To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

MMC Car Poland & Dilerzy Mitsubishi - KSIĘGA PYTAŃ I ODPOWIEDZI - MITSUMANIAKI - MMC

Anonymous - 28-04-2006, 00:49

Adam: nie chodzi o to żeby oryginały były tańsze, ale żeby ceny były normalne. przykładowo choćby te nieszczęsne przeguby - niech kosztują i 350 zł za oryginał, ale niech to będzie normalna cena. hydrauliki dohc - cena >200 zł / szt jest zdecydowanie przesadzona - 100 zł to realna cena za taką część. jutro będe się dowiadywał o parę małych rzeczy do mojego E3 to spiszę ceny i wrzuce tu na forum
Anonymous - 28-04-2006, 08:18

Adam MMC napisał/a:
Sądzę, że pod nazwą magazyncentralny - Pan z Mitcar-u mial na myśli ten w Holandii.
Nie, nie - mówił wyraźnie o magazynie w Polsce.
Hubeeert - 28-04-2006, 09:47

Adam
:wink: trochę Ci się dostało. Traktuj to jako norme bo jesteś dla Nas jedynym przedstawicielem MMC dostępnym na Forum i wogóle.
Co do serwisów :( pozwól że nie będę komentował. Co do części - chłodnica do mojego samochodu ASO - 4280 Japaneze 480. Ta sama tylko nie w pudełku z napisem Mitsu, szyba przednia - 3000 ASO 300 zł zamiennik. itd itd. Tak jak Ci mówiłem po jazdach 4x4 w Białymstoku - samochody są dobre jako marka. Psują się w wyniku złego serwisu. nie - nie mówię że ASO. ASO jest za drogie. Miśki są naprawiane przez przypadkowych Kaziów nie posiadających wiedzy wykraczającej poza Malucha i Poloneza ewentualnie starego VW. Stąd nasza inicjatytwa z service manualami. Udostępniamy je po to żeby ludzie wiedzieli jak naprawić. Ale to co mamy to nie jest komplet taki jak macie Wy w MMC. Szukamy po sieci, wymieniamy się z innymi Klubami (ja osobiście część mam z GB część z USA za niektóre zapłaciłem po to żeby były).
A części - japaneze ma te same części co Wy. MGP. Ma też zamienniki. Dobrej jakości. Ale juz taki zasrany sklep i firma jak JC ma gówniane i parszywej jakości części ale tanie i łatwo dostępne. "mechanik" (celowo z małej litery) kupuje najtańsze z JC dlatego że nie chce mu się szukać innych i dlatego że Klient chce najtańsze. A Mitsu sie potem psuje.....

Potrzebujemy jako posiadacze Mitsu wsparcia ze strony MMC. Dostajemy je ale to naturalne że chcielibyśmy więcej.
Inne Kluby zazdroszą nam Certyfikatu (vide Klub mazdaspeed), chcielibyśmy żeby za nim poszło jakieś dalsze działanie.
To co tu piszemy to nie jest atak na MMC.
To jest przedstawienie naszych opinii i spraw które chcielibyśmy wyjaśnić.


Pozdrawiam.

Anonymous - 28-04-2006, 10:01

Popieram Huberta w całej rozciągłości. Od siebie chciałbym dodać, że nasze wypowiedzi - choć czasem gorzkie - nie mają na celu wylewanie swoich frustracji. Nie są to też zamierzone złośliwości. Całkiem zrozumiałym jest, że siedząc w centrali takich informacji nie otrzymujecie, a różnorakie sprawozdania od dilerów mogą być jednostronne. Traktuj to więc jako wskazówki od nas, klientów.
Hubeeert - 28-04-2006, 10:27

gregorbu napisał/a:
Traktuj to więc jako wskazówki od nas, klientów.

Dokładnie.

