To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tuning - Zwiększenie mocy, modyfikacje - Lancer CYxA

Trik - 17-03-2010, 13:18

FeniX napisał/a:
od kolektora do tłumika z EVO
Zalezy co chcesz osiągnąć. Z rułami może nie będzie problemu, chociaż ich średnica może być większa. Ale, z tego co wiem to i tłumik końcowy jest większy i może sporo wystawać w dół, ok 5-7 cm mniejszy prześwit w tym miejscu. IMO lepiej znależć jakiś układ dedykowany do SB 1,8 lub coś zamówić, ale to i tak wiąże się z zaprojektowaniem całego układu dolotowego i wydechowego i paru innych elementó. Jest nawet temat na forum o wydechu, http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=170
FeniX - 17-03-2010, 13:50

Planowany efekt który chciałem osiągnąć to przede wszystkim poprawienie osiągów. Większy przekrój rury teoretycznie powinien przynieść zwiększenie swobody w wydostawanie się spalin, a przy planowanym zmianie filtra powietrze powinno to zaowocować przyrostem mocy.

Walory estetyczne nie ukrywam że też odgrywają istotne znaczenie.

Trik - 17-03-2010, 13:59

Jeśli chcesz uzyskać poprawę parametrów, to raczej kieruj się w stronę tego co kolega kilka postów nad twoim wykonał, owszem cenowo drożej, ale wydaje się ze dużo skuteczniesze niż tylko sam wydech. Z resztą on wydechu nie robił jedynie kolektor wydechowy, prawdopodobnie z wygładzynymi płaszczyznami wewnątrz kolektora aby poprawić prędkość wylotu spalin. IMO szkoda kasy na sam wydech, bo efektów może w cale niebyć, niestety. :wink:
FeniX - 17-03-2010, 14:30

Trik napisał/a:
(...)IMO szkoda kasy na sam wydech, bo efektów może w cale niebyć, (...)


Wydech z rurą od kolektora dostałem za free, więc o kosztach na razie jeszcze nie ma co mówić. Jak się cieplej zrobi to zacznie się okres eksperymentów. :)

mkm - 19-03-2010, 00:51

FeniX, eksperymentuj! Pare kucykow moze Ci sie uda dodac :wink:



albo odjąć :biggrin:

roobku - 19-03-2010, 11:59

tak sobie dzisiaj zaglądnełem na strone Ultera, maja dedykowane tłumiki do naszych Lancerów:

http://www.ulter.com.pl/i...=199&s=593#foto

miałem ich produkt w poprzednim aucie i jakościowo/cenowo wypadają nieźle, ich wydech też fajnie "gada"

FeniX - 19-03-2010, 23:56

Pierwsze starcie z wydechem z EVO.

Dysponuje takim zestawem

niestety bez katalizatora.

Po pierwszych przymiarkach wychodzi na to ze wydech z grubsza powinien pasować. Oryginalny wydech jest podwieszony na 3 wieszakach gumowych, z czego 2(co mnie trochę zaskoczyło) są przykręcane na śrubę. Wydech z EVO jest cięższy, ale jest podwieszany na 2 podwójnych wieszakach. Średnica rury wydechowej w EVO jest trochę większa niż w serii, ale z tego co zdążyłem sprawdzić to łączniki rury wydechowej pasują między wersjami bez problemów.

Niestety w związku z tym że EVO posiada prawie prostą rurę układu wydechowego ostatni łącznik jest pod większym kontem a co za tym idzie trzeba będzie założyć całą rurę, ale do tego będę musiał zdobyć katalizator (albo inny kawałek rury w to miejsce) albo będzie trzeba dogiąć kawałek rury z łącznikiem wchodzący do tłumika.

Niniejszym kombinowanie zawieszone do następnego weekendu.

LancerGTS08 - 25-03-2010, 09:20

http://s782.photobucket.c...8/Piggy%20tune/

bardzo prosze...link to skanów pomiarów z hamowni (juz po kilku modyfikacjach), pomiaru AFR, i map paliwowych (które sam sobie napisałęm).

Mój Lancer to wersja amerykańska GTS (manual), silnik 2.0 MIVEC (seria wg. producenta 152 KM). Jak widać można sporo wyciągnąć....ale trzeba wiedziec jak bo łatwo jedynie pogorszyć osiągi wyieniając wydech czy dolot.

PS. ostatnie wynik 172,5 KM to nie koniec....jest jeszcze mały potencjał i do soboty powinno być koło 177 KM

[ Dodano: 25-03-2010, 09:30 ]
FeniX napisał/a:
Planowany efekt który chciałem osiągnąć to przede wszystkim poprawienie osiągów. Większy przekrój rury teoretycznie powinien przynieść zwiększenie swobody w wydostawanie się spalin, a przy planowanym zmianie filtra powietrze powinno to zaowocować przyrostem mocy.

Walory estetyczne nie ukrywam że też odgrywają istotne znaczenie.


No pokolei;

po 1 - przy seryjnym dolocie zwiększenie przypływu układu wydechowego nie wiele Ci da.

po 2 - zwiększając przekruj rury zepsujesz kompresje (średnica nie może być zbyt duża gdyż spaliny będą wolniej przepływały przez ukłąd - zmniejszy się ciśnienie - a top raczej nie poprawia osiągów

po 3 - zmieniając wiltr na sportowy będzie więcej powietrza wpadać do silnika, a to wpłynie na zwiększenie miaszanki paliwa i powietrza (mieszkanka będzie uboższa w paliwo) a to pogorszy osiągi....po zamontowaniu dolotu trzeba zmienić mape paliwową tak aby ilośc paliwa w mieszance dostosowac do większej ilości zasysanego powietrza tak żeby było ok 13.0:1. (przy wkładkach może nie jest to zbyt istotne - mają one nieznaczny wpływ na przepustowość powietrza gdyż nie zmienia się pojemność ukłądu dolotowego - dopiero stożek to zmieni).

jaca71 - 25-03-2010, 12:02

LancerGTS08 napisał/a:
Mój Lancer to wersja amerykańska GTS (manual), silnik 2.0 MIVEC (seria wg. producenta 152 KM).

