaj: http://forum.mitsumaniaki...=34863&start=45
polaff - 30-11-2011, 23:20

fredfm napisał/a:
Zaznaczam że benzyna równie szybko znika z baku.


nie wiem jak to jest realizowane w sekwencji, ale tu pewnie podbnie jak w IIgen. występuje emulator wtryskiwaczy.

Sprawdź czy działa on właściwie.

Ja miałem identyczny problem w punto 2.

Ten potężny silnik (1,2litra) nagle z dnia na dzień zaczął palić 16litrów gazu / 100km i mniej więcej pół baku na 100km (jednocześnie).
Spędziłęm cały dzień w ASO fiata i mechanik się poddał.

Na koniec zabawy zapytałem go czy słyszy jak cykają wtryski od benzyny i czy to normalne zjawisko podczas pracy na LPG (w punto wtryskiwacze benzyny były głośne, a jakiś druciaż do auta z plastikowym kolektorem założył 2 gen lpg więc nie było elektrozaworów "wtryskiwaczy " gazu więc cykanie wtrysków benzyny było słychać).

Okazało się że moje spostrzeżenie było trafne - padł emulator wtryskiwaczy i auto spalało jednocześnie benzynę i gaz. Co ciekawe spadek mocy (mimo zalewania) był nieznaczny, kultura pracy silnika również - jedyny wyraźnie zauważalny objaw to znaczny wzrost spalania.

Nie wiem jak to się odbywa w sekwencji ale może to być cenna wskazówka.

Owczar - 30-11-2011, 23:25

W sekwencji nie ma żadnej emulacji.

A ile pali PB podczas jazdy na benzynie?

polaff - 30-11-2011, 23:26

Owczar napisał/a:
W sekwencji nie ma żadnej emulacji.

to jak realizowane jest oszukiwanie kompa - wyłączanie wtrysków?

Owczar - 30-11-2011, 23:27

Nie musi nic oszukiwać. Sygnały z ecu są wysyłane do kompa log. W przypadku jazdy na PB komp lpg je przesyła na wtryski bez zmian, a podczas jazdy na lpg wysyla na wtryski lpg po korektach.
polaff - 30-11-2011, 23:31

więc może coś nie halo jest w korektach i wtryski benzyny dostają jakieś szczątki sygnału i leją paliwo, skoro ubywa benzyny podczas jazdy na LPG.
fredfm - 01-12-2011, 08:28

Benzyny nie ubywa podczas jazdy, to wiem na 100%. Chodziło mi o to że benzyna znika szybciej niż wcześniej, tak szybko jak LPG. Moje trasy to ok 400km w jedną stronę, i przez ten okres wskazówka poziomu paliwa nawet nie drgnie.
Jednak jadąc na samej benzynie auto spali jej również ok 13l/100km... i to w trasie. W sobotę muszę uszczelnić pokrywę zaworów bo mi zaczęła puszczać olej, przy okazji przyglądnę się dokładniej świecom, przewodom WN i przepustnicy... Musze też odnaleźć u znajomych :) kabelek VAG KKL, na pewno takowy kupowałem do poprzedniego auta i ktoś pożyczył...

KaWu - 01-12-2011, 13:22

Owczar napisał/a:
W sekwencji nie ma żadnej emulacji.


W sekwencji w sterowniku jest wbudowany jakiś standardowy emulator wtryskiwaczy.

fredfm, z twojego opisu wynika, ze lpg Ci spala normalnie - jezeli Pb tez tuzo Ci spala.
Moze poprostu silnik "sie zuzyl" i takie spalanie w nim to norma i nie ma co sie doszukiwac :?:

Jezeli uwazasz, ze silnik duzo pali to szukaj najpierw przyczyny na Pb.
Na poczatek zresetuj ECU i pojezdzij troche na samej Pb. Zobacz wtedy jakie bedzie spalanie. Wtedy dopiero zalacz lpg i takze sprawdz. Mozesz miec np. rozjechane mapy ECU - choc powinienes w Galu miec CE. Ale warto to sprawdzic.

fredfm - 02-12-2011, 08:24

Zgodziłbym się że to normalne spalanie silnika 2,5. Jednak tak jak pisałem wcześniej zrobiłem na gazie 30tys i przez ten czas średnia spalanie wynosiła 10,5l/100km.. Auto jeździ głównie trasy, bez szaleństw czy też zawrotnych prędkości.

Mam jeszcze pytanie czy spalanie mogło wzrosnąć po czyszczeniu przepustnicy?? Jeżeli dobrze pamiętam to właśnie w tym samym czasie gdy zaczęło wzrastać wyczyściłem przepustnicę (zacinający się pedał gazu)...

Szwagier ma dokładnie takiego samego galanta, spróbuje przekładać kolejno przepływomierz, sondę, aparat zapłonowy... każda część kilka dni w moim pomieszka, przez ten czas zobatrzę czy coś się będzie poprawiało.

atsar - 02-12-2011, 11:33

Owczar napisał/a:
W sekwencji nie ma żadnej emulacji.

ja u siebie w VSI Prinsie mam oddzielny emulator :)
to tak dla ścisłości ze w sekwencjach tez występuje.
On u mnie akurat był główną przyczyna wysokiego spalania, ale dodatkowo kopcił, po jego wymianie spalanie na poziomie 13-14l LPG (cykl - bardziej miejski) Galanta w tiptronicu, myślę ze jest idealnie.

KaWu - 02-12-2011, 13:42

Cytat:
ja u siebie w VSI Prinsie mam oddzielny emulator
to tak dla ścisłości ze w sekwencjach tez występuje.
On u mnie akurat był główną przyczyna wysokiego spalania,


W Prinsie akurat dosc czesto padaja ich emulatory-i to chyba przewaznie w Vkach.
Na pocieszenie fakt, ze pozostale elementy instalacji sa juz bdb :) No moze poza brudzacym sie czesto reduktorem.

mar111cin - 03-12-2011, 14:51

Atsar a jakie miałeś objawy padniętego emulatora? tylko podwyższone spalanie?
atsar - 03-12-2011, 17:03

Cytat:
dodatkowo kopcił

i szarpał do 2tys obrotow



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group