To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Wysokość tylnego zawieszenia

komarsnk - 08-03-2015, 23:00

robertdg napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Kopruch, jeśli zrobisz tak jak piszesz to KPK pójdzie trochę w pozytyw. Zbieżność zostanie bez zmian.
Skoro kpk się zmieni to i zbieznośc się zmieni, pomyśl, podnosisz bude względem zawieszenia, czyli zmieniasz zakres pracy drązków, wszystko sie zmieni

Racja - nie wziąłem wszystkich kwestii pod uwagę :P

[ Dodano: 08-03-2015, 23:02 ]
Kopruch napisał/a:
Sorry ale co to KPK ?

Kąt pochylenia koła.
Na tym zdjęciu też masz galanta z butlą w kole ;)
Niemniej muszę przyznać, że po dwóch latach sprężyny lekko się ubiły.
Jeżdżą teraz w sedanie i nie stoi tak wysoko jak kombi ze zdjęcia ;)

Kopruch - 08-03-2015, 23:16

No więc właśnie o to KPK mi chodziło gdy pytałem o zbieżność tylko nie wiedziałem jak to nazwać :) . W takim razie muszę trafić z wysokością dystansu tak, żeby obciążony był tak wysoko, jak nieobciążony bez podkładek żeby nie ścinać opon. Tak to rozumiem. Co do sprężyn to na pewno nie ma twardszych bez minusa ??
Shockwave - 08-03-2015, 23:36

KPK- Kąt pochylenia kola.
Jak obniżasz lub dźwigasz zawieszenie samochodu to zawsze geometria się rozjedzie. Przerabiałem temat w calibrze obniżyłem i trzeba było ustawiać, po 2 miesiącach się rozmyśliłem i znów do ustawiania po montażu oryginału.
Kopruch napisał/a:
Szkoda że nie ma utwardzanych sprężyn nieobniżających

Są firmy które dorabiają sprężyny poszukaj w google podzwoń i popytaj ;)

Sibi GDI - 16-05-2016, 19:45

Moj gal siedzi z tylu baaardzo nisko mysle nad lozeniem sprezyn od kombi jest jakas roznica?
komarsnk - 16-05-2016, 19:52

Sibi GDI napisał/a:
mysle nad lozeniem sprezyn od kombi jest jakas roznica?

Kolosalna :) Taka, że mając standard z przodu obciąłem jeden górny zwój bo był taki Allroad ;)

Sibi GDI - 16-05-2016, 20:28

Niezle ! a co zrobic zeby przy takim setupie zachowac sztywnosc zeby gal nie bujal sie na zakretach jak statek ?
Tomasz87 - 16-05-2016, 20:48

Sibi GDI napisał/a:
Moj gal siedzi z tylu baaardzo nisko mysle nad lozeniem sprezyn od kombi jest jakas roznica?


proponuję Ci zdecydowanie coś innego, mianowicie spręzyny wspomagające firmy MAD, dedykowane do Galanta - koszt, ok. 300zł.
Jeżdżę na czymś takim i jest MEGA! sztywno z zakrętach, nic nie dobija, można mocno obciążyć tył...
ogólnie zasada taka:

komarsnk - 16-05-2016, 21:48

Tomasz87 napisał/a:
proponuję Ci zdecydowanie coś innego, mianowicie spręzyny wspomagające firmy MAD, dedykowane do Galanta - koszt, ok. 300zł.
Jeżdżę na czymś takim i jest MEGA! sztywno z zakrętach, nic nie dobija, można mocno obciążyć tył...

Uwierz mi - na sprężynach z kombi też jest meega sztywno i można śmiało ładować :D

Marcino - 17-05-2016, 09:57

komarsnk napisał/a:
Tomasz87 napisał/a: proponuję Ci zdecydowanie coś innego, mianowicie spręzyny wspomagające firmy MAD, dedykowane do Galanta - koszt, ok. 300zł.

Jeżdżę na czymś takim i jest MEGA! sztywno z zakrętach, nic nie dobija, można mocno obciążyć tył...

Uwierz mi - na sprężynach z kombi też jest meega sztywno i można śmiało ładować

Ale z kombi spreżyny tylne czy przednie na tył...

komarsnk - 17-05-2016, 12:56

Marcino napisał/a:
Uwierz mi - na sprężynach z kombi też jest meega sztywno i można śmiało ładować

Ale z kombi spreżyny tylne czy przednie na tył...[/quote]
Z kombi tylne sprężyny standardowe.

Mushkin - 18-05-2016, 18:56

[quote="komarsnk"]
Marcino napisał/a:

Z kombi tylne sprężyny standardowe.


też mam, też polecam - jedyne remedium (wraz z podkładkami pod górny wahacz), jeśli ktoś ma spory negatyw na tyle :)

kury - 15-12-2016, 11:09

Nieco odświeżę wątek. Mam mały problem z moim Galantem, mianowicie tył stoi trochę za wysoko. Mój egzemplarz to Sport Edition 1998 sedan. Auto mam już prawie rok, ale po jakimś czasie zaczęło mnie to drażnić, bo koza z tyłu wygląda niezbyt fajnie, tymbardziej, że seryjny sport na Eibachu stoi z tyłu dosyć nisko (miałem już kiedyś 2 sporty i wiem mniej więcej jak to wygląda). W dodatku zwróciłem uwagę, że z prawej strony jest nieco wyżej niż z lewej. Byłem przekonany, że to wina sprężyn, były już stare, zdecydowałem się więc na wymianę. Założyłem zatem nowe sprężyny Vogtland -35/35 i samochód minimalnie się obniżył, prowadzi się lepiej, ale tył wciąż stoi zdecydowanie za wysoko a z prawej strony również jest wciąż wyższy. Dodam tylko, że ktoś wcześniej założył amortyzatory Koni. Sprawiają one wrażenie sprawnych, amortyzacja jak dla mnie jest ok. Będę wdzięczny za pomoc i sugestie co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Marcino - 02-10-2017, 23:18

Teraz mam z tylu w kombi tylko 33cm od środa koła do rantu błotnika. Opony 195/65 wiec chyba trochę glebę mam. Nie wiedziałem ze to sedanów sprężyny chyba i za słabe u mnie w kombi. Albo będę szukał ori od kombi i zrobię jak konarsnk utne jak za wysoko albo spróbuje przednie bo mam ale tez skrócę.
Inna opcja yo przełożyć wyżej talerzyki na amorkach bo mam taka opcje tzn muszę dorobić podkładkę na amorek a pod talerzyk.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group