Według producenta jest 152HP co daje 114KW co daje 155PS lub 155KM ;)
A tak z czystej poznawczej ciekawości czy go shamowałeś przed przeróbkami? Bo z tego co czytałem po amerykańskich forach silniki te mają spory bonus - niektóre dochodziły do 168HP po wyjechaniu z fabryki :) Miały ponad 136HP na kołach, dodaj do tego 20% strat i... Może się okazać że cieszysz się z firmowego bonusu :)

Co nie zmienia faktu że gratuluję postępów w pracach. Dodatkowo otwiera się droga do dłubania także dla mnie. Tylko nie wiem czy potrzebuję :)

LancerGTS08 - 25-03-2010, 12:04

168 KM ma wersja 4B12 z silnikiem 2.4, a mój ma wbite do dowodu ze specyfikacji 112 KW

4B11 Specifications
Engine type — Inline 4 cylinder DOHC 16v, MIVEC
Displacement — 2.0 L (1998 cc)
Bore — 86 mm
Stroke — 86 mm
Compression ratio — 10:1
Fuel system — ECI multiple
Power — 112 kW (152 PS) at 6000 rpm
Torque — 198 N·m (146 ft·lbf) at 4250 rpm
Redline — 6500 rpm (8000 rpm final)

jaca71 - 25-03-2010, 12:08

LancerGTS08 napisał/a:
168 KM ma wersja 4B12 z silnikiem 2.4

Ten sam błąd ;) 168HP czyli ~170KM :) Wiem o tym co podaje fabryka piszę tylko o zhamowanych lancera 2.0. Jeden pokazał wykres i miał 136HP na kołach co daje ponad 160KM na wale.
Dlatego pytałem czy hamowałeś go przed robótkami. Ja swojego nie. ale mnie korci tylko "czasu" brak :)

[ Dodano: 25-03-2010, 12:11 ]
LancerGTS08 napisał/a:
mój ma wbite do dowodu ze specyfikacji 112 KW

To co masz wbite w dowodzie nijak się ma do prawdy. Wbijają to co im się poda. A raczej co gość na stacji diagnostycznej znajdzie. Mój diagnosta znalazł w internecie (sprytek) 114KW :)

LancerGTS08 - 25-03-2010, 12:12

co do mocy to jest zdajsie jednak 152 PS 112KW

mój hamowany był po raz pierwszy po zainstalowaniu RRM Timing Control Box'a z wkładką K&N i miał 160 KM/PS

a ile Ty wyciągnąłeś ze swojego i co w nim robiłeś?

jaca71 - 25-03-2010, 12:12

LancerGTS08 napisał/a:
4B11 Specifications
Engine type — Inline 4 cylinder DOHC 16v, MIVEC
Displacement — 2.0 L (1998 cc)
Bore — 86 mm
Stroke — 86 mm
Compression ratio — 10:1
Fuel system — ECI multiple
Power — 112 kW (152 PS) at 6000 rpm
Torque — 198 N·m (146 ft·lbf) at 4250 rpm
Redline — 6500 rpm (8000 rpm final)

Z jakiej strony to kopiujesz?
Dociągnąłeś kiedyś silnik do 8000rpm?

[ Dodano: 25-03-2010, 12:15 ]
LancerGTS08 napisał/a:
a ile Ty wyciągnąłeś ze swojego i co w nim robiłeś?

Na razie jeszcze nic. Kapusty brak na zabawy - teraz szykują mi się inne wydatki.
Ale warto wiedzieć że silnik ten ma potencjał i z tego co czytałem po forach bardzo dobrze znosi modyfikacje. Tylko chciałbym wiedzieć ile one tak naprawdę dają. Szkoda że nie zrobiłeś wykresu przed modami...

LancerGTS08 - 25-03-2010, 12:19

tu jest jeszcze inaczej;

- 1,998 cc 2.0 liters in-line 4 front engine with 86.0 mm bore, 86.0 mm stroke, 10.0 compression ratio, double overhead cam, variable valve timing/camshaft and four valves per cylinder 4B11
- Unleaded fuel 87
- Multi-point injection fuel system
- 15.3 gallon main unleaded fuel tank 12.7
- Power: 113 kW , 152 HP SAE @ 6,000 rpm; 146 ft lb , 198 Nm @ 4,250 rpm

z motortrend....

113 KW daje 151 HP i 153 PS....

no ale proponowałbym tego Timing Boxa.....kosztuje coś koło 270$ a podniesie moc do 160 KM

[ Dodano: 25-03-2010, 12:21 ]
ja na ostatnim pomiarze miałem 172,5 KM ale na mapie którą napisałem w może 5 minut między pomiarami....teraz na spokojnie analizuje dane i ja szlifuje...myśle że do 175 dojde

jaca71 - 25-03-2010, 12:37

LancerGTS08 napisał/a:
a na ostatnim pomiarze miałem 172,5 KM ale na mapie którą napisałem w może 5 minut między pomiarami....teraz na spokojnie analizuje dane i ja szlifuje...myśle że do 175 dojde

Zajmujesz się tym zawodowo czy tylko hobbistycznie? Ewentualnie jak długo trwa strojenie samochodu po przeróbkach.
I najważniejsze, jak wygląda spalanie po modach np. podczas jazdy miejskiej?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group