To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Twój pierwszy problem z nowym lancerem.

Radassss - 10-12-2008, 12:33

pewnie wymien zaden koszt a filtr to jest (do wersji 1,8):
Filtron OP 575
Mann W610/3
wiec mozesz sobie w sklepie kupic

basik - 11-12-2008, 00:11

Zastanawiam się ile kosztowałoby to w serwisie? Jaki oni olej zalewaja i jakie filty? Jak kupie olej i filtr gdzieś w sklepie to serwis mi wymieni bez problemu?
Radassss - 11-12-2008, 08:35

jezeli olej spelnia norme wymagana przez producenta to serwis musi Ci zalac ten olej
wg. przepisow ktore obowiazuje w EU producent pojazdu (a takze serwic) nie ma prawa narzucic konkretnego oleju, moze jedynie zalecic dana marke, ale musi podac tez minimalne normy jakie musi spelniac dany olej, to samo sie ma do filtrow i innych czesci (z tym ze musza one posiadac odpowiednie homologacje) jesli chodzi o filtry to tacy producenci jak Mann, Filtron, Sedziszow, Hengst, Alco, UFI itd. maja takie homologacje wiec sie nie przejmuj... (filtr filtrona nie powinien kosztowac wiecej niz 16zł) ja dzisiaj wkoncu odbieram swojego lancera :) , zaraz wieczorkiem rzuce okiem w instrukcje i podam Ci jutro kilka przykladowych olejow ktore mozna zastosowac...
a jezeli w serwisie beda sciemniali ze nie moga Ci zalac innym olejem niz ich to zarzadaj odmowy na pismie lacznie z przyczyna i powiedz ze do UOKiK sie z tym udasz... juz nie beda odmawiali... ;) bo wiedza doskonale ze nie moga Ci odmowic...
Ale mysle ze nie beda... takie praktyki to sie najczesciej spotyka w Citroenie, Peugeotcie i Renaulcie tzn. w tych na "F" ;) poniewaz tam zalecaja Totala i Elfa a sa to bardzo drogie oleje niszym sie nie rozniace od innych ale trzeba je jakos opchnac i to sie dizeje przez serwisy glownie...
pozdrawiam

Luk - 11-12-2008, 11:06

Też mam dylemat co do wymiany oleju po 5000 :) Ale ponieważ koszt niewielki, to wymienię.
Tylko nie wiem ile oleju wchodzi do 1.8? (Nie dostałem jeszcze instrukcji)

Student - 11-12-2008, 12:53

Pewnie ok. 3.5l więc kupujesz 4l np. Castrol-a i do przodu.
Radassss - 11-12-2008, 13:40

wg katalogu jenego z producentów oleju 4,3 L generalnie sa to dokladne dane, wg 2 katalogu tez tyle ;) to chyba wlasnie 4,3 ;)
tez mysle czy bede wymienial przy 2000 generalnie bede sobie sprawdzal jaki jest stan jego zabrudzenie, mimo ze wczesniej bylem pewnien wymiany szybkiej teraz juz nie jestem bo sobie przypomnialem ze mam pelno testerow ;) , no niestety wiekszosc z Was nie ma pewnie tekiej mozliwosci, ale napewno bede o tym pisal zeby inni wiedzieli...

Luk - 11-12-2008, 14:07

Ano właśnie, 4,3l czyli jedna bańka nie wystarczy, trzeba jeszcze 1l dokupić.
Rozumiem, że tę wymianę trzeba niestety zrobić w ASO, żeby nie stracić gwarancji? Bo mam swojego mechanika, do którego mam zaufanie a i zarobić bym mu dał...

Radassss - 11-12-2008, 14:46

no niestety tak trzeba... w sumie oni nie sa w stanie tego sprawdzic, ale musialbys zastosowac taki sam filtr jak w serwisie zeby nic nie pokapowali, a jaki stosuja to nie wiem...
no i jeszcze czy nie trzeba przy tym komputera resetowac?? ktos juz wymienial olej??

