To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Diagnostyka i kasowanie błędów

Torp12 - 08-04-2011, 23:40

Hejka,

A co powiecie o takim wykresie Sond Lambda w 2.0?? Wykres Lambdy

Na dolnym sa obroty silnika. Sondy chodza poprawnie czy nie bardzo??

pozdr.

mar111cin - 10-04-2011, 12:53

ponieważ widzę że nikt bardziej doświadczony Ci nie odpisuję, to powiem że jak na moje oko to sondy pracują ok. Jeden z lepszych wykresów jakie widziałem. A co dużo Ci pali czy coś ? sprawdź jeszcze jak masz ustawioną korekte długoterminową wtrysku, ona co prawda dość szybko się zmienia (czyt kilkanaście kilometrów), ale daje pewien obraz pracy silnika.
Torp12 - 10-04-2011, 14:19

Dzieki za odpowiedz:)
Jak jedzie to pali wporzadku, wciagac wache zaczyna przy korkach albo czestszej ilosci swiatel. Dlatego chcialem sprawdzic czy jest ok.
Wartość korekty wtrysku dla w czasie trwanie tej próby co wykres lambdy wynosiła:
8,6

7

8,6

7

8,6

7,8

Wypisałem tylko po razie te wartości bo tak to sporo miejsca by zajelo:) mar111cin to są dobre wartosci czy nie? Bo ja wogole na tym sie nie znam;)

pozdr.

mar111cin - 10-04-2011, 18:15

czy dobre czy złe, to pojęcie względne ;)
ogólnie nie jest źle. rozumiem że wartość jest w plusie?
można przyjąć że poprostu ta korekta wynosi +8% . U mnie te korekty wynoszą różnie ale tak od +8% do nawet gdzieś +12%
cofnij się na 4tą stronę w tym temacie to troche o tym popisałem. Ogólnie mieścisz sie w normach jak widać. Jak na razie to tylko jedno auto widziałem z korektami LTFT ustawionymi na 0%, było to auto Kamila, jednak ma ono bardzo mały przebieg, może przez to.

KaWu - 28-07-2011, 01:01

Jako, że dziś udało mi się połączyć z Galem evoscanem - dzięki Marcin, to mam pytanie

Cytat:
mówi się o tym że LTFT powinien być w granicach od -10 do 10, natomiast STFT od -3 do 3 (wartości są podawane w procentach)


jaką macie korektę długoterminowa w galu :?: Bo wiem, że różne marki aut mają inaczej.
Np. w Megane kolegi jest podobno standard na Pb 14%.

mar111cin napisał/a:
Możliwe jest też że ktoś nie ma gazu, jeździ tylko na Pb, a mimo to LTFT nie wynosi 0, to całkiem normalne, wynikać może z wielu rzeczy np : zużycie wtryskiwaczy, jakość paliwa, temperatury pracy itd itp.


Dziś się podpiąłem i korekte dluga mam ok. 7,5-10%.
Będę musiał wyzerować ECU i pojeździć tylko na Pb i sprawdzę jak się to ma wtedy.
Ale chciałem porównać do waszych wartości.

Marcino - 08-09-2011, 16:20

Panowie,
Czy posiadajać interfejs z takimi wyjsciami, jestem w stanie dorobić sobie wtyk na OBD do galant i sie z nim połaczyć?


mackbeth - 08-09-2011, 18:20

wygląda na to że tak, na pinie masz wyjście na iso wiec standard 12 V jest i widzę że masz do starych galantów i nie tylko ADLD (5V logika) Pytanie tylko czy ta K linia jest dwukierunkowa i jak to z komputerem będzie się komunikować, sterowniki... jeśli jest to oparte na chipie FTDI232 to evoscan czy mitsulogger będzie śmigał

A wtyku nie potrzeba, tylko masa linia k i zasilanie całości

Marcino - 08-09-2011, 22:26

mackbet,
Mozesz mi napisać których pinów uzyć konkretnie pod gala?

Jak by działało to chętnie bede słuzył pomocą pomorskim i nie tylko mitsumaniakom.

A jest to urzadzenie którego uzywam w pracy, po CAN komunikuje sie, kasuje błędy i programuje nim sterowniki w sktzyniach automatycznych, Niestety nie miałem jeszcze konkretnego szkolenia.. z tego urzdzenia, ale robie to nasztm softem.
Poztym urzadzenie to programuje np silniki Cummmins. Ma blutouch..:) Link do strony producenta:
NEXIQ


Oto opis ze stronki:


PC-to-vehicle interface compatible with multiple software applications, minimizing your investment in multiple brand-specific diagnostic interfaces.

Class 1 Bluetooth provides up to 100 feet of wireless freedom
Flexible configuration supports wired or wireless connectivity
Compatible with applications that diagnose engines, transmissions, ABS, instrument panels and more
Reduce reprogramming times with direct USB connection
Mixed fleet capabilities with broad protocol support
Quick access to vehicle data for maintenance or management reports
Quickly attaches to vehicle's diagnostic connector
No messy cables to untangle or get in the way with Bluetooth
Easy portability increases flexibility
May be used with desktop PC or laptop
FEATURES:

RP1210A, RP1210B, and J2534 API support
Bluetooth vehicle-to-PC wireless connectivity
USB vehicle-to-PC connectivity
Protocol coverage for automotive to heavy duty vehicles:
CAN - J1939/CAN125/CAN250/CAN500/CAN1000
2nd CAN - J1939/CAN125/CAN250/CAN500/CAN1000
Automatic bit rate detection for both CAN channels
J1587/J1708
J1850
ISO 15765 (Diagnostic CAN)
ISO 14230 (KWP2000 over ISO9141)
J2534
ALDL
ATEC 160 (160 baud)
Power, data and fault detection LEDs
Supports Windows® XP, and Windows® 7 32- and 64-bit versions
COMPATIBLE SOFTWARE:

