To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Moduł diagnostyczny OBD2

Owczar - 02-06-2009, 14:58

Kolego tylko i wyłącznie Evoscan, ale nikt nie daje Ci gwarancji. Wiadomo, że działa z VR4. Możesz zapytać twórców programu.
Zaznaczam, ze program jest płatny.

Anonymous - 05-06-2009, 14:09
Temat postu: Problem z Diagnozą komputerową
Witam. Nie znalazłem nic co miało by coś wspólnego z moim problemem.

Otóż:

Zakupił mój brat ostatnio (ze 2 tyg. temu)2 rożne interfejsy, oraz 6 różnych programów do diagnozowania pojazdów, jak i usuwania błędów.
Jeden to: ELM 327
a drugi to nawet nie wiem. (robione przez polaka z wieczystą gwarancją i supportem)

No i ok. Złącz jest tam bardzo dużo. Jako że wiem że Gal (EA2W '97 2.0 GLS)ma OBD II to bierzemy kość i....... :butthead:
Nie chce się połączyć.Kilkanaście prób.....i nici. No to inny program.....i tak w kółko.

Jak nie dało rady to bierzemy drugi interfejs (elm) i tak samo.

Stąd moje pytanie co jest nie tak?

Czy ma Gal jakieś inne łącze?
lub
jak go połączyć z kompem poprzez np. ELM-a?

Dodam tylko że inne auta się łączą.
Sprawdzaliśmy Cari i banglała.....a mój galcio jest zawzięty :(

Pomocy.....

dodam tylko że świeci mi się błąd SRS i byłem go skasować w firmie się tym zajmującej i gość też nie mógł się połączyć.....

Krzyzak - 05-06-2009, 14:25
Temat postu: Re: Problem z Diagnozą komputerową
Forest_Taft napisał/a:
Czy ma Gal jakieś inne łącze?

tak - JOBD czyli Japan OBD
zgodnosc ze standardem wprowadzili chyba w 2001 r.

motke - 05-06-2009, 14:40

poczytaj http://forum.mitsumaniaki...light=interfejs
Anonymous - 05-06-2009, 15:13

Dzięki chłopaki.
Hubiii_GW - 15-08-2009, 10:25

hejo chcialbym odgrzebac temat i zapytac sie czy moj Galnat V6 Avance 2000 ( z vinu pokazuje 2001)
bedzie dzialac z elemem ? bo jak wyzej pisze standard dopiero 2001 ;( jmblrea5w1z
dzieki

MakroSerwis - 24-08-2009, 18:45

Wiele osób sądzi, że jeżeli pojazd posiada gniazdo typu OBD2, to obsługuje ten standard. W USA wprowadzono obowiązek jego stosowania od 1996 roku i auta przeznaczone na tamten rynek będą się komunikowały z urządzeniem diagnostycznym w jednym z dziewięciu protokołów, przypisanych do normy. W przypadku pojazdów sprzedawanych w Europie, standard EOBD, czyli odpowiednik amerykańskiego, zaczął obowiązywać dużo później - dla samochodów z silnikiem zasilanym benzyną od marca 2001, natomiast dla diesli dopiero w 2004 roku. Oczywiście, niektóre pojazdy wyprodukowane wcześniej były już wyposażone w odpowiednie protokoły transmisji, jednak o niepełnej funkcjonalności. Niektóre pojazdy benzynowe z roku 2001 również mogą nie spełniać jeszcze tej normy. Sam fakt posiadania 16 - pinowego gniazda absolutnie nic nie oznacza. Np. Galant E52 posiada obydwa gniazda - jedno obok drugiego, jednak nie jest wyposażony ani w OBD2, ani w EOBD.
spown - 19-01-2010, 15:57

To ja mam takie pytanie, znalazłem coś takiego, producent twierdzi, że będzie śmigać, jeżeli jestr protokół JOBD, czytam tutaj, że jest, więc zastanawiam się nad zakupem...

http://interfejsy-diagnos...=produkt&id=102

Jakieś sugestie? Pomysły?

bieniak - 19-01-2010, 19:18

ale do galanta jest inna wtyczka do diagnozy silnika wystarczy zwykłe EOBD jednakże do ABSu SRS jest z EOBD wyprowadzona jeszcze jedna mniejsza podłączana tuż obok zwykłej wtedy jest dopiero pełna diagnoza
swinks_UK - 19-01-2010, 19:30

spown napisał/a:
To ja mam takie pytanie, znalazłem coś takiego, producent twierdzi, że będzie śmigać, jeżeli jestr protokół JOBD, czytam tutaj, że jest, więc zastanawiam się nad zakupem...

http://interfejsy-diagnos...=produkt&id=102

Jakieś sugestie? Pomysły?


Nie podam ci racjonalnych powodów, ale jakoś przeczucie mi mówi, że nie podpasi. Miałem ostatnio urządzenie diagnostyczne OBD2/JOBD pracujące w obu wymienionych standardach ISO i... nic. Zero komunikacji.
Być może, dlatego że to był VR4... :doubt:

Owczar - 19-01-2010, 20:05

Ja myślę podobnie. W galu do 2001 roku był chyba jeszcze inny protokół... Szkoda tyle kasy na coś co może Ci pokazać w tym aucie co najwyżej błędy...
spown - 19-01-2010, 22:06

Czyli chyba skończy się na inwestycji w EvoScana, ten musi spasować, czy znów się mylę? :)
l_i_p_a - 19-01-2010, 22:12

Jeżeli kabel który wykonuje właśnie sprawdzi się w innych modelach mitsu, bo dział u mnie w colcie pod evoscanem to będzie dostępny tu i tam. i dużo taniej niż ściągany ze stanów. pzdr, a takie same opcje. będzie trzeba tylko nabyć na własną ręke ori evoscan. Tylko musi najpierw do mnie przyjechać pare osób chętnych czy działa w innych mitsu. radzę się wstrzymać
swinks_UK - 19-01-2010, 22:22

Do Evoscana wystarczy ci zwykły kabel VAG KKL ze zwartymi pinami 1 i 4. Inwestycja kilku złotych... ale ileż razy można o tym pisać... :doubt:
Tutaj macie dokładniej:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46158

l_i_p_a - 19-01-2010, 22:25

Ale taki kabel nie wiem czy czyta błędy silnika, klimy i abs-u? Właśnie to tylko zotało mi sprawdzić w moim kablu :) bo czyta błędy silnika i je kasuje a czy klimy i abs-u to nie wiem bo nie mam ani klimy ani abs-u w colcie:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group