To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Outlander II - chiptuning bez utraty gwarancji

Ostry - 01-04-2009, 23:51

Witam
Ja swoj samochod chipowalem zaraz jak go kupilem(02.2009). Obecnie mam 4 tys. przebiegu , 166KM i 370Nm i tak wlasnie chcialem tzn . nie za duzo , nie za malo, ale w sam raz. Mam to szczescie ,ze mieszkam na wybrzezu i u nas jest filia firmy V-Tech z Krakowa. Troszke sie tym kiedys interesowalem i mozna powiedziec ,ze to firma jedna z niewielu, ktora profesjonalnie podchodzi do rzeczy. Pojechalem wiec do nich na profesjonalna hamownie ,rowniez dla samoch. z napedem 4x4 ,gdzie okazalo sie ze moj Outek ma w seri 148 KM i 315Nm. Bez wahania poprosilem o chiptuning. Panowie tam pracujacy znaja sie na rzeczy i wgrali mi mape konkretnie pod moje auto. A teraz co do gwarancji. Firma ta zaopatruje (za doplata i na zyczenie klienta)rowniez w takie sprytne urzadzenie , w ktorym zgrane macie dwie mapy , czyli ta w serii i ta po chipowaniu (nawet kilka jej odmian tzn. mocniej lub mniej chipowane wersje) Od Ciebie zalezy na jakiej chcesz jezdzic. W kazdej chwili mozesz wgrac sobie wersje jaka chcesz wczepiajac to urzadzenie pod zlacze gdzie podpinaja sie w sewisie. Operacja ta trwa ok 10 minut i jadac np. do servisu wczesniej zmieniasz sobie mape na seryjna i nikt w zyciu sie nie dowie ,czy czasem tam nie majstrowales. Operacje te mozesz wykonywac ile tylko sobie zapragniesz ,bez zadnej szkody dla komputera i samochodu. Problem gwarancji wtedy odpada. Koszt tego zabiegu to 2100PLN razem z urzadzeniem.
Jeszcze tylko powiem ,ze zrobilem tam drugi samochod. Pierwszy byl Focus II (30 tys. na chipie )i moge smialo ten zaklad polecic. Po takim chipowaniu nie radze jezdzic na 2WD(zrywa przyczepnosc). Ja mam zawsze 4 WD. Spalanie na poziomie 9L/100km.
Moze to co niektorym rozwieje pewne rozterki.
Jeszcze jedno sorrki za brak polskich znakow. Taka mam tu klawiature.

Pozdrawiam
Ostry :)

rezon - 02-04-2009, 09:43

Ostry napisał/a:
nikt w zyciu sie nie dowie ,czy czasem tam nie majstrowales
tutaj w prowadzili Cię w błąd. Ta sama firma miała problem na południu Polski z wykasowaniem licznika programowań - czyli nie mapa, ale ile razy była wgrywana. Nie wiem czy istnieje coś takiego w Outku, ale w samochodach grupy VW na pewno. Jednemu użytkownikowi skody 2,0TDI poleciała o ile dobrze pamiętam skrzynia biegów DSG i zaczęły się problemy. Chyba komuś ostatecznie udało się wykasować licznik programowań, ale na pewno nie było to bezproblemowe w ciągu 10 minut. A firma jest ceniona przez wielu użytkowników TDI podobnie jak Master TUning. Ja na razie czekam do końca gwarancji, później parametry zbliżone do Twoich zupełnie mnie zadowolą. 2100,- to dość wysoka cena za tuning. Z tego co się orientuję to w profi firmie kosztuje to ok. 1500 - oczywiście z hamowaniem i program pod konkretny samochód.
Student - 02-04-2009, 10:01

Ale jak wyżej 1500 za jeden a za 2tyś. masz kilka map wiec to jest wypasione rozwiązanie i koszty są usprawiedliwione.
Ostry - 02-04-2009, 12:32

Dokladnie mozesz wgrac kilka map i zmieniac w zaleznosci od potrzeb . Zaleta jest jeszcze taka,ze to urzadzenie przeprogramowujace ,o ile sie nie myle nazywa sie RTS i moze odczytywac rowniez bledy jakie masz na komie. W ASO za takie podlaczenie musisz zaplacic . Tutaj nie musisz i nie wiem teraz ,czy mozesz jeszcze je skasowac z RTS.
Ponnadto Urzadzenie programujace mozesz uzywac do kilku samochodow.
Co do kosztow, no coz, dla jednych duzo,dla innych normalnie.