Anonymous - 28-04-2006, 18:40

zgadzam się z Hubertem i Gregorbu. wszystkie te problemy, które tu opisujemy to nie dla tego żeby wam dokopać bo wtedy po prostu zamiast mitsu kupiłbym coś innego.
dla mnie to i tak nnnnniewiarygodne :!: :!: że Adam MMC przedstawiciel głownego importera Mitsu na Polskę aktywnie uczestniczy w tym forum.i tego zazdrości nam pewnie wiele klubów...
KOOPERACJA,NIE IZOLACJA-stare przyslowie pszczół mówi.
a poza tym dalej uważam że gdyby jeden deale z drugim(bądż ich mechanicy) zaglądali na te strony, ślkedzili problemy techniczne naszych aut, sposoby ich rozwiązywania to nauczyliby się więcej niż na niejednym szkoleniu. to praktyka czyni mistrzem...a zainteresowanie świadzcy o stopniu fachowości i profesjonalizmu danego mechanika. podejrzewam że niejedna osoba z tego forum swoją wiedzą na temat mitsu mogłaby zakasowac wielu tzw."autoryzowanych dealerów i ich mechaników.

Firebee - 29-04-2006, 14:27

Adam MMC napisał/a:


Problem jest dość trudny. Oczywiście, że mamy pewien wpływ na dealerów jednak pamiętajcie, że to są osobne firmy a MMC nie może kontrolowac ich ludzi i działalności 24 godzi na dobę.



ale mozna by zrobic co jakis czas przeglad takiego dealera w postaci "podłożonego klienta"
klient wypytalby, sprawdzil wiedze pracownikow i profesjonalizm, jakosc wykonania usługi, jakosc obslugi klienta i wiele innych czynnikow wplywajacych na zadowolenie klienta.

Po takim tescie kazdy z dealerow otrzymalby ocene "jakosci obslugi" a wyniki kazdego z dealerow otrzymaliby wszyscy dealerzy, oraz moglibysmy umiescic je i my na łamach naszego serwisu.

Takie wyniki na pewno mobilizowalyby dealerow do poprawnej obslugi klienta, bo ich nieprofesjonalizm bylby nie tylko widoczny u kilku niezadowolonych klientow, ale i u pozostalych dealerow mitsubishi, a takze przez uzytkownikow Mitsubishi - czyli "Nas" (w cudzyslowiu bo wylaczam siebie:P).

A Wykonanie np raz na pol roku takiego testu nie sa na pewno kosztowne..

Sam pracowalem w firmie, w ktorej przeprowadzano takie testy (z 3 razy), nigdy nie skapnelismy sie kto to byl, a moglismy sie dowiedziec o sobie wiele ciekawych rzeczy (na szczescie zawsze bylismy na wysokich miejscach;)), np. (nie bylo wymieniane z imienia):
jeden z pracownikow trzymal rece w kieszeniach obslugujac mnie, drugi wytlumaczyl do cczego sluzy dany produkt, ale nie polecil materialow do jego wykonania, jeden palil papierosa, itp itd...

Pozdrawiam
Firek

Hubeeert - 29-04-2006, 14:40

Adam podsumowując:
Tobie i nam zależy na tym żeby Mitsu w Polsce miało jak najlepszą opinię - Tobie bo w tej firmie pracujesz, nam bo w końcu jesteśmy Klubem ludzi którzy lubią Miśki. Gramy do jednej i tej samej bramki. Zróbmy wszystko żeby było lepiej.

Jackie - 30-04-2006, 12:46

Firebee napisał/a:
ale mozna by zrobic co jakis czas przeglad takiego dealera w postaci "podłożonego klienta"
klient wypytalby, sprawdzil wiedze pracownikow i profesjonalizm, jakosc wykonania usługi, jakosc obslugi klienta i wiele innych czynnikow wplywajacych na zadowolenie klienta.

Są takie badania (tzw. tajemniczy klient). O dziwo duża część ASO przeszła ten test pomyślnie (oczywiście są błędy i tematy do korekty ale generalnie nie jest źle). Ogólnie wiele się zmienia w podejściu dealerów do tematu.
Pozdrawiam

arekp - 01-05-2006, 21:37

Adam:

ja mam inne pytanie. Czy MMC ma prawo do uzyskania od dealera kontaktu do klienta? A moze dealerzy przekazuja Wam jakies bazy nowych klientow?

Mysle, ze ciekawe bylo by kontaktowanie sie z klientem konkretnego dealera z prosba o ocene punktu.

