Outlander II GEN Techniczne - filtr cząstek stałych 2.0 DID vs 2.2 (PSA) koszty i problemy
jmgmotocykle - 27-11-2009, 17:52
nikt Ci nie pokaze bo takiego bez modyfikacji nie znajdziesz dzisiaj widziałem na hamowni turana 2.0 140 ps -2007r. wyszło 122km i 297 Nm .... spytałem sie tunera co sie w nim zepsuło - stwierdził "że nic - tak mają...." faktem że ładnie go podciągnoł - wycisnoł 162 km i 386 Nm
rezon - 28-11-2009, 10:39
sylb napisał/a: | Kto mi pokaże wykres z VW 2.0 gdzie będą katalogowe dane tej. 310Nm i 2000obr. | Mniej więcj masz http://www.44tuning.pl/tu...e-warszawa.html to był pierwszy wykres po wrzuceniu w wyszukiwarkę Outlander tuning wykres, więc lepsze też by pewnie udało się znaleźć. Zwróć uwagę na płaską charakterystykę momentu, której u Ciebie trudno zobaczyć
[ Dodano: 28-11-2009, 10:41 ]
jmgmotocykle napisał/a: | nikt Ci nie pokaze bo takiego bez modyfikacji nie znajdziesz | może najpierw poszukaj, a później pisz...
mitsu00 - 28-11-2009, 15:09
Robiłem swojego w www.44tuning.pl w Warszawie i polecam. Kompetentni goście. Zrobie zdjecie wykresu mojego po tuningu to oblukacie Zmiana jest dynamiki jest wyraźnie odczuwalna mimo że wzrost to tylko 40 KM i 60 Nm.
Pozdr.
sylb - 30-11-2009, 09:43
Wracając do tematu, u jednego z tunerów znalazłem ofertę wyłączania filtra DPF, wiec problem różnicy kosztów utrzymania przestaje istnieć.
tcic - 01-12-2009, 10:37
A możesz napisać coś więcej na ten temat?
Może jakiś link...
Faktem jest, iż główne zastrzeżenia do tego motoru dotycząć filtra DPF, więc sam chętnie bym sie zapoznał z potencjalnymi możliwościami w przyszłosci w tym zakresie...
tomekrvf - 01-12-2009, 15:25
tcic napisał/a: | iż główne zastrzeżenia do tego motoru dotycząć filtra DPF, |
A ktoś miał do tej pory jakieś problemy z DPFem w 2.2 DID? Ja nie słyszałem o takich problemach
mitsu00 - 01-12-2009, 17:19
Mam już nawinięte 70 tys. km i zero problemów z silnikiem i z DPF-em. 30 tys. km z tego zrobione na chipie. Jeżdzę jednak 80% w trasie więc filtr wypala się regularnie
Pozdr.
tcic - 01-12-2009, 17:38
Ja wprawdzie w moim OUT-ku 2.2 DID ma dopiero 15 tys km i oczywiście kompletnie bez problemów. Co więcej, w moim poprzednim aucie Peugeot 607 2.2 HDI jedyny "problem" to było uzupełnienie czynnika w filtrze za magiczną kwotę niecałych 500,00 zł przy 120.000 km
Ale przy ok. 180-200.000 km trzeba będzie się zastanowić: wymieniać filtr czy robić obejście. Stąd moje pytanie, bo zaciekawił mnie fakt, iż POLAK już wymyślił patent na obejście tematu, który podobno jest nie do obejścia
sylb - 01-12-2009, 19:02
tomekrvf napisał/a: | tcic napisał/a: | iż główne zastrzeżenia do tego motoru dotycząć filtra DPF, |
A ktoś miał do tej pory jakieś problemy z DPFem w 2.2 DID? Ja nie słyszałem o takich problemach |
Zastrzeżenia to pewnie ma do ceny w serwisie fabrycznym
Mario_r - 05-12-2009, 00:25
Witam wszystkich
Czytam wasz wątek i trochę mnie przeraża co tu piszecie na temat tych filtrów itp.
