[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana żarówek H7
muerde - 11-12-2009, 09:53
Byłem na stacji diagnostycznej powiedzieli ze wszystko ok...ze wysokość jest w porządku, może faktycznie muszę przeczyścić reflektory,zobaczymy.Wyczyszczę, założę nowe żarówki może coś sie poprawi
mar111cin - 11-12-2009, 12:28
ostatnio regulowałem światła w nocy, tak że o tyle śmiesznie, że nie widziałem oznaczeń na lampie.
Ale ogólnie jest tak że obniżenie wynosi około 1,2% czyli 12cm na 10m , zazwyczaj światła ustawia się na 5m (akurat długość garażu) tak że na 5m obniżenie ma być 6cm.
mierzymy środek lampy, mierzymy na jakiej wysokości zostawia ślad na ścianie i możemy regulować.
Krótkie reguluje się kluczykiem 5mm
robertdg - 11-12-2009, 16:15
mar111cin, sposob rodem z epoki PRL, ale na upartego masz wiele racji w tym co piszesz, jedno do czego moglbym sie czepic:
mar111cin napisał/a: | mierzymy środek lampy | ja bym zmierzyl nie srodek a wysokosc promienia odcinajacego swiatlo na szerokiej miarce bez problemu wychodzi
mar111cin napisał/a: | 1,2% czyli 12cm na 10m | albo jak ktos nie ma tak dlugiego garazu z rownym podlozem, zaznaczam RÓWNYM, to może być 1,2cm spadku promienia odcinajacego na odległości 1m od reflektora
Wady tej metody:
Nie ustawisz idelanie promienia padania swiatla (albo bedziesz oslepiel jadacych z nadprzeciwka albo sam nic nie bedziesz widzial poza paroma metrami przed swoim zderzakiem)
Ciezko ustawic odchylenie odblysnika w kierunku prawo-lewo
Jeszcze jedna uwaga, auto w stanie spoczynkowym na równym terenie, nie obciażone, regulator wewnetrzny poziomowania swiatel w pozycji "0"
mar111cin - 11-12-2009, 16:24
Robercie uwierz mi że to jest najlepsza metoda
Akurat przyrząd na SKP to nie jest nic skomplikowanego i działa na tej samej zasadzie, tylko że ma lustra które nie wymagają dużych odległości od pojazdu.
Dokładnie to na lampie powinien być zaznaczony jej środek, ale oczywiście jak to jest w mitsubishi dużo rzeczy jest niestandartowych i tego środka nie znalazłem, tak że wyznaczyłem go sobie sam
Uwierz mi że bezproblemowo można też ustawić odchylenie lewo prawo ; )
Akurat to wszystko kiedyś robiliśmy na aucie, mimo że przyrząd z SKP stał pod ręką
Owczar - 16-12-2009, 13:24
Ja co prawda jestem zwolennikiem, aby kwestie dotyczące bezpieczeństwa zostawiać specjalistom, ale tych specjalistów jest niestety mało.
Nie dość że ustawią światła tak, że i owszem nie oślepisz nikogo, ale będą tak nisko, że na rowerze ciężko byłoby jechać to jeszcze potrafią pourywać zaczepy.
Ja mam zamiar się wybrać na jakąś stacje ale będę im patrzył na ręce
Anonymous - 16-12-2009, 15:38
Owczar, Ja patrzyłem i też to nic nie dało.....bo ustawiali mi przeszło rok temu przyrządem na SKP. O ile wysokość ustawili OK to wczoraj jak robiłem przegląd zauważyłem (o dziwo ja sam) że Gal ma.........ZEZA.....na odległości ok 10M (Długość SKP) oby dwie linie światła pokrywały się. Przy odległości ok 4m te linie (punkt przełamania światła) miały w odległości ok 20-40cm od siebie. Podjechał pan ze sprzętem i ponownie ustawił....Zeza stracił...zobaczymy jak z widocznością......
mar111cin - 16-12-2009, 22:38
w nowym auto świat test, był test żarówek, coprawda H4, ale można się sporo dowiedzieć jakiś firm należy unikać.
średnia wartośc światła dawana przez żarówke wynosiła 1650lm (przypuszczam że dla H7 mogą to być większe wartości) , większość żarówek była właśnie w tym zakresie, super ultra hiper miałe tak oo 10%więcej.
Natomiast wszystkie blue nie osiągały nawet połowy tej wartości.
Do tego były zdjecia gdzie wyraźnie było widać jaka jest różnica miedzy żarówkami i do czego sie to nadaje.
Do tego był opisany test odporności na szok termiczny, powiem tyle że niebieska żarówka rozprysła się w teście xD
Remik - 07-06-2010, 14:05
Witam! Fabryczne żaróweczki u mnie to H7 55W/12V i teraz się zastanawiam czy mogę założyć H7 100W/12V? Czy nasze reflektory są do takiej zmiany przygotowane czy należałoby poddać je jakimś zabiegom? A może w ogóle lepiej nie kombinować i po prostu założyć zalecane przez producenta? Z góry dzięki za odpowiedź.
robertdg - 07-06-2010, 14:11
Remik, ja bym nie kombinowal, poniewaz wiaze sie to ze zwiekszonym poborem pradu, wieksze obciazenie na przekaznikach, przelacznikach i instalacji elektrycznej, oraz wieksze cieplo wytwarzane przez zarowke.
Remik - 07-06-2010, 14:17
I chyba rzeczywiście nie będę kombinował, założę te 55W. Tym bardziej, że na wolnych obrotach tak między 600-700 jak włączę kierunek to mi lekko migają pozostałe lampki, zwyczajny spadek napięcia. Sądzę, że gdzieś może nie być masy, to pierwsze co mi przychodzi do głowy. A waszym zdaniem przyczyna może być jeszcze inna? Ktoś się borykał z czymś podobnym?
kkriss - 10-12-2010, 20:49
A wiecie skąd zdobyć taki drucik do zaciśnięcia H7? u mnie brak jednego, więc żarówka siedzi w oprawce, ale lepiej na pewno by było ją zamocować tak jak powinna być.
m6riano - 11-12-2010, 00:21
Z lampy-dawcy, poszukaj na allegro albo popytaj forumowiczów może mają jakieś lampy do sprzedania.
kkriss - 11-12-2010, 08:29
tia, szukałem - najtańsza lampa ok. 70 zł plus koszty przesyłki ok 20, więc płacić 90 zł tylko po taki drucik to przesada.
miałem nadzieje, ze gdzieś to sprzedają - same druciki.
robertdg - 11-12-2010, 11:44
kkriss, jedynym wyjściem jest kupienie potrzaskanej lampy, ja mam takie driuciki, ale nie wiem czy będą pasowac do uchytu w galantowej lampie.
luckyluck - 21-12-2010, 23:00
Kochani dzisiaj podczas wymiany wypadł mi owy drucik z prawej oprawki. Oczywiście mam go tylko pytanie czy idzie go jakoś zamontować bez zdejmowania całej lampy? Widzę, że trzyma go śruba ale u mnie do tej śruby nijak podejść...
|
|
|