Pozdrawiam
Ostry :)

rezon - 02-04-2009, 12:46

Ostry napisał/a:
moze odczytywac rowniez bledy jakie masz na komie.
to w istotny sposób zwiększa jego funkcjonalność. Ma również możliwość ich kasowania?
Ostry - 02-04-2009, 15:31

Znalazlem dolaczona instrukcje obslugi. Cytuje:
Programator V-Tech RTS moze zostac uzyty jako narzedzie diagnostyczne. Po podlaczeniu do zlacza OBD , mozna samodzielnie wykonac diagnostyke silnika- odczytac kody ewentualnych usterek i je skasowac. Jesli programator wyswietli bledy, nalezy je spisac, a nastepnie odnalezc ich interpretacje na witrynie
http://www.2carpros.com
lub zwrocic sie do swojego tunera o ich odczytanie.
Aby wyczyscic pamiec kodow bledow nalezy wybrac w menu "Clear DTC codes" .
I to wszystko.

Pozdrawiam
Ostry :)

rezon - 02-04-2009, 18:12

Ostry napisał/a:
Clear DTC codes" .
czyli również kasuje. Użyteczna funkcja przy LPG, przy ON na razie nic mi nie wyrzucał komputer.
yesko - 03-04-2009, 19:58

U mnie w ASO zaproponowali mi w promocyjnej cenie 4000pln podniesienie mocy o ok 20 koni, oczywiście bez utraty gwarancji. Jak na razie chyba nie skorzystam.
jmgmotocykle - 03-04-2009, 21:41

Cytat:
W kazdej chwili mozesz wgrac sobie wersje jaka chcesz wczepiajac to urzadzenie pod zlacze gdzie podpinaja sie w sewisie. Operacja ta trwa ok 10 minut i jadac np. do servisu wczesniej zmieniasz sobie mape na seryjna i nikt w zyciu sie nie dowie ,czy czasem tam nie majstrowales.


nie znajdą tego w serwisie , co więcej - nawet tuningowej mapy nie rozpoznają , ale jak coś ci się "rypnie" poważnego to centrala leci do centrali mitsu i tam odczytają ilośc połączen z komem auta - ew. przed oddaniem auta na serwis z poważną usterką zalecam wizytę u kumatego tunera - można wykasować ten "licznik" :lol:

Anonymous - 05-04-2009, 19:58

Rozpoznają tuningową mapę jeżeli będzie rozgarnięty mechanik i będzie chciał to znaleźć.
jmgmotocykle - 05-04-2009, 20:36

Cytat:
Rozpoznają tuningową mapę jeżeli będzie rozgarnięty mechanik i będzie chciał to znaleźć

potwierdzam..... kumaty wszystko wyłapie.... ale tych w aso niewielu... :evil:

mitsu00 - 05-04-2009, 20:43

Panowie,

Zaintrygowany kwestią podrasowania naszych miśków umówiłem się podczas przeglądu 40 tys. w AUTO GT na wgranie mapy Ecuteka. 5 kwietnia położą miśka na stół operacyjny :lol: O wrażeniach z jazdy zawirusowanym Outkiem opowiem niebawem.

Pozdr.

Anonymous - 05-04-2009, 20:43

jmgmotocykle napisał/a:
Cytat:
Rozpoznają tuningową mapę jeżeli będzie rozgarnięty mechanik i będzie chciał to znaleźć

potwierdzam..... kumaty wszystko wyłapie.... ale tych w aso niewielu... :evil:
Są tacy, tyle że przy standardowym przeglądzie tak się nie zagłębiają często.
marweska1978 - 10-04-2009, 21:01

Czy jest duże ryzyko wstawienia takiego Boxa do outka???
http://www.allegro.pl/ite...hip_box_pd.html

Hubeeert - 11-04-2009, 00:37

Kod:


Wszystkie Boxy tunigujące zostały sprawdzone ostatecznie i przeznaczone są do codziennego wykorzystywania w każdych warunkach drogowych.

Moduł PowerBox PD jest ustawiony fabrycznie i gotowy do pracy.

Efekty tuningu mogą się różnić w zależności od stanu technicznego samochodu oraz od wyjściowej mocy danego silnika.

 

UWAGA !!! Ostrzegam przed porażką kupując tańsze PowerBoxy Chip(Rezystory) które mogą powodować błędy w komputerze pokładowym albo uszkodzić silnika


To już jest bezczelność. :shock:
Toż to box z rezystorem w środku tylko ładniej opakowanym....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group