To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Lancera! - [CY3A 1.8] Zakup Lancera 1.8 143KM

piomic - 14-04-2009, 15:36

Luk napisał/a:
Można jakoś w czasie rozmowy przekierować na telefon (jak byś nie chciał żeby inni słyszeli w samochodzie) ale nie pamiętam jak.
Trzeba nacisnąć przycisk z mordką i wrzasnąć do lusterka "transfer call".
Anonymous - 14-04-2009, 15:45

Jeszcze sprawa tempomatu.
Powiedzcie czy trzeba jakieś magiczne sztuczki wykonywać czy wystarczy tak jak instrukcja nakazuje wcisnąć przycisk on/off aby go uaktywnić ?
Bo mam podejrzewania, że nie działa CRUISE CONTROL

Luk - 14-04-2009, 16:11

kaeres, nie nie trzeba żadnych sztuczek :) Jak naciśniesz "on" to powinna się zapalić zielona kontrolka "cruise". Nawet jak stoisz. To oznacza, że system jest gotowy, ale nie ma ustalonej prędkości. Jak jedziesz, to naciskasz "set" (ten dolny), zdejmujesz nogę z gazu... i sam jedzie. Możesz sobie przyspieszać i zwalniać naciskając górny (acc) i dolny przycisk. Jak naciśniesz hamulec lub sprzęgło, to przestaje trzymać prędkość, ale ją pamięta, więc jak naciśniesz chyba "rec" (ten górny) to zacznie przyśpieszać do poprzedniej ustalonej. Jak naciśniesz gaz (nożny), to przyśpieszy, a jak puścisz, to wróci do ustalonej... Uff, chyba wszystko.

Generalnie, jak po naciśnięciu "on" nie zapala się kontrolka, to do serwisu. Było opisywane na forum.

maciekkk86 - 10-09-2013, 09:14

witam. Jestem nowy na forum. Przymierzam się do zmiany samochodu

Aktualnie posiadam 11letniego focusa z benzyniakiem 1.4 (całe 75KM i jakieś 120Nm maksymalnie). Upatrzyłem Lancera 1.8 z około 100.000km przebiegu, do odkupienia w salonie toyoty. Pytanie tylko, czy lancer jest awaryjny. Chcę kupić w miarę nieawaryjny samochód - wszyscy polecają mi toyoty, hondy, mazdy. Jak to się ma z mitsu?
Podobno lancer jest produkowany w Japonii - czy to oznacza, że jakościowo jest lepszy od chińszczyzny? Jak wasze lancery? Realnie - psują się czy raczej nie?

marcowoj - 10-09-2013, 09:25

Generalnie najstarsze lancery z tego modelu mają 5 lat i nikt tu na forum o jakiś wiekszych awariach nie pisał. Najsłabszym punktem lancera jest lakier podatny na odpryski i zarysowania ( współczesne ekologiczne lakiery). Najlepiej poczytaj trochę forum i wyrób sobie opinię. W Twoim przypadku najważniejsza będzie historia auta czy jest znana i czy mozna potwierdzić w serwisie. Potwierdzam że lancer produkowany jest w Japonii i ma to wpływ na jakość montażu.
maciekkk86 - 10-09-2013, 11:51

aso toyoty ręczy za mitsubishi :)
ciekawa sytuacja

w każdym razie najbardziej zależy mi na sprawnym mechanicznie i elektrycznie samochodzie
a takie bzdurki jak to, że głośny, że brzydkie plastiki, że odpryski na lakierze, no cóż... ja wymagający aż tak nie jestem. Mój focus to ślimak z apetytem smoka więc pewnie jak się przesiądę na 1.8 benzynę z 140KM to i tak będzie jak skok ze starożytności w nowożytność z pominięciem średniowiecza. Mam nawyk z forda wrzucania bieg na wyższy przy 3000 obr/min
a z tego co czytam to zabawa przy 4000 się zaczyna

.swat. - 10-09-2013, 11:56

Swojego mam prawie 3 lata. Jak na razie sprawuje się świetnie ( no może poza wspomnianym lakierem, ale widzę, że jeśli nie kupi się jakiegoś modelu premium grubo powyżej 100.000 złotych) to wiekszość nowych aut ma tę sama bolączkę. Jeżeli chodzi o silnik, zawieszenie, skrzynię biegów to rewelacja. Spalanie? W mieście w korkach od 9-10 l, w trasie 7-8 litrów ( 9l jeśli poniesie na autostradzie w Niemczech).

