To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Docieranie Lancera - jak?

Radassss - 12-03-2009, 11:59

aaa mityczny Motul... ;)
owszem dobry ale tak samo jak kazdy inny ;)
norma!!! na to powinno sie patrzec, reszta jest milczeniem... ;)

Uwex - 12-03-2009, 12:01

Radassss napisał/a:
dobry ale tak samo jak kazdy inny
- oczywiście , że tak . Kolega pytał , to odpowiedziałem .
A żeby sprecyzować , to z Motula : Motul 8100 Eco-energy lub Eco-clean 5W-30 .

krzychu - 12-03-2009, 12:32

Jak by nie było zasadowa wartość jest opisywana jako zdolność do oczyszczania silnika....

A patrząc na pochodzenie oleju to jak to się przedstawia jeśli chodzi o kraj pochodzenia?

E tam motul :badgrin:

Krzychu

michaello - 12-03-2009, 12:38

Krzychu, Radassss

Tak czytam te Wasze posty i zastanawiam sie czy to tylko fascynacja tymi olejami czy moze juz milosc :wink: .

A tak na powaznie wielki szacunek.

Radassss - 12-03-2009, 12:42

ja sie tym zawodowo zajmuje, a wlasnie w pracy siedze :D ... wnoisek pracuje ;)
a co do pochodzenia to wiekszosc masz i tak napisane EU, czyli prawie caly kontynent ;)
min dlatego ja mam Statoila wlanego bo jest napisane, ze Szwecja czyli jakies tam wieksze zaufanie mozna miec wg mnie

krzychu - 12-03-2009, 12:46

michaello - nie mam guru który mi napiszę ten jest najlepszy :finga:

A skończy się chyba na shell-u. Nie słyszę silnika do około 2,5 tys obrotów to może zacznę słyszeć :badgrin: A jak będzie za głośny albo będzie go ubywało to następna zmiana będzie na jakiś mniej zasadowy.

Krzychu

Radassss - 12-03-2009, 12:49

Krzychu no i bym w tym momencie powiedzial amen :D
spoko nic ci nie bedzie chalasowalo trzeszczalo czy pierdzialo... ;)
no chyba ze sie uprzesz zeby cos uslyszec to wtedy stwierdzisz ze cos nie tak, bo sobie to wmowisz ;)

michaello zajebiaszcze fotki :D

tomekrvf - 12-03-2009, 12:59

Ja tylko krótko o Shellu 5W40. Mój teść ma Outlandera 2.4MIVEC. Od przebiegu 3000km jeździ na Shellu. Teraz ma 105000km i jako że ostatnio regulowałem mu zawory to mogę stwierdzić że silnik jest tak czysty w środku że można by spokojnie spakować głowicę do pudełka i sprzedać jako nową. Odgłos pracy silnika równie przyjemny jak w nowym samochodzie.
Radassss - 12-03-2009, 13:11

powiem szczerze ze na wiekszosci dobrych olejow tak bedzie :)
to jest w duzej mierze kwestia zastosowania dobrych filtrow, jesli sie stostuje tanie zamienniki to czesto zawor glowny tych filtrow jest ciagle otwarty i olej nie jest filtrowany, tylko sobie lata gora dol, zalezy to od cisnienia na pompie olejowej jesli filtr tylko pasuje uszczelka i gwintem a jego zawory nie sa odpowiednio ustawione to nawet najlepszy olej nic nie da...
ale to co piszesz tylko potwierdza ze Helix jest dobrym olejem :)

tomekrvf - 12-03-2009, 14:16

Radassss napisał/a:
ale to co piszesz tylko potwierdza ze Helix jest dobrym olejem

Przynajmniej jest to test na 100 000km, a nie "wlałem inny olej i już silnik lepiej chodzi"

krzychu - 12-03-2009, 14:18

tomekrvf napisał/a:
Radassss napisał/a:
ale to co piszesz tylko potwierdza ze Helix jest dobrym olejem

Przynajmniej jest to test na 100 000km, a nie "wlałem inny olej i już silnik lepiej chodzi"


No ale jak ja jeżdżę w starym aucie na Elf Sporti 15W40 to jak wymianie na nowy od razu silnik ciszej chodzi i to zauważyłem przypadkiem a nie wmówiłem sobie. Pierwsze myślałem że to przez regulację zaworów, ale kiedyś nie regulowałem i też ciszej chodzi zaraz po wymianie.

Tak że Ci co tak mówią mają racje tylko że jak by wymienili na ten sam co mieli też by był podobny efekt :finga:

Krzychu

jaca71 - 12-03-2009, 14:22

Dla mnie oleje w silnikach to takie samo VooDoo jak kable w HIFi. Jeden wierzy drugi rozumie. Mnie zastanowiło jedno. Gdy kupowałem opla to panowie w ASO twierdzili tylko Mobil1 nic innego - mówimy oczywiście o olejach klasy konsumenckiej do cywilnych samochodów. Gdzieś około dwa, może trzy lata później zajeżdżam do serwisu i goście twierdzą że teraz najlepszy jest Shell Helix - niech leją pewnie wiedzą. Patrzę na samochód po wyjeździe z warsztatu i wszystko jasne. Stare podkładki pod tablice z nazwą dilernii i reklamą Mobila zamieniona nowymi z reklama Shella. Od tamtej pory kupuję najtańsze oleje spełniające normy i Opelek ma ponad 200km a civek miał ponad 150 i zero problemów...
krzychu - 12-03-2009, 14:32

jaca71 napisał/a:
Stare podkładki pod tablice z nazwą dilernii i reklamą Mobila zamieniona nowymi z reklama Shella.


Ale bym się :axe: jak by mi zamienili moje mitsumaniakowskie albo nakleili jakąś naklejkę na szybę :axe:

No a ASO pewnie zawsze będzie szukać w dobrych olejach tych najdroższych coby przy tej samej marży zarobić więcej.

Krzychu

Radassss - 12-03-2009, 14:56

no wiadomo ze wymiana na nowy olej wyciszy...

juz to pisalem ze jakby mieli umowe z Lotosem to Lotos bylby cudem techniki i te silniki na Lotosie by najlepeij chodzily... ;) ,
a prawda jest tak ze mechanik nie ma zielonego pojecia o oleju (przynajmniej wiekszosc)
ile razy sie spotkalem z sytuacja ze klient przynosil olej spowrotem bo mu mechanik kazal i powiedzial ze to g... jest i ze ma byc Mobil... :D , a ja na to nie ma sprawy moze byc Mobil... norma ta sama prametry bardzo podobne poprosze jeszcze 20 ;)

jaca71 - 12-03-2009, 15:13

Dlatego fajnie by było zrobić wątek przyklejony z wartymi polecenia olejami od najtańszych do najdroższych. Wtedy każdy by mógł sobie według przekonań wybrać taki, do którego będzie miał zaufanie.
Nie uwierzę w bajki że jeden producent przegonił resztę... Kiedyś spotkałem się z opinią że dobrze jest kupować oleje (podobnie jak wódkę) mało popularne, bo jest najmniejsza szansa trafienia na podróbki - a to jest największe zagrożenie dla silnika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group