To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - info dotyczace wymiany oleju po 2000km WAZNE !!!

Anonymous - 20-03-2009, 20:55

Radassss, C z myślą o dieslach na dodatek z DPF - o to tu chodzi. W benzyniaku jest nawet zalecana siarka w oleju - jednak katy tego nie do końca lubią.

Właśnie cenię SLX-y za to że konkretnie masz jasny wybór, a nie uniwersalne. W SLX-ach chcesz do diesla z DPF masz LL III, chcesz do benzyniaka polecam longtec 0W30.

[ Dodano: 20-03-2009, 20:57 ]
PS. poleciłeś najnormalniej koledze olej do diesla z DPF-em

tomekrvf - 20-03-2009, 20:58

I tak najlepszy jest Lotos :D
Anonymous - 20-03-2009, 21:00

tomekrvf napisał/a:
I tak najlepszy jest Lotos :D


Kiedyś mając samarę od nowości na lotosie 10W40 zrobiliśmy 300kkm :D

Początkowo próbowaliśmy na lotosie 5W40 ale bardzo jej smakował i dużo go jak na nowe auto wcinała :D Więc zostało na semi i było oki

Radassss - 20-03-2009, 21:15

no nie do konca tak jak piszesz, jak cos jest uniwersalne to nie znaczy ze jest zle przeciez, i nie jest to przeciez olej do diesla... no bez jaj... troche mnie rozbawiles teraz,
olej do diesla to by mial norme np : ACEA B4, C3, a nie A(oznacza norme dla benzyniaka)/B(oznacza norme dla diesla) jak cos ma obie to jest uniwersalne prostej jak budowa cepa chyba
poza tym w ksiazce jest ze ma byc norma C, zreszta serwis leje SLX z C3 bo sie dowiadywalem

Anonymous - 20-03-2009, 21:21

Radassss napisał/a:

poza tym w ksiazce jest ze ma byc norma C, zreszta serwis leje SLX z C3 bo sie dowiadywalem


Jaki SLX ukierunkowany do benzyny z C3?



Są marki na naszym rynku co kategorycznie zabraniają lać jakikolwiek olej z C3 do benzyniaka.

Radassss - 20-03-2009, 21:27

nie wiem jakiego sie nie dowiadywalem dokladnie podal mi norme koles poprostu, napewno nie leja tego volvo, ktory teoretycznie powinni, ty masz Lancera?? jak masz to masz i ksiazke, w ktorej jest napisana, ze ma miec norme C, generalnie teraz wiekszoas "dlugoprzebiegowcow" ma norme C przeciez, bo de-facto wydluzona wymiane wymyslono najpierw do diesla, a potem ktos sobie pomyslal ze dla benzyny tez przeciez mozna...

[ Dodano: 20-03-2009, 21:33 ]
dobra zadalem sobie trud i poszukalem tej kartki i w serwisie leja dokladnie to:

Castrol SLX Professional Powerflow
VW Longlife III 5W-30

Castrol SLX Professioanl Powerflow VW Longlife III 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowany przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych w innowacyjnej technologii Clean Performance Technology.
Olej rekomendowany przez Grupę VW
Specyfikacje: ACEA A3/B3/B4, C3, VW 504.00/507.00

Zalety i korzyści:
- redukuje emisję toksycznych związków do środowiska
- wydłuża trwałość katalitycznych systemów emisji spalin
- zastosowanie Clean Performance Technology TM pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa
- Clean Performance Technology TM zapewnia utrzymanie wysokiego poziomu czystości silnika i filtrów DPF
- gwarantuje utrzymanie pełnych osiągów silnika przez cały okres eksploatacji
- zapewnia skuteczną ochronę silnika przed zużycie
- obniża koszty eksploatacji pojazdu poprzez wydłużenie przebiegów między wymianami i zwiększenie trwałości filtrów DPF

to jest ze strony castrola zeby nie bylo ze zmyslam
czyli jest to dokladnie to samo co LazerWay LL 5W/30

