[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną
Owczar - 28-08-2012, 09:26
A cała reszta się zrzuca na takie osoby. Super podejście. Ale koniec OT.
fabryka24 - 29-09-2012, 22:30
Witam ,od kilku dni mam problem z moim automatem .Po całej nocy, rano jak jest zimno to przy włączaniu na D mam bardzo duże szarpnięcie , jakby ktoś walną mi w tył auta ,P,R,N jest bez szarpnięć ,jak się kawałek przejadę ,to jest wszystko normalnie . Konwerter niedawno regenerowany, olej wymieniony ,na ouaker state atf dextron3 ,zrobiłem około 4000 km i dotąd było ok , wiem że ten olej nie bardzo się nadaje , czy to może być jego wina ?
Hugo - 01-10-2012, 08:18
fabryka24 miałem podobnie, poczyściłem wtyczki na skrzyni i przeszło.
cartoon - 02-10-2012, 10:41
Olej dedykowany do galanta to DiaQueen ATF SPIII - jest pewnie droższy od Quaker State ATF Dextron3 ale jest pewność że ewentualne "szarpnięcia" nie mają związku z olejem.
marcin.art - 11-10-2012, 21:48
Witam podepne się pod temat na skrzyżowaniu zginął mi napęd po puknięciu w skrzyni i było słychać chrobotanie skrzynie mam już wyjętą i czy zęby na wieloklinie lub wałku są na tyle zjedzone zeby zginął napęd czy to skrzynia dała dupy? na korku spustowym było widać opiłki
deejay - 11-10-2012, 22:45
Przeciez widac ewidentnie na drugiej fotce ze wytarty wieloklin . Skrzynie w tych galantach rzadko padały no chyba ze ktos bez oleju jezdził . Przed liftem najczesciej padały konwertery po lifcie skrzynie i sprzegła zostały wzmocnione .
marcin.art - 12-10-2012, 06:10
dzieki deejay, zabieram zatem całość do midparts
[ Dodano: 12-10-2012, 06:21 ]
jeszcze mam tylko pytanie po demontarzu skrzynie i sprzęgło bede miał czyste a jak pozbyc sie oleju z chłodnicy
robertdg - 12-10-2012, 08:19
Wydmuchać kompresorem (ciśnienie nie większe niż 1 bar) lub przepłukać świeżym płynem
marcin.art - 12-10-2012, 20:24
byłem dziś w midparts i zostawiłem im sprzęgło ale bez skrzyni
gość z midparts powiedział że żeby wyczyścić skrzynie trzeba ją rozebrać koszt rozebrania i złożenia z czyszczeniem to 800zł plus części
Twierdzi też że na pewno coś sie uszkodziło co zblokowało skrzynie przez co ukręcił się konwerter i parę rzeczy będzie trzeba wymienić z czego robi się spora suma
powiedział też że mogę zaryzykować i włożyć z obecną skrzynią tylko może być tak że zaraz ukręce drugi konwerter
zaznacze jeszcze że czasami przy zmianie z 3 na 4 słychać było buczenie coś w rodzaju jazdy kołem po pasach i przenosiło sie na całą karoserię jak puściłem gaz i dodałem ponownie to znikało występowało to rzadko( tego nie zdążyłem mu powiedzieć)
PROSZĘ was o radę co robić czy kupić drugą skrzynie, czy naprawiać tą, czy ryzykować i wkładać bez remontu
Krzyzak - 12-10-2012, 21:44
marcin.art napisał/a: | przez co ukręcił się konwerte | ukręca się, bo wałek jest za krótki kilka mm dosłownie i nie wytrzymuje momentu z silnika... szczególnie, gdy za często się z kick-downa korzysta
w środku nic się nie zblokowało - na 99% jestem tego pewien
marcin.art napisał/a: | słychać było buczenie | u mnie też czasem słychać - niestety to łożyska
a ukręcenia wałka nic nie zapowiada - jest prosty schemat: jedziesz - pyk - nie jedziesz
marcin.art - 12-10-2012, 21:58
a jak ją wyczyścić wlać olej przejechać troche i zmienic jeszcze raz? nie zmieniać filtra wewnętrznego? ogólnie dzięki trochę mnie pocieszyłeś
Krzyzak - 12-10-2012, 22:47
filtr musisz zmienić, olej trzeba bezwzględnie wlać nowy
marcin.art - 13-10-2012, 08:39
wiem ze nowy olej tylko czy go zlac np po przejechaniu 100km i wlać jeszcze raz nowy w celu przepłukania skrzyni?
a filtr muszę zmieniać zewnętrzny i wewnętrzny? czy tylko zewnętrzny
Krzyzak - 13-10-2012, 23:46
masz zewnętrzny? - to spoko, tylko ten
nie musisz zlewać po 100km - tylko zalej zgodnie z procedurą zalewania na pustą skrzynię; kiedyś Bartek taką opracował i gdzieś na forum zamieścił
marcin.art - 20-10-2012, 19:33
wszystko poskładałem i powiem wam że główną przyczyną nie był konwerter mimo że i tak nadawał sie do regeneracji lecz pęknięte zabezpieczenie przegubu napędowego przez co się wypiął zauważyłem to dopiero podczas składania ale tak mam nowy przegub wymieniony olej i zregenerowany konwerter
wiecie może jak spisują się filtry z midpartsu ponieważ ani w hyundaiu ani u japaneze nie było dlatego zmuszony byłem taki założyć http://midparts.com.pl/pl...iltr_oleju/1975
|
|
|