Druga opcja jest taka, ze wykonacie drugi scislego rachowania z indywidualna numeracja. Bloczki takich drukow trafia do dealera, ktory bedzie przekazywal jeden druk kazdemu klientowi serwisu. Klient bedzie mial mozliwosc wypelnienia ankiety, ktora ostatecznie wykaze ewentualne niedociagniecia.

szczeslaw - 01-05-2006, 23:54

Opel swego czasu wysyłał każdemu klientowi ankietę do wypełnienia. Były w niej pytania odnośnie samochodu oraz dealera i serwisu. Nie wiem jak jest teraz ale podejrzewam, że robią to dalej.
Do ankiety dołczona była zaadresowana koperta, przesyłka opłacana przez Opla.
To jest dobre rozwiązanie.

Anonymous - 02-05-2006, 00:49

arekp napisał/a:
Adam:
ja mam inne pytanie. Czy MMC ma prawo do uzyskania od dealera kontaktu do klienta? A moze dealerzy przekazuja Wam jakies bazy nowych klientow?
Mysle, ze ciekawe bylo by kontaktowanie sie z klientem konkretnego dealera z prosba o ocene punktu.


sa takie badania, do mnie dzwonila raz mila Pani z prosba o ocene uslug serwisu mitsu, czy problem z jakim sie zglosilem zostal rozwiazany, czy auto umyte itd. itp. jedne bylo ciekawe pytanie: czy zaproponowano mi auto zastepcze :D
z koleji np. w mercu za kazdym (prawie) razem jak zostawie auto w aso ktos do mnie dzwoni z tego typu badaniami/pytaniami.
co do ankiety wysylanej poczta to nie jest dobrym rozwiazaniem bo jest dosc drogie, a po drugie malo efektywne (u mnie np. taka ankiety od razu wyladowalaby w koszu).

JCH - 05-05-2006, 19:15

Krzyzak napisał/a:
JCH napisał/a:
Czy cokolwiek się starzeje w pompie wspomagania kierownicy?

Łożyska od np. złego naciągu paska.

To wtedy się raczej zużywa a nie starzeje. Chodzi mi o to, że element tego typu powinien wytrzymywać określony przebieg nie zaś czas eksploatacji.
Naciąg paska .... ? Kto go sprawdzał i naciągał? Wygląda na to, że ASO, bo ja tam łap nie wpychałem.

Anonymous - 07-05-2006, 14:24

Witam was,

Jak zwykle po dłuższej przerwie prześledziłem wasze ostatnie wypowiedzi.
Od roku prowadzimy badania zadowolenia klienta zarówno wśród klientów, którzy kupili nowe samochody jak również wsród klientow, którzy odwiedzili nasze serwisy.
Jak wiecie takie badania mają na celu tylko ocenę jak bardzo klient jest zadowolony z procesu obsługi. Nie jesteśmy w stanie sprawdzić w ten sposób fachowości wykonanej usługi w samochodzie. Możemy tylko sprawdzać czy pracownicy Mitsu byli mili i obsłużyli klienta fachowo. To robimy i nie jest tak źle nawet ale oczywiście dążymy do tego aby było jeszcze lepiej. Pomysł z podstawionym klientem jest dobry tylko że trzeba by to robić częśto. Jak raz na pół roku wyślemy kogoś to akurat mogą usunąć usterkę bez problemu więc ocena będzie pozytywna. Ja myślę, że najlepszymi tajemniczymi klientami jesteście wy. Mamy ze sobą kontakt więc piscie wszystko jak wam któryś podpadnie. W przyszłym tygodniu wyślę niektóre wasze wypowiedzi do naszych dealerów. Ciekawe co odpiszą?

Co do cen części to bardzo cięzko mi wypowiadać sie na ten temat. Kompletnie nie zajmuję sie tym.
Aha, sprawdziłem ceny części do Galanta dla kolegi Krzyżaka (o ile dobrze pamiętam)

Sugerowana cena detaliczna dla kilenta to:

MD007383 112,7 PLN brutto
MD020718 12,76 PLN brutto

A ile w Margo za to chcieli bo już zapomniałem?

Pozdrawiam,

Adam

Krzyzak - 07-05-2006, 18:21

W Margo chcieli 125 zł za MD007383. Ale mi chodzi o to, że w roku 2003 (lub 2004), w lutym tą samą część w tym samym ASO kupiłem za 42 zł w komplecie - czyli za MD007383 i MD020718 razem zapłaciłem 42 zł. Skąd ta podwyżka? - miało być taniej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group