Tzn mam jeszcze sporo kilometrów do przejechania zanim bedę musiał coś wymieniać ale rzeczywiście zero informacji na ten temat u dealera. Outka kupiłem tylko dzięki temu że cena z tym silnikiem była bardzo dobra 2.0 był dla mnie stanowczo za głośny choć rewelacyjnie mało pali. Mam przejechane 1500 km i wychodzi mi średnio 10.5-11l spotkałem gościa z identycznym 2.0 a na kompie 6.7. Fakt że moje trasy to 85% miasto ale spodziewałem się nieco lepszych wartości chociarz znajomy ma 4007 i miesci się w 8l (przejechane 6000km).Myślicie że musi się coś jakby dotrzeć? Jeżeli taki wątek był gdzieś poruszany to sorki ale tu jest najwięcej ludzi z 2.2
eler1 - 05-12-2009, 17:36
A może wywalić ten filtr i zastosować elektronikę ? np.: http://www.moto.allegro.p...h_do_mazdy.html
tcic - 05-12-2009, 21:56
Mario_r, nie ma co się stresować z tym filtrem. Do ok. 180-200 tys km nie powinieneś mieć żdnych zmartwień (takie mam doświadczenia z Peugeot 607) Tyle tylko, że ta wersja nie lubi użytkowania "wyłącznie po mieście". Nasze rozważania dotyczą przyszłości....
Temat był poruszany wielokrotnie, więc na spokojnie przeszukaj forum.
A co do spalania: przy jeżdzie mieszanej 40% miasto/ 60% trasa mieszcze się średnio w 8,3 l/100 km. Przy wyjeżdzie z przyczepą kampingową nad morze (przyczepa 1 tona), miałem zuzycie 11-11,5 litra. Przy dłuższych wyjazdach na trasie średnie zużycie spada mi do 7,4 l/100 km (jeśli nie przekracza się 120 km/h) i w miarę płynnej jezdzie.
Martens - 09-12-2009, 22:14
Mario_r napisał/a: |
[...] Mam przejechane 1500 km i wychodzi mi średnio 10.5-11l spotkałem gościa z identycznym 2.0 a na kompie 6.7. Fakt że moje trasy to 85% miasto ale spodziewałem się nieco lepszych wartości chociarz znajomy ma 4007 i miesci się w 8l (przejechane 6000km).Myślicie że musi się coś jakby dotrzeć? Jeżeli taki wątek był gdzieś poruszany to sorki ale tu jest najwięcej ludzi z 2.2 |
2.2 ma to do siebie że w mieście swoje weźmie z uwagi na korki - i tutaj raczej nie należy spodziewać się jakiś optymalizacji.
Na trasie - jak masz lekką nogę - to spokojnie zrobisz ok. 7-7,5
Mój Outek dużo jeździ po autostradach - jeśli depniesz z mocno - 9,5 - jak jedziesz te 120-130 - 8-8.5l jesteś w stanie utrzymać.
piotrls - 21-02-2011, 23:25
Dziś na przeglądzie panowie dostrzegli "czarną śmierć" (wyciek z cudownego plastikowego pojemniczka- pękło badziewie.) To już 3 raz w moim przypadku.
1 -raz atocasko i rachunek na 4500 zł –na szczęcie nie ja płaciłem tylko Hestia
2 - raz gwarancja - woreczek nie szczymal i pękł
3 raz ????
Chyba to wytnę, gwarancja kończy się w maju. Ile może kosztować wywalenie tego badziewia? Czy trzeba wyciąć cały filtr, czy tylko wypiąć pojemnik i załadować emulator?
karol_alasz - 22-02-2011, 20:43
Cytat: | Czy trzeba wyciąć cały filtr, czy tylko wypiąć pojemnik i załadować emulator? |
Chyba trzeba amputować filtr bo bez tego płyna nie będzie wypalał i Ci się całkiem zalepi...Zresztą o to właśnie chodzi żeby sie pozbyć nadliczbowej "zapory" na wydechu-niektórzy ekstremiści posuwają sie nawet do wycięcia katalizatorów
|
|
|