[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Projekt X
Anonymous - 09-05-2008, 22:00
zrobic z colta monster jamm
Anonymous - 09-05-2008, 22:08
O żesh ty....
Tego dyfer nie wyczyma
Hubeeert - 09-05-2008, 22:19
żesh? Co to znaczy?
To jest polskie Forum i piszemy w naszym języku
A co do zakupu takiego EVO - zapytaj roch_27 gdzie kupił Galanta VR4
[ Dodano: 09-05-2008, 22:28 ]
londolut napisał/a: | Hubeeert, dlaczego byś się nie pisał na jazdę takim monstrum? | 276KM w tak lekkiej budzie jaką miał Lancer powodowało, że przy ABE (Absolutnym Braku Elektroniki) jazda przypominała golenie się samurajskim mieczem.
Tzn jak potrafisz to się ogolisz. Jak nie - urżniesz sobie łeb.
wichura1 - 10-05-2008, 00:00
Dlatego od modelu EVO IV nawet miernym kierowcom zaczęło wychodzić.
Morfi - 10-05-2008, 00:30
Ja bym z przyjemnościa przejechał sie takim monstrum.
Częstochowa nie jest daleko a więc i mógłbym byc na bierząco i może nawet jakas srubke wkręcić
Koton - 10-05-2008, 00:40
Jeśli się da założyc turbo i dmuchnąć jakieś rozsądne doładowanie żeby ten silnik to przetrzymał przez jakiś testowy okres czasu, to zrób tak. Za rozsądne pieniądze będziesz miał obraz tego w jakim kierunku twój projekt będzie się rozwijał.
Albo wykombinuj przejaźdżke Evo1,2,3 żeby wiedzieć czy to jest to co Cie interesuje.
Głupio byłoby wydać sporo pieniędzy i być niezadowolonym z rezultatu.
Poza tym zobaczysz czy droga do celu jest prosta czy też wyboista i pełna dziur.
Gdy projekt będzie ukończony dasz się garnąć??
Morfi - 10-05-2008, 00:47
Droga napewno jest wyboista . I aby dmuchnac powyżej 0,5 Bara to trzeba kuć.
Dlatego 30 tys to jest jak nic, które tzreba miec.
Ale spojżenie innych będzie bezcenne. A za reszte zaplacisz kartą
Hubeeert - 10-05-2008, 00:56
Koton napisał/a: | Jeśli się da założyc turbo i dmuchnąć jakieś rozsądne doładowanie żeby ten silnik to przetrzymał przez jakiś testowy okres czasu, to zrób tak |
Tego się nie da zrobić bo w 4G93 najsłabszym elementem są korby. w 4G93T były wzmocnione ale i tak poddawały się albo te wzmocnione albo po wymianie na jeszcze mocniejsze poddawał się aluminiowy blok. I to też inny blok niż w 4G93. Wzmocniony.
No ale jak chcecie się sami przekonać - voila.
4G93 NIE NADAJE SIĘ DO TURBO I PODNOSZENIA MOCY.
Koton - 10-05-2008, 01:02
Mnie chodziło o 4g92 które jest obecnie pod maską, które chyba też nie jest zbyt odporne.
londolut - 10-05-2008, 01:42
pysio81 napisał/a: | zrobic z colta monster jamm |
Hubeeert napisał/a: | To jest polskie Forum i piszemy w naszym języku | Popieram, z resztą podpis mówi sam za siebie
Morfi napisał/a: | Ja bym z przyjemnościa przejechał sie takim monstrum.
Częstochowa nie jest daleko a więc i mógłbym byc na bierząco i może nawet jakas srubke wkręcić | Jak już powstanie 'misio' to ja też jestem bardzo za przejażdżką Do czewy mam 100KM
Koton, w tym wypadku nie ma sensu wkładania turbo do 4G9x bo ten silnik tego nie zniesie Jedyna rada to przeszczep z EVO. Cały silnik musiał by być kuty a to drogie zabawki + kosztowna eksploatacja.
