To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Blad 43 TCV, brak mocy 4D68.

gru9721 - 15-03-2011, 21:34

wydaje mi sie ze nie chociaz na zegar nie ustawialem ale kombinowalem cofac i przyspieszac zaplon pompa na bardzo przyspieszonym jest troche lepiej z odpalaniem jak zauwazylem ale kultura pracy wtedy straszna i mniejsza moc jak to na za wczesnym rozrzad tez sprawdzalem na pompie jest ok no i dziwi mnie ze na ecu mam aktywny blad 43 a miernikowo niby jest dobry
Andrew - 15-03-2011, 21:53

To może pierwsze to ogarnij, żeby było dobrze ustawione...
gru9721 - 15-03-2011, 22:04

ale bylo dobrze ustawione palil normalnie itd. a racze nie mozliwe zeby sie zaplon sam przestawil skoro rozrzad sprawdzilem i sie nie przestawil nawet o pol zabka wiem bo sam go ustawialem i dwoch mechanikow tez na sluch ustawialo pompe niestety nie potrafia mi pomoc a kazde podpiecie pod kompa 100 pln wyrzucone na marne MASAKRA
milo - 15-03-2011, 22:19

ciekawa stronka :biggrin: http://www.4piple.pl/inde...d=147&Itemid=85
gru9721 - 16-03-2011, 07:10

tak ale jakie ceny heh zastanawiam sie czy jest taka opcja zeby zmienic pompe na mechaniczna bo jest ich duzo i ceny tez sa dobre tylko nie wiem jak z mocowaniem i walkiem czy jest tak samo bo z reszta dal bym rade wydaje mi sie robil ktos juz tak??
Owczar - 16-03-2011, 16:50

gru9721, coś masz nie tak z pompą. Zawór nie daje rady regulować kąta wtrysku. Dlatego odpala Ci w różnych położeniach. Obawiam się, że pompa nadaje się do regeneracji lub przynajmniej do wymiany tego zaworu. Sama rezystancja to nic, on musi jeszcze działać.
gru9721 - 16-03-2011, 20:32

owczar dzis wyjalem ten zawor normalnie chodzi Dopiero po wyjeciu zobaczylem jego zasade dzialania on po prostu zamyka sie i otwiera dlatego tak tyka tylko z dosc duzo predkoscia dlatego steruje wtryskiwanym paliwem ALE u mnie z jednostajana predkoscia znaczy nie reguluje bo sprawdzilem sterowanie z ecu na pierwszym pinie 12.3 v tak jak powinno byc ale tak jak pisales drogi pin powinien dostawac inny prad na wolnych obrotach i np. przy 2.5 tys tez inny i sterowac czasem wtrysku a u mie po odpaleniu jest na nim ciagle ok.6.5v czyli caly czas tak samo Wydaje mi sie ze tu lezy przyczyna tylko co ecu mi pada??(zawor 100 procent dobry)

[ Dodano: 16-03-2011, 21:05 ]
albo nastawnik w pompie siedzi bo wydaje mi sie ze na ten zawor tez ma znaczenie cisnienie w pompie zeby prawidlowo dzialal

[ Dodano: 25-03-2011, 19:24 ]
problem rozwiazany nareszcie okazalo sie ze to pompa kupilem cala droga uzywke(anglik) zeby miec pewnosc przezbroilem ja czyli zalozylem wszystkie czujniki z mojej i chodzi jak lalunia zero bledow pali na dotyk Wiec jak ktos bedzie mial blad 43 niech nawet nie szuka zaworow itd. jak ja bo to pompa Nie uwiezycie ale teraz wydaje mi sie jakby byl o 20 koni mocniejszy nawet jak go kupowalem tak sie nie zbieral Dzieki wszystkim za pomoc w szczegulnosci Owczarowi

yam1530 - 11-09-2011, 18:30

Witam
Odgrzewam temat ponieważ u mnie wystąpił błąd 43.
Usterka pojawiła się podczas próby wyprzedzania tira na autostradzie.
Auto podczas wyprzedzania straciło nagle moc i włączyła się kontrolka silnika.
Po wrzuceniu na luz kontrolka przestała świecić i auto dalej przyśpieszało ale tylko do granicy ok 110km/h potem działo się to samo, zaświecenie kontrolki silnika spadek mocy.
W czasie jazdy po mieście problem ten nie występuję chyba że obroty wzrosną powyżej 3 tys ok. Myślałem na początki że to problem z paliwem. Wczoraj wyczyściłem filterek paliwa który znajduje się w baku. Był strasznie zasyfiony. Myślałem że dzięki temu problem zniknie. Niestety po jeździe ok 20 km problem powrócił. Auto zaczęło tracić moc powyżej 3tyś obrotów(kontrolka się nie zaświeciła). Następne 20 km przejechałem lecz powyżej 3 tyś auto słabło. W drodze powrotnej auto zachowywało się juz inaczej. przyśpieszało tylko w granicach do 2.5 tyś.
Czytając ten temat można powiedzieć że sytuacja beznadziejna bo tylko wymiana pompy ratuje sytuację. Chciałbym się dowiedzieć jak wygląda zawór timing control solenoid valve i na jakiej zasadzie działa. Moim zdaniem sytuacja ta(problem z mocą) zaczyna się kiedy silnik łapie temperaturkę. Gdy jest zimny w początkowej fazie jazdy wszystko wygląda ok.
Silnik na biegu jałowym pracuję normalnie. Przy wciśnięciu pedału gazu w podłoge nie wyskakuja zadne błędy a silnik bez problemu sie wkreca. Zauważyłem również iż podczas jazdy gdy moc auta spadnie zalatuje jakimiś dziwnymi spalinami.
Czy to może oznaczać że dostaje za dużo paliwa i go poprostu dusi?
Czy ten zawór jest odpowiedzialny za dawkę paliwa?

Owczar - 12-09-2011, 11:29

Cytat:
Czy ten zawór jest odpowiedzialny za dawkę paliwa?


Tak, jest odpowiedzialny za korektę czasu wtrysku.

yam1530 - 13-09-2011, 09:37

Problem rozwiązany . Dzięki za info.
Ps. Czy z tego zaworu można by pobrać jakieś dane odnośnie ilości wtryskiwanego paliwa? Chodzi mi o wyliczenie na tej podstawie spalania średniego.
Pzodrawiam

Owczar - 13-09-2011, 22:54

yam1530, podpytaj milo, on instalował kompa pokładowego. Ja się tym interesowałem, ale nie pamiętam czy to ten czy jakiś inny. Potrzebne jest tylko odwrotne zliczanie impulsów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group