To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] Spalanie 2.0 turbo

desti - 02-11-2012, 17:30

zmień pompe paliwa na sportową o większej wydajności podobno spalanie troszkę spada do tego nówki świece i ich regulacja i powinno być lepiej

[ Dodano: 02-11-2012, 17:31 ]
Powoli zaczynam sądzić że chyba mam inny egzemplarz niż wy

macia - 02-11-2012, 20:54

desti napisał/a:
zmień pompe paliwa na sportową o większej wydajności podobno spalanie troszkę spada

Mam nówkę sztukę założoną http://www.topendpower.pl...%C5%BCowym.html
Dobrze napisałeś, że spalanie "podobno" spada :lol: Znaczy się nic a nic :)
desti napisał/a:
do tego nówki świece i ich regulacja

Świece założone przy okazji wymiany pompy. A co masz na myśli pisząc o regulacji? - klepanie??? Jeśli tak, to kolega, który zajął się ostatnio moim turboczarnuchem zdecydowanie odradzał zmniejszanie przerwy... U mnie zostało więc fabrycznie.

desti - 03-11-2012, 17:46

Tak chodziło mi o przerwę
wojtekwu - 01-03-2013, 17:50

Według komputera, spalanie w cyklu mieszanym:
13,5 litra

komputer pokazuję, że starczy na 400 km jazdy.
Ale z matematycznego punktu widzenia, komputer zawyża wskaźnik w moim wypadku o około 0,7 litra.
Po dotankowaniu mniej niż połowa zbiornika komputer się nie resetuje (nie pokazuje na ile wystarczy baku)

Maddox - 03-03-2013, 01:12

spalanie w O1 T jest jak doooopa, każdy ma własny styl jazdy i każdy ma własne spalanie.
Zmuszony(nie żeby mi to nie odpowiadało) ostatnimi czasy na jazdę do pracy własnie O1 T średnie spalanie mam gdzieś na poziomie 12, dokładne dane na motostat.pl i tu muszę przyznać, że wiele zależy od poznania własnego auta i swoich możliwości.
Ostatnio nawet żona zauważyła mniejsze spalanie, a do pracy jeździmy razem, mamy do siebie 1,6km, i stwierdziła, że chyba "wyczułeś auto, albo nauczyłeś się nim jeździć".
Powiem tak, wszystko zależy od warunków, jakbym miał jeździć raz na tydzień, inaczej operowałbym gazem, a że codziennie go dusze to nauczyłem się nie być zawalidrogą i w miarę oszczędnie jeździć - jeśli ktoś wie co to znaczy dostać się rano z Piaseczna do Warszawy w okolice "Zachodniego" to wie o czym piszę. Dlatego wybraliśmy drogi "zastępcze", objazdy szutrowe, niektóre nie przejezdne nawet dla Suzuki Jimny(wow), więc my pokonujemy ten odcinek 200 metrowy łąką, później Hołubcowa też "lekki" teren na 1 biegu, do lotniska itp.
Generalnie, średnia z 3 lat jazdy różnej wyszło 10,9, czyli prawie litr więcej niż podaje producent(jakoś mnie to nie zaskoczyło).
Nie jest tak źle, tylko ta 98 mogłaby być nieco tańsza.
Jeśli ktoś chce znać więcej szczegółów zapraszam na motostat.pl

Pzdr,
Maddox vel Paweł

W@sio - 15-03-2013, 10:27

Właśnie, spalanie wynika ze stylu jazdy kierowcy. W obecnych warunkach pogodowych trudno jest cisnąć jakoś specjalnie mocno, komputer pokazuje 12,3l w trybie mieszanym.

Niedawno robiłem miśkiem trasę w góry, łącznie nieco ponad 1000km, średnie spalanie pokazywane przez komp wyniosło 9,6 l, natomiast liczone po tankowaniach wyszło 9,06l :) i też nie prowadziłem jak niedzielny kierowca :) toteż bardzo ładnie

wojtekwu - 15-03-2013, 13:22

A co do spalania i tankowania benzyny, wiadomo, OT1 ma napisane 98+ żeby lać i lepsze, a co w przypadku benzyny 95 ?
Wiadomo, im mniej oktanów, tym trudniej palne paliwo, a jak to się przekłada na działanie silnika?

krzychu - 15-03-2013, 13:30

wojtekwu napisał/a:
A co do spalania i tankowania benzyny, wiadomo, OT1 ma napisane 98+ żeby lać i lepsze, a co w przypadku benzyny 95 ?


Prawdopodobnie czujnik spalania stukowego opóźni zapłon. Ewentualnie może zmniejszyć ciśnienie doładowania. Ogólnie obniży parametry silnika.

wojtekwu napisał/a:
im mniej oktanów, tym trudniej palne paliwo, a jak to się przekłada na działanie silnika?


Raczej odwrotnie. Czym wyższa liczba oktanowa tym mniejsze prawdopodobieństwo samozapłonu, a tym samym spalania stukowego.

Samiec Beta - 03-08-2013, 19:15

Ostatnio Lublin - Marki + reszta baku w W-wie - spalanie rzeczywiste 10l, komputer zawyża o ok 1l
elektryk - 04-08-2013, 21:47

krzychu napisał/a:
Prawdopodobnie czujnik spalania stukowego opóźni zapłon. Ewentualnie może zmniejszyć ciśnienie doładowania.
Opóźni zapłon żeby dostosować się do inne paliwa, ale zasięg z litra paliwa powinien wzrosnąć, bo paliwo 95 jest bardziej kaloryczne.
Bob27 - 16-09-2013, 10:20

Witam,

A ile LPG pożerają 2.0T z takową instalacją? Ile więcej niż PB?

Sxizo - 16-09-2013, 12:53

Średnio 16l licz. U mnie 38l wystarcza na około 250 km (jazda głównie miejska)
Bob27 - 16-09-2013, 22:24

Tak właśnie u mnie wyszło po założeniu LPG, wydaje mi się, że za dużo, bo PB98 pali ok. 11, gazu powinien palić do 20% więcej, a nie 40%
Sxizo - 17-09-2013, 18:08

Biorąc pod uwagę moc i osiągi chyba nie ma co narzekać :)
Bob27 - 18-09-2013, 00:15

Po przesiadce z Pajero i 12 l. ON prawie wszystko jest tańsze :) Zastanawia mnie tylko taka duża różnica między PB i LPG


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group