[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Piszczy pasek od Alternatora.
KamilR10 - 12-02-2009, 17:28
miziek napisał/a: | KamilR10, a co za roznica jaki bieg | hehe kiedyś jak wcześniej piszczał mi pasek na niskich biegach a teraz się zdziwiłem że na każdym dlatego napisałem
Marti - 12-02-2009, 22:47
Mi piszczy zawsze jak odpalam auto po tygodniu stania lub po staniu na dworze w niskich temp. ale go bardizej nie naciągam (wymieniłem go niedawno na mitsubooshi) bo obawiam sie o koło pasowe. Czasami lepiej popiszczeć pod domem niż przy kasie w sklepie.....
Matik608 - 14-03-2009, 11:22
hehe fajowe sa te kola pasowe
tym razem niestety do mechanika nie dojade.
mam do Was takie pytanie jak odkrecić tą śrubę?
i czy po odkreceniu tej śruby nie schodzi to kolo co prowadzi pasek rozrzadu?
musze sam założyć koło pasowe i obudowe i jakimś cudem zajechać do mechanika na wymiane rozrzadu wtedy mi sie udalo, i kolo sie tak nie rozpadło i rozrzad nie dostal tym razem niestety
ale i tak mam rozrzad do wymiany wiec nie płacze ze sie potargał.
tylko mam stres jechac tym 30km do mechanika.
kpawel - 14-03-2009, 11:43
30km to tym nie ujedziesz. Parę kilometrów na samy akumulatorze dałbyś radę.
Na hol i ciągnij do warsztatu.
Odkręcenie śruby koła pasowego
-u wulkanizatora kluczem pneumatycznym
- długim kluczem takim do kół opartym o ziemię/cegłę i zakręcić rozrusznikiem
Matik608 - 14-03-2009, 11:49
ale chcialem sam sobie kolo pasowe zmienic ladnie wszystko poskladac i normalnie jechac.
k&*^# to jest takie dokrecone?
te 4 sróby co byly obok odkrecilem bez problemu, z tym sie kluczem 22 silowalem ale nie mam jak tego odkrecic bo mi sie obraca
kpawel - 14-03-2009, 12:51
- długim kluczem takim do kół opartym o ziemię/cegłę i zakręcić rozrusznikiem (bardzo krótko, aby nie zapalił)
Matik608 - 14-03-2009, 16:58
dałem sobie spokój z odkecaniem tego....
a jak by wziasc i to obspawac naokoło
dało by to rade i zeby to jechało?? przed chwila tą gume zeszlifowałem i chyba spróbuje zaspawac...
nie bede go na lice 30km ciagnąl
rozrzad mialem fest
werdew - 14-03-2009, 18:15
Popiskiwał i popiskiwał aż mnie [edit]... zdenerwował
Koszt L 16.66(oba paski), roboty na 15 min(kolega mechanik ) i cisza.
Dzis jeszcze tylko została wymieniona uszczelka przed koncowym wydechem i jezdzi cichutko
pozdrowienia.
deejay - 14-03-2009, 20:13
Matik608 ta srube zawsze odkręcam kluczem pneumatycznym z dobrym momentem obrotowym nie taki z Biedronki kompresor min 8 Bar i nie ma bata by nie poszło , ostatnio robiłem dwa rozrządy w EA i bez problemu odkreciłem
Matik608 - 14-03-2009, 22:14
nie trzeba tej sróby odkrecac zeby kolo zeszlo jak zacząłem spawac to spadlo od temperatury
mozna jezdzic na takim spawanym kole?? wyglada solidnie i nie wyglada jak by sie mialo urwac...
tylko jeszcze nie wiem czy nie ma bicia
morosophem - 25-04-2009, 10:07
Witajcie.
Od niedawna mam Gala od Mitsumaniaka Yrdn. Jak w wątku wyżej Yrdn stwierdził, że paski piszczą i należy je wymienić. Jak się im przyjrzałem to zauważyłem bardzo delikatne bicie pierwszego koła pod paskiem (od góry, od przodu). Drganie jest w granicach 0,5-1 mm. Z tego co zaobserwowałem pozostałe koła chodzą idealnie. Maretzky na spocie w całkowitych ciemnościach (na słuch) stwierdził, że nie piszczą mi paski tylko "świergocze" łożysko w którymś kole prowadzącym pasek. Czy to już objawy kończącego się żywota tego koła? Czy takie bicie mieści się w normie?
Drugie pytanie dotyczy rozrządu. Co ile go wymieniać? Nie znalazłem tego w polskim manualu. Wiem, że wymieniany był komplet przy 118k (pasek+rolki+napinacz+świece platynowe), obecnie mam 175k. Z tego co czytałem, przy moim przebiegu to najlepiej wymienić nie tylko sam rozrząd ale i inne elementy. Proponowana lista to:
1. Rolka alternatora Mitsuboshi
2. Rolka wspomagania/klimy JC
3. Pasek rozrządu
4. I i II rolka rozrządu KOYO
5. Napinacz hydrauliczny TSUBAKI
6. Pompa wody AISIN
7. Simmering wału REINZ
8. Simmeringi wałków REINZ
9. Płyn chłodniczy
10. Pasek alternatora
11. Pasek wspomagania/klimy
W zawieszeniu i układzie kierowniczym wymienione zostały: wahacze przód i górne sworznie przód, końcówki drążków, drążki kierownicze więc problem wypięcia się sworznia mnie chyba na razie nie dotyczy - czy się mylę?
Czy coś jeszcze powinienem wymienić, ewentualnie skontrolować? Czy w/w producenci to najlepsze części? Doradźcie bo nie chciałbym aby w idealnie zadbanym Galu coś trzasnęło z mojej winy lub niewiedzy. Dodam, że go zagazowałem sekwencją i wymieniłem olej (Valvoline Max Life 5w40, filtr).
Dzięki za pomoc.
Anonymous - 16-07-2009, 12:00
Witam,
Mam, tzn. auto ma takie objawy: gdy jest gorąco, a klima ustawiona na auto, po zapaleniu auta zaczyna piszczeć. Wystarczy wyłączyć klimę i nastaje cisza. Paski miałem wymieniane ok 1,5 roku temu, a później były naciągane. Czy myślicie, że wymienić trzeba wszystkie, czy tylko jakiś konkretny. Pozdrawiam
Hugo - 16-07-2009, 12:21
Ja bym wymienił wszystkie. Piszczeć może pasek od klimy, jak również od alternatora, więc lepiej wymienić wszystkie i spokój. Jak będziesz kupował paski to tylko firmy Mitsuboshi lub Bando. Pozostałe piszczą...
Owczar - 16-07-2009, 12:28
Ja kupiłem Bando do alternatora. Po 3 miesiącach szukam nowego bo ten musze conajmniej raz w tyg naciągać żeby nie piszczał, a kończy mi się już zakres....
Jeśli chodzi o piszczenie to przeważnie piszczy klinowy. Wielorowkowe nie powinny piszczeć.
swinks_UK - 16-07-2009, 12:32
Mi też piszczy nieziemsko, jak rano odpalę .
Nie chce mi się teraz czołgać pod samochodem pod domem, więc pewna robota jak przyjadę do Polski.
Na wymianę czekają w szufladzie oba paski i obie rolki napinajace.
Taka, generalna uwaga. Za głośne piszczenie szczególnie przy rozruchu auta i potem spokój jest odpowiedzialny nie pasek a rolka napinająca alternatora (łożysko wyrobione, ma bicie).
Z tego co pamiętam, to serwis MMC podaje, by wymieniać obie rolki napinające co 30k km, a paski co 15k km.
|
|
|