Czy sedan czy sportback to zależy od gustu, najchętniej wybrałbym takiego z przodem SB i ospojlerowanym tyłem sedana, ale gdyby wstawić silnik i napęd na 4 to już byłby EVO :-)

Ogólnie solidny i niezawodne autko, pod warunkiem że się o niego dba od nowości.

Pawcho - 10-09-2013, 21:07

maciekkk86 napisał/a:
witam. Jestem nowy na forum. Przymierzam się do zmiany samochodu

Aktualnie posiadam 11letniego focusa z benzyniakiem 1.4 (całe 75KM i jakieś 120Nm maksymalnie). Upatrzyłem Lancera 1.8 z około 100.000km przebiegu, do odkupienia w salonie toyoty. Pytanie tylko, czy lancer jest awaryjny. Chcę kupić w miarę nieawaryjny samochód - wszyscy polecają mi toyoty, hondy, mazdy. Jak to się ma z mitsu?
Podobno lancer jest produkowany w Japonii - czy to oznacza, że jakościowo jest lepszy od chińszczyzny? Jak wasze lancery? Realnie - psują się czy raczej nie?

Przeczytaj ostatnie wydanie Auto-Świat. Jest tam opis, awaryjność itd. lancera.Nawet w miarę sensowny z jedym wyjątkiem jeśli chodzi o ceny części w ASO. Póki co ja i spore grono użytkowników nie miało okazji się o tym przekonać :biggrin: . Aha i jest produkowany w Japan
No tak na poważnie do minusów zaliczyłbym spalanie.Przy mojej nodze - miasto ok.10-11 litrów, trasa 8-9 l, chociaż w osobnym wątku są tacy co podobno schodzą w trasie do 6 litrów ale jakoś w to do końca nie wierzę :doubt: .

Lucas123w - 11-09-2013, 10:53

Drogie części, pytanie kto z Nas te części już potrzebował? Licząc od najstarszych do najmłodszych aut na naszym forum, większość robi tylko przeglądy lub na gwarancji jakieś pierdoły wymienia.

Pawcho napisał/a:
w trasie do 6 litrów ale jakoś w to do końca nie wierzę .


To nie jest kwestia wiary tylko stylu jazdy. Wbrew pozorom nie trzeba się ciągnąć wolno żeby na trasie spalać 7,5l/100km. Podstawa to zmiana biegów w odpowiednich przedziałach obrotów.

Pawcho napisał/a:
trasa 8-9 l, chociaż w osobnym wątku są tacy co podobno schodzą w trasie do 6 litrów

W trasie 8-9 to mi przy prędkościach 160 do góry po autostradzie spala, poniżej 8 na trasie z 100, jak dużo wyprzedzam to mam 7,9, jak jest mniej aut to spokojnie 7,5 bez zbędnych spinań się.
Jak dla mnie spalanie to żaden minus, 140 koni musi się napić. Bajki o turbo 1.4 które pali 4litry można sobie między bajki włożyć.

mjsystem - 11-09-2013, 12:56

maciekkk86 napisał/a:
Pytanie tylko, czy lancer jest awaryjny. Chcę kupić w miarę nieawaryjny samochód - wszyscy polecają mi toyoty, hondy, mazdy. Jak to się ma z mitsu?
Podobno lancer jest produkowany w Japonii - czy to oznacza, że jakościowo jest lepszy od chińszczyzny? Jak wasze lancery? Realnie - psują się czy raczej nie?

Lancer nie jest awaryjny. Poza lakierem i plastikami słabe są przednie tarcze hamulcowe(krzywią się co poniektórym). Była też akcja wymiany czujników zderzenia poduszek powietrznych(dalej w ramach rękojmi można je wymienić). Spalanie? Hm... nie jest małe, ale to MIVEC, więc musisz go troszkę nakarmić :wink:
Poza tym to rasowy Japończyk.
Lucas123w napisał/a:

W trasie 8-9 to mi przy prędkościach 160 do góry po autostradzie spala, poniżej 8 na trasie z 100, jak dużo wyprzedzam to mam 7,9, jak jest mniej aut to spokojnie 7,5 bez zbędnych spinań się.

I tu zdania są podzielone. Ale pod uwagę weź to większe spalanie, bo w cuda sam nie wierzę 8)

Lucas123w - 11-09-2013, 13:11

Trzeba wziąć pod wzgląd to iż od roku modelowