To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - termostat

loki7777 - 23-12-2008, 12:22

Nie wiem co mialem bo wycieklo przy zmianie przez mechanikow:(
Piwor - 23-12-2008, 12:44

loki7777, kupowałem od gościa pompę do mojej Cari za 125 pln firmy właśnie GMB. zajdę namiar i polecę. Pompę miałem po jednej dobie. :)
loki7777 - 23-12-2008, 13:06

To w IC tez wyjdzie tyle bo GMB
D15040 D15040 168,18 zł

168,18 *0,71( rabat ) = 119;)
Na allegro byly po 80 zl + 10 przesylka - ale duzo mitsumaniakow kupilo;)

Do tego pasek rozrzadu (dobrze pisze:) 85zl w IC i wymiana pewnie ze 150

Co jeszcze wymienic z pompa i paskiem? Caly rozrzad robilem w marcu.

marcinmijagi - 23-12-2008, 15:22

MAłY napisał/a:

To na co jeszcze czekasz? Aż wypali uszczelke pod głowicą? Zacznij od wymiany termostatu a pózniej zajmij sie wentylatorem

Wymieniłem termostat jednak wentylator nadal nie chce się włączyć, wskazówka od temp dochodzi nawet do 75% i nic sie nie dzieje, tylko wypięcie wtyki od czujnika uruchamia wentylator,gdy z powrotem podepne wtyke pod czujnik wentylator pracuje. czy to wina czujnika?

tdi1982 - 24-12-2008, 01:02

Pompa wody nie będzie przyczyną!!!.żeby wymienić pompę trzeba rozebrać cały rozrząd bo jest ona napędzana paskiem rozrządu i jest niemożliwe że się słabo kręciła bo by pasek się zerwał.U mnie jest to samo czyli tem. dochodzi do 75% skali ok 5 mm do czerwonego pola i dopiero odpala wentylator.Czujniki wymieniałem i termostat i korek-czytajcie uważnie co jest napisane w tym poście bo wywalicie kasę w błoto.
loki7777 - 24-12-2008, 08:30

Doszedlem do podobnego wniosku. Zainwestuje te 20 zl w czujnik i wtedy bede myslal dalej. Woda sie nie grzeje ale taka sytuacja jest wkurzajaca.
To zostaje jeszcze termowlacznik wentylatora - tylko gdzie to dostac?Ewentualnie cala chlodnica?

tdi1982 - 24-12-2008, 10:41

Nie ma takiego czegoś w Cari jak termowyłącznik wentylatora!!!.Są tylko dwa czujniki.Jeden od wskazówki a drugi od ECU czyli komputera auta.Ten pierwszy znajduje się przy termostacie dochodzi do niego jeden przewód i jego zadaniem jest tylko pokazywanie tem silnika na desce rozdzielczej.Drugi wkręcany jest w blok silnika od strony skrzyni biegów i to on podaje sygnał do ECU jaka jest tem i ECU decyduje czy włączyć czy nie wentylator,ssanie.Oczywiście go wymieniłem koszt oryginału to 70zł.Nie przyniosło to żadnej poprawy!!!.Natomiast w chłodnicy nie ma żadnych czujników ani termowyłaczników.Proponuje pobrać sobie manuala jest na stronie forum w zakładce dowland i tam jest rozrysowany cały układ chłodzenia łącznie ze wszystkimi czujnikami.Jeśli znacie dobrze angielski to może dacie rade.Proponuje poczytać to
http://forum.mitsumaniaki...ratury&start=15
w tym linku są zdjecia gdzie jest ten czujnik.

loki7777 - 24-12-2008, 10:48

TO czemu w ofercie IC jest? Ale niedostepny?
Termowłącznik wentylatora chłodnicy VERNET TC-ND000.
Te tematy czytalem juz kilkukrotnie. Tak samo manuala przerobilem. Elektrykiem nie jestem wiec wentylatora nie ruszalem.
To w takim razie skad te wahania temperatury?

tdi1982 - 25-12-2008, 09:43

Nie ma termowyłacznika wentylatora.Wyciągałem dwa razy chłodnice i nic w obudowie się nie znajduje.Proponuje otworzyć maskę i poszukać.To że jest taki termowyłacznik w ofercie nie oznacza że znajduje się on na 100% może mają jakąś pomyłkę.

[ Dodano: 25-12-2008, 09:49 ]
Zadzwoń sobie do Japaneze.Ma wszystkie części do Japończyków i w dobrych cenach jest dobry również ze znajomości Cari.

loki7777 - 25-12-2008, 10:03

To nawet nie o to chodzi czy jest czy nie:) Chodzi o to zeby rozwiazac problem skaczacej temperatury;)
marcinmijagi - 19-01-2009, 17:01

No i znowu wracam do mojego problemu bo denerwuje mnie juz ten wiatrak, w sumie auto sie nie przegrzewa ale chce zeby wszystko bylo jak w zegarku, dzisiaj odczytywalem bledy i nie wymrugalo mi nic, dopiero z odlaczonym czujnikiem temperatury pokazal sie blad 21(czujnik temp) Jak iuz wyzej napisalem wiatrak wlacza sie tylko wtedy gdy wypne wtyke z czujnika, jesli ktos ma jakies pomysly to prosze o podpowiedz.
kosek - 20-01-2009, 15:41

Ja w temacie termostatu.
W mojej niedawno sprowadzonej z Holandii Carismie, był oto taki termostat:

Wymieniłem termostat bo wskazówka leżała leniwie, teraz stoi w pionie jak sosna.
Ciekawi mnie jednak w jakim celu "serwis holenderski" to zrobił?
Jedynym wytłumaczeniem jest to, że auto mogło być eksploatowane w dużym ruchu ulicznym a częste korki powodowały grzanie się silnika.


pozdrawiam :)

Matejko - 20-01-2009, 18:20

nie jest to oryginalny termostat i pewnie sie czasem nie otwieral - to zeby sie nie przegrzewalo wywiercil ktos dziury - raczej zaden serwis tego nie zrobil tylko poprzedni wlasciciel wymyslil :)
tdi1982 - 21-01-2009, 17:55

Oryginalny termostat ma jedna dziurkę.
loki7777 - 21-02-2009, 15:23

To sie znowu dopisze:) Co moze byc przyczyna ze przy jezdzie pod gorke wskazowka wychyla sie w prawo, a na prostej wraca? Za malo plynu w chlodnicy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group