Anonymous - 20-03-2009, 21:46

Radassss napisał/a:


Castrol SLX Professioanl Powerflow VW Longlife III 5W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowany przy współpracy z Grupą VW jako olej technologii niskopopiołowej LOW SAPS do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla z filtrami cząstek stałych w innowacyjnej technologii Clean Performance Technology.
Olej rekomendowany przez Grupę VW
Specyfikacje: ACEA A3/B3/B4, C3, VW 504.00/507.00

Zalety i korzyści:
- redukuje emisję toksycznych związków do środowiska
- wydłuża trwałość katalitycznych systemów emisji spalin
- zastosowanie Clean Performance Technology TM pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa
- Clean Performance Technology TM zapewnia utrzymanie wysokiego poziomu czystości silnika i filtrów DPF
- gwarantuje utrzymanie pełnych osiągów silnika przez cały okres eksploatacji
- zapewnia skuteczną ochronę silnika przed zużycie
- obniża koszty eksploatacji pojazdu poprzez wydłużenie przebiegów między wymianami i zwiększenie trwałości filtrów DPF

to jest ze strony castrola zeby nie bylo ze zmyslam
czyli jest to dokladnie to samo co LazerWay LL 5W/30


Wiem, że jest ze strony castrola i on jest głównie zalecany do diesli z DPF typu zamkniętego( uwaga nie mówię o mitsu bo moim zdaniem do mitsu nie koniecznie ten olej pasuje...) - przykładowo ten LL III jest ściśle zalecany do diesla boxer.

Radassss - 20-03-2009, 22:09

ale mylisz 2 pojecia tzn zalecany do czegos, a mozliwosc stosowania, to ze jest zalecany do niektorych diesli, nie oznacza automatycznie ze nie moze byc stosowany do benzyny, jedno drugiego nie wyklucza przeciez, producent sam zaleca w instrukcji obslugi taki olej, no mysle ze on wie najlepiej i chyba nie musi pytac uzytkownikow co sadza na ten temat, poprostu taki jest zalecany, a ja polecilem koledze Filipowi olej ktory spelnia te normy i nie mow ze on jest do diesla bo doskonale wiesz ze tak nie jest...
jezeli producent by zalecil smar zamiast oleju to trzeby dawac smar... ;) , zalecili taki olej to sie leje taki, przypuszczam ze to ze wzgledu na koszty dla serwisow, czyli serwis kupuje beczke jedna a nie do kazdego modelu osobny olej, napewno silnik jest tez przebadany pod tym kontem ze ma byc taki olej... podali norme uniwersalna i sie jej trzeba trzymac, a teraz tak jest ze oleje sa poprostu uniwersalne,
przyklad ekstremalny:
Mineralne oleje typowo do ciezarowek, autobusow, maszyn budowlanych itp. oprocz norm diesla maja tez normy benzynowe, poprostu je spelniaja i tyle, duzo ludzi je stosuje do starszych osobowek bo sa troche tansze... i co i nic sie nie dzieje...

[ Dodano: 20-03-2009, 22:13 ]
Cytat:
Wiem, że jest ze strony castrola i on jest głównie zalecany do diesli z DPF typu zamkniętego( uwaga nie mówię o mitsu bo moim zdaniem do mitsu nie koniecznie ten olej pasuje...)


ale nie wiem gdzie to jest napisane ze glownie do diesla?? jest napisane ze do tego i do tego a to jest roznica...

Cytat:
przykładowo ten LL III jest ściśle zalecany do diesla boxer.

ale wedle instrukcji do Lancera tez

Anonymous - 20-03-2009, 22:22

Radassss, Mitsubishi jest jednym z najbardziej elastycznych pod względem wymagań stawianym olejom.

Radassss napisał/a:
i nie mow ze on jest do diesla bo doskonale wiesz ze tak nie jest...


