[97-04]Galant EAxA/W - Na luzie czy na biegu?-ekonomiczność
sampler - 28-04-2010, 22:26
a co ma wspolnego max moment z ekologia? Max moment to pewien punkt na charakterystyce momentu w ktorym silnik osiaga kres swojej sily. W dieslach zazwyczaj powyzej momentu max nastepuje drastyczny spadek momentu i krecenie powyzej nie ma sensu poniewaz wtedy silnik nie "ciagnie" W benzynie krecenie powyzej momentu ma sens poniewaz charakterystyka opada lagodniej a pozatym w tych silnikach moc maksymalna jest przy o wiele wyzszych obrotach. Oczywiscie jest to obarczone wiekszym spalaniem.
A na ekonomie ma wplyw PRZEBIEG charakterystyki momentu i mocy silnika. Zasada jest prosta silnik mniej spali jesli bedzie krecony na nizsze obroty. Nastepuje wtedy wtrysniecie mniejszej ilosci paliwa do cylindrow. Zatem nie koniecznie trzeba krecic silnik do momentu max czy mocy max. Liczy sie raczej wartosc wypadkowa. I tutaj sa dwie szkoly:
a) krecic silnik delikatnie i powoli dochodzic do zalozonej predkosci jazdy
b) jak najszybciej dazyc do zalozonej predkosci jazdy nie krecac silnika do obrotow mocy max ale ruszajac dynamicznie.
Testowalem obydwie szkoly i zdecydowanie lepsze spalania osiagnalem w drugim przypadku czyli dynamiczne ruszanie i jak najszybsze osiagniecie zadanej predkosci.
mar111cin - 28-04-2010, 23:38
a przynajmniej jak spali i tutaj i tutaj dużo, to w tym drugim przypadku chociaż wiadomo za co płacisz
|
|
|