Artii - 11-12-2008, 14:53

A wpisu nie robią żadnego po pierwszej wymianie?

Możecie kupić własny olej i jechać do ASO wtedy nie stracicie gwarancji. Filtr oleju musicie już kupić u nich :) .

sp - 11-12-2008, 18:38

Witam! Poczytałem sobie trochę poprzednich postów dotyczących dobierania oleju i jestem przerażony. Nigdy w sprawnym aucie nie wymienia się oleju na olej o gorszej klasie!
Jeśli chodzi o oleje to generalna zasadą jest, że oleje mineralne (>15W ...)wymienia się po 10.000, półsyntetyki (10W...) po 15.000, a syntetyki po 20.000.
Nie radziłbym nikomu do nowego samochodu lub samochodu z niezużytym silnikiem któremu zaleca się olej lepszej klasy, wlewać olejów mineralnych, chyba że już się silnik zaczyna rozszczelniać (bierze olej) wtedy można sobie pozwolić na gęściejszy.
Pierwsza cyfra np. 5W oznacza lepkość oleju zimą, druga np.30 lepkość oleju latem.
Jak wszystkim wiadomo w wyższych temperaturach olej staje się rzadszy oraz traci na właściwościach smarnych, natomiast w niskich gęstnieje. Fabrycznie olej dobierany jest więc pod warunki klimatyczne w których auto ma być eksploatowane oraz klasy dokładności wykonania silnika, im dokładność większa tym olej rzadszy, a gdy rzadszy to ma mniejsze opory i mniej pali. Wszystkie czynniki są ze soba powiązane.
Wybór oleju nie należy do nas lecz do konstruktorów silnika w zależności od konstrukcji, klimatu, przeznaczenia samochodu (np wyścigi) oraz warunków eksploatacji.Teren górzysty,duże zapylenie,ciąganie przyczepy powoduje szybsze zużycie oleju więc częstotliwość wymian należy zwiększyć.
Przez wielu poruszany wątek wcześniejszej, dobrowolnej wymiany po 2 tyś zależy tylko od nas i z troski o przyszłość naszego silnika.
Nowe silniki docierane są na hamowni, a olej wymieniany.
Wiadomo,że pierwsze kilka tysięcy dla nowego silnika są najgorsze (pierścienie układają się w cylindrach, wypłukiwane są resztki poprodukcyjne chłodziwa itp ) co powoduje że olej ma o wiele gorsze warunki pracy niż w póżniejszym czasie.
Dlatego dobrze jest wcześniej wymienić olej niż zaleca producent.
Wybór należy do nas.
Przepraszam za moją chaotyczną wypowiedź.

Artii - 11-12-2008, 19:09

sp napisał/a:
syntetyki po 20.000.


A nie co 15000km?

tomekrvf - 11-12-2008, 19:23

sp napisał/a:
Nowe silniki docierane są na hamowni, a olej wymieniany.

Tak było baaardzo dawno temu.

Anonymous - 11-12-2008, 19:26

Dziwię się że dilerzy zalecają dopiero po roku lub 20 000 km a nie np. 2tys lub 5 tys. Przecież to dla nich byłaby dodatkowa kasa (na olejach filtrach, obsłudze itp.)???
tomekrvf - 11-12-2008, 19:29

Zorro123 napisał/a:
Dziwię się że dilerzy zalecają dopiero po roku lub 20 000 km a nie np. 2tys lub 5 tys. Przecież to dla nich byłaby dodatkowa kasa (na olejach filtrach, obsłudze itp.)???

A później jest dym że takiej czynności nie w standardowych przeglądach i są oskarżenia o naciąganie.

Anonymous - 11-12-2008, 19:34

No więc teraz ciśnie się następne pytanie. dlaczego nie ma w sandardowej obsłudze? Przecież koszty i tak ponosi kupujący? Dlaczego kiedyś w starszych modelach to było a teraz nie ma? czy dal tego ze mamy takie dobre oleje czy że takie dobre jest wykonanie silnika? Przeciez ktos to projektował i nie wymyślił ot tak sobie a może się mylę?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group