Detroit Diesel Diagnostic Link
CAT Electronic Technician (On-Highway only)
Cummins Insite
International - ServiceMAXX Fleet Pro
Hino eXplorer
Volvo PTT
VCAD Elite Mack/Volvo
V-MAC Service Tools
Allison DOC® For PC-Service Tool - Protocols Supported: J1939, GMLAN, J1708/J1587, J1850, and ATEC160
Allison DOC® For PC (AED) - Protocols Supported: J1939
Allison DOC® For Fleets (1000/2000) - Protocols Supported: J1939, J1850, GMLAN
Allison DOC® For Fleets (3000/4000) - Protocols Supported: J1939, J1708/J1587
Eaton ServiceRanger
Bendix Acom
WABCO Toolbox
Freightliner ServiceLink
International ABS
International DLB
International Intune
International IPC v2.02

mackbeth - 08-09-2011, 23:15

Marcino napisał/a:
mackbet,

ISO 14230 (KWP2000 over ISO9141)


No niestety, bez rozebrania tego i popatrzenia w bebechy nic nie da się określić, ale wygląda na to że nic z tego. Po pierwsze nie ma protokołu IS9141 10.4k baudrate (dal OBD2) , tylko KWP2000- do fordów. Po drugie jest tam w środku jakis wyspecjalizowany procesor/układ tłumaczący na interfejs samochodu dane... po trzecie nie wiadomo jak to komunikuje się z komputerem, wiec raczej bez dokładnego rozebrania nic z tego....

Ogólnie do galantów jest tak: Dla tych po drugim /niektórych pierwsyzm liście każdy czytnik OBD2 czyta parametry i kasuje błędy, nawet zwykły kabel VAG i program do OBD2 da rade... Albo czytnik VAG.

Dla wcześniejszych co można było mrugać tylko MUT czytnik, a do parametrów evoscan i prosty kabelek własnej konstrukcji, a błędy kasowanie poprzez reset akumulatorem...

No i widzęzę sterownik jest dedykowany pod ten soft tej firmy... wieć raczej absolutnie nie widzę opsji aby tego użyc do czegość innego...

Marcino - 08-09-2011, 23:15

Konektor OBDII



Pin 2 - J1850 Bus+
Pin 4 - Chassis Ground
Pin 5 - Signal Ground
Pin 6 - CAN High (J-2284)
Pin 7 - ISO 9141-2 K Line
Pin 10 - J1850 Bus
Pin 14 - CAN Low (J-2284)
Pin 15 - ISO 9141-2 L Line
Pin 16 - Battery Power


Rozumiem ze dla galanta wykorzyustuje Pin-7 K line i Pin-15-L line? do tego zasilanie Pin-16 +12V tak? No i chyba Pin-4i5 jako masa??


Nie zauwazyłem twojego posta w tym samym czasie.
Więc zdaje sie sie ze ten amerykanski box to tylko d.... sie nadaje..;)

Krzyzak - 09-09-2011, 11:47

Marcin - nie masz OBD2 u siebie i tyle
wprowadzono je w Galu dopiero od 09.2000 i od tej pory można je testować przez najtańszy interfejs np. do vw

SPIDER-ek - 09-09-2011, 22:40

Na zlocie zrobiłem sobie kontrolę błedów na kompie i wyniki były takie:

Z układu regulacji prędkości:

12 czujnik prędkości
24 czujnik TL obwód zwarty
23 czujnik TP obwód zwarty
22 czujnik PL obwód zwarty


Czy ktoś jest w stanie mi to dokładnie wytłumaczyć?

Niby wszystko działa ok, a operatorzy kompa niestety nie byli wstanie dokładnie tego opisać.

Mowili że bardzo dużo galantów które badali właśnie miały takie błędy.

Marcino - 10-09-2011, 11:17

Krzyzak napisał/a:
Marcin - nie masz OBD2 u siebie i tyle
wprowadzono je w Galu dopiero od 09.2000 i od tej pory można je testować przez najtańszy interfejs np. do vw

Chodziło mi generalnie o wykorzystanie tego fejsu który mam w pracy.

polaff - 10-09-2011, 11:24

SPIDER-ek napisał/a:
Na zlocie zrobiłem sobie kontrolę błedów na kompie i wyniki były takie:

Z układu regulacji prędkości:

12 czujnik prędkości
24 czujnik TL obwód zwarty
23 czujnik TP obwód zwarty
22 czujnik PL obwód zwarty


Czy ktoś jest w stanie mi to dokładnie wytłumaczyć?

Niby wszystko działa ok, a operatorzy kompa niestety nie byli wstanie dokładnie tego opisać.

Mowili że bardzo dużo galantów które badali właśnie miały takie błędy.


ja wg. diagnostyki ma wszystkie czujniki ABS zwarte i też nikt nie potrafił odpowiedzieć czemu ABS i kontrola trakcji działają bez zarzutu skoro czujniki sa zwarte i zwracają błąd...

SPIDER-ek - 10-09-2011, 11:27

polaff, no dokładnie, ale podobno wiele samochodow na zlocie tak mialo, i nie byli w stanie nic na ten temat powiedzieć. U mnie też ABS i TCL działa bez zarzutu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group