Hubert a bebechy z IV podejdą? Żeby choć trochę 'elektronicznego stróża' było.
Morfi - 10-05-2008, 08:16
http://forum.4g61t.org/ wystarczy poszukać
[ Dodano: 10-05-2008, 08:30 ]
http://pl.youtube.com/watch?v=_MCc-e1oJTY
http://pl.youtube.com/watch?v=GWtHlS76QhU
Hubeeert - 10-05-2008, 11:54
londolut napisał/a: | Hubert a bebechy z IV podejdą? Żeby choć trochę 'elektronicznego stróża' było. |
Od EVO IV silnik był odwrócony o 180 stopni i wkładanie go wiązałoby sie z wydrutowaniem mocowania silnika z drugiej strony.
Jestem skłonny przypuszczać, że do CA0 da się przeszczepić przód od EVO III (w końcu to Lancer) natomiast wątpię żeby było to takie proste w przypadku IV.
Już III miała większy rozstaw osi niż cywilny Lancer. Stąd moje wczesniejsze stwierdzenie o konieczności (najprawdopodobniej - to tylko gdybanie) dorabiania półosi.
Tak czy inaczej moim skromnym zdaniem jeżeli już to CA4A AWD + cała mechanika i silnik od EVO III.
A gdyby udało się wszczepić przód od EVO III byłaby od razu załatwiona sprawa wszelkiego rodzaju mocowań, spoilerów, maski itd
Pozdrawiam
Anonymous - 10-05-2008, 11:54
Głowa mnie już boli i to nie dlatego że wczoraj pochlałem
Nie chce stawiać na wysiloną jednostkę a 4G61t jest takową podobnie jak uturbione 4G93.
Nie ma sensu robić kuźnicy tego silnika.
100 razy bardziej podoba mi sie pomysł z 4g63t w standardzie. Dlatego pytałem o tego Galanta, który ma co prawda zwykle 4g63, ale chodzi tu o napędy. Nie wiem jednak jaki to jest napęd? Jak bardzo wytrzymały?
Z katalogu jasno wynika że skrzynia to W5M31, podczas gdy wersje turbo mają W5M33 (galant, eclipse, evo) Nie potrafię rozszyfrować tego kodu. Czy chodzi w nim o wytrzymałość czy o coś innego (poza przełożeniami) Jeśli napędy tego Galanta wytrzymałyby spokojnie te 200 - 240kM to kupiłbym go - dokupując silnik 4G63T 6 bolt ze stanów lub z Japonii bez zbędnego dłubania. Pozostałoby przeszczepić ....
EDIT:
Coś sie wyjaśniło więc napisze dla potomnych:
Napęd w Colcie CA0 4wd jest taki sam jak w Galancie 4wd Dynamic 2.0 DOHC N/A
Skrzynie to W5M31 i różnią się punktami mocowań i "pierdokłami" Kielichy, śruby te same.
Wynika z tego że spokojnie toleruje moce rzędu 150kM.
Zakładając że masa Galanta jest sporo większa, i dodając pewną tolerancje producenta, można założyć że ten napęd faktycznie jest w stanie poradzić sobie z mocą 170 - 190kM w lżejszym Colcie.
londolut - 12-05-2008, 07:55
nickt napisał/a: | Głowa mnie już boli i to nie dlatego że wczoraj pochlałem | No a czego ty się spodziewałeś Tutaj jest przeszło 7k zarejestrowanych userów
nickt napisał/a: | Coś sie wyjaśniło więc napisze dla potomnych:
| Czyli? Musisz podjąć męską decyzję. Kupić 4G63 lub 4G63T i zacząć działać czy też nie i szukać dalej. 4G63T wydłubiesz z Eclipsa a bez bez turbo z Gala
[ Dodano: 14-05-2008, 20:19 ]
Czyżby temat zdechł śmiercią naturalną ?
misiekwwl - 17-05-2008, 10:59
cały temat stanął w miejscu a byłem ciekaw czy coś z tego bedzie
|
|
|