Jest do diesla z DPF zamkniętym.
Radassss napisał/a:
ja polecilem koledze Filipowi


a ja tego oleju nie polecam do silnika benzynowego

Radassss - 20-03-2009, 22:34

hehe no zycie to mam rozumiec ze jak mitsu bedzie tworzylo silnik to ma pytac Ciebie o zgode na wykozystanie danej technologii smarnej?? bo na to wychodzi...
mowie zobacz instrukcje i potem sie wypowiadaj, bo tak to dyskusja jest jalowa...
z tego co piszesz to poprostu ty zalecasz olej bez normy C, czyli inny niz zaleca producent...
ja nie mowie ze norma C jest potrzebna w benzyniaku, ale mitsu taki olej sobie zyczy i nie ma co z tym dyskutowac

Anonymous - 20-03-2009, 22:46

Radassss napisał/a:

C1-04 - trwały i wysokiej jakości olej (zwykle) w klasie ACEA A5/B5 przeznaczony do użycia jako najbardziej odpowiedni do silników Diesla z PDF .....

C2-04 - trwały i wysokiej jakości olej (najczęściej) w klasie ACEA A5/B5, stabilny eksploatacyjnie. Najbardziej odpowiedni do silników Diesla z PDF .......

C3-04 - trwały i wysokiej jakości olej, najbardziej odpowiedni do silników Diesla z filtrami PDF .......



dlaczego sam sobie przeczysz? tzw. strzał w kolano

na dodatek PDF :D

Radassss - 20-03-2009, 22:59

wyrwane z kontekstu dalej jest napisane:

C3-04 - jak również w wysilonych vanach i samochodach osobowych napędzanych motorem wysokoprężnym z wtryskiem bezpośrednim, jak również jednostką benzynową najnowszej generacji (VW FSI/TFSI, Toyota D4, PSA HPI, Ford DiSI, Renault ide czy Mitsubishi GDI).

wiec cytuj dokladnie ja moglem skopiowac tylko to o benzynowcach... powiem szczerze pierdoly gadasz bo probujesz podwazyc to co producent zaleca

wiec sie pytam gdzie tu jest napisane ze to jest tylko i wylacznie olej do diesla...??
tak nie jest wiec po co ludzia ciemnote wciskasz ze to olej do diesla??
moze wiez sie udaj do Japonii i zacznij projektowac silniki dla mitsu bo widac sie zupelnie nie znaja na tym i kaza psuc swoje silniki

Anonymous - 20-03-2009, 23:02

Nie wiedziałem ze obecnie lancery są GDI , HPI D4 FSI DiSi itd. itd. :mrgreen:
Radassss - 20-03-2009, 23:02

jaceksu25 napisał/a:
na dodatek PDF :D


to przeciez nie ja pisalem tylko ze strony o ACEA widac ktos przekrecil, wg mnie raczej szczegol

http://www.autoflesz.pl/a...ilnikowych.html

[ Dodano: 20-03-2009, 23:03 ]
tak a moze i wymienic wszystkie produkowane silnik?? nie masz juz argumentow i odwracasz kota ogonem

[ Dodano: 20-03-2009, 23:05 ]
zrozum ze to ze cos ma C nie oznacza ze nie moze byc uniwersalne

[ Dodano: 20-03-2009, 23:09 ]
a na koniec konkluzja dla wszystkich

olejcie to co radzi producent silnika on g... wie, debile kaza wam lac oleje do diesla do benzyniaka... tak radzi jaceksu25 ja tak to rozumiem co ty piszesz

Anonymous - 20-03-2009, 23:10

Szkoda, że się nie wycofasz z tego. Szkody nie zrobi tym olejem(bo Mitsu akurat dopuszcza takie coś), jednak wybór jest trafiony jak kulą w płot => w tym przypadku zdecydowanie wolę już na to miejsce Lotosa :D

[ Dodano: 20-03-2009, 23:19 ]
Radassss napisał/a:
....jak również jednostką benzynową najnowszej generacji (VW FSI/TFSI, Toyota D4, PSA HPI, Ford DiSI, Renault ide czy Mitsubishi GDI)....


Ze względu na ich specyfikę...
MIVEC to prosty silnik



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group