To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Stuki w ukladzie kierowniczym

Hugo - 21-11-2011, 21:58

Kamil_Ziomek napisał/a:
mam dość kiepskich zamienników więc będę za rade co do firmy godnej uwagi
CTR, fabrycznie montowane w Hyundai-iach.
polaff napisał/a:
jeśli chodzi o zawieszenie i układ kierowniczy to TYLKO 555
Kiedyś tak, ostatnio padają szybciej niż najtańszy szajs.
polaff napisał/a:
555, no i u zaufanego sprzedawcy by były w oryginale
Zawsze kupuję w tym samym sklepie i nigdy nie było problemów, tylko ostatnio...
Krzyzak - 22-11-2011, 06:34

Hugo napisał/a:
Kiedyś tak, ostatnio padają szybciej niż najtańszy szajs.

przez wzgląd na to, że ostatnio zamontowałem firmy 555:
- 5 końcówek kierowniczych
- 2 sworznie podkowy EA
- 2 sworznie wahacza E3
- 2 sworznie wahacza C5
- 2 wahacze

i przejechałem na nich dystanse od 300 km do 25 000 km, to się nie zgodzę
nadal mam o 555 dobre zdanie - z końcówek kier. wycisnęło smar (od pracy) i potem już spokój
w E32 sworzeń 555 wytrzymał 110 000 km i wymieniłem tylko dlatego, że miałem zakupiony komplet nowych (z tym, że wymiana nie było ostatnio, ale dokładnie 10 lat temu...)

polaff - 22-11-2011, 07:03

Krzyzak napisał/a:
nadal mam o 555
ja do pajero zakładam cały czas 555 i radzą sobie znakomicie.
W pajero seryjne koła mają 29cali i szosowy bieżnik - na takie koła i jazdę po leśnych duktach było liczone to zawieszenie.
Ja mam założone 33 cale z bieżnikiem typu simex (MT na tyle agresywny, że nie posiada homologacji na drogi publiczne), jazda po lesnych duktach występuje tylko podczas dojeżdżania do OS-ów.

Przy takim traktowaniu 555 wytrzymuje co najmniej jeden sezon, każda inna części po jednym dwóch wypadach w krzaki nadawała się tylko na złom.

Na takich doświadczeniach ja buduję opinię o 555 :twisted: :mrgreen:

maniekk1 - 30-05-2012, 00:37
Temat postu: krzyzak
witam.
minelo juz troche czasu jak jezdze z ta mala usterka,ale zaczyna mnie denerwowac coraz bardziej i tu pytanie..
czy krzyzak od gala 98` 2,5 v6 sedan bedzie pasowal do 01` 2.0 16v kombi ?

dzieki

Owczar - 30-05-2012, 11:08

Który krzyzak?
Hugo - 30-05-2012, 12:36

maniekk1 napisał/a:
czy krzyzak od gala 98` 2,5 v6 sedan bedzie pasowal do 01` 2.0 16v kombi ?
A więc tak: Sam krzyżak można wymienić tylko dolny, górny jest w całości z wałkiem kolumny. Wałek z krzyżakami od Galanta po 2000 r. jest krótszy niz przed 2000 r. Niby to nie problem, bo można go rozsunąć pomiędzy krzyżakami (w miejscu, w którym skłąda sie podczas wypadku), ale wystarczy (tak jak ja zrobiłem) rozsunąć go za dużo lub za mało i w wyniku naprężeń podczas kręcenia kierownicą krzyżaki szybko szlag trafi. Także w zależnosci, z którego rocznika masz auto, to takiej kolumny szukaj.
milo - 30-05-2012, 15:19

Co do stuków na maglownicy to jest regulacja -wyregulowne i cisza :)
Owczar - 30-05-2012, 15:23

Zależy gdzie jest luz. Mówisz o regulacji polegającej na dociśnięciu ślimacznicy?

U mnie nic to nie zmieniło. A w zasadzie dokręciłem i odkręciłem bo kierownica ciężko chodziła, a luz pozostał.

milo - 30-05-2012, 15:31

Owczar napisał/a:
Zależy gdzie jest luz. Mówisz o regulacji polegającej na dociśnięciu ślimacznicy?

Właśnie tak
Owczar napisał/a:
U mnie nic to nie zmieniło. A w zasadzie dokręciłem i odkręciłem bo kierownica ciężko chodziła, a luz pozostał.

Tylko z wyczuciem :)

Krzyzak - 30-05-2012, 15:32

luz śrubą kasuje się w środku - czyli to luz koła kierownicy prawo-lewo
a najczęściej pada teflonowa tulejka prowadząca na końcach magla

Owczar - 30-05-2012, 15:59

Cytat:
Tylko z wyczuciem :)


Robiłem to z wyczuciem, a w zasadzie brat kręcił powoli, a ja sprawdzałem. Luz się nie zmieniał, nawet jak skręciliśmy mocno.

Objaw jest taki, że jest luz na kole kierownicy. Na kołach jest sztywno, nic nie stuka, nie ma luzu. Magiel też sztywny, ale mimo wszystko luz na kierownicy jest. Co ciekawe, to nie luz na kolumnie bo jak ją zblokuję na dole to jest sztywno. Zatem musi być gdzieś na wałku, na którym jest koło zębate. Tylko co tam może łapać luz, bo już nie bardzo wiem o co chodzi?

SPIDER-ek - 30-05-2012, 21:02

Czy możecie to zobrazować gdzie co regulujecie? sprawdzacie?

Ja kupiłem zamiennie kolumne kierowniczą żeby ją podmienić i sprawdzić skąd te stuki pochodzą, bo jestem już głupi. Jednak wolałbym tego nie ruszać bo jest trochę zachodu z śrubami zrywalnymi.

Wczoraj przejechałem chyba z 50km i ani jednego stuknięcia, a czasem wyjadę z garażu i odrazu gdzieś w kolumnie coś stuknie, i nie wiem czy to łożysko, krzyżak czy coś innego.

milo - 30-05-2012, 21:18

SPIDER-ek napisał/a:
Czy możecie to zobrazować gdzie co regulujecie? sprawdzacie?

Od wewnetrznęj strony miedzy buda na maglownicy jest regulacja duży klucz koło 42- chyba.... to nakrętka kontrujaca w srodku na imbus

Krzyzak - 30-05-2012, 21:54

SPIDER-ek napisał/a:
Wczoraj przejechałem chyba z 50km i ani jednego stuknięcia, a czasem wyjadę z garażu i odrazu gdzieś w kolumnie coś stuknie, i nie wiem czy to łożysko, krzyżak czy coś innego.

Mam podobnie - ja to olałem, bo podejrzewam, że stuka jakiś plastik w obudowie kolumny

lucho - 30-05-2012, 21:54

Nareszcie ktoś ten temat śruby poruszył głębiej.
Czyli dokręcając tą śrubę na imbus nic nie zmieniamy?
bo wiem że tam gdzieś w pobliżu jest normalna śruba, też duża (ale chyba nie 42!!)

bo ostatnio z kolegą coś dokręciliśmy i aktualnie kierownica prawie nie odbija i cięzko chodzi... może to to?
kręciliśmy w prawą stronę- a może w drugą było trzeba?
bo luz jak był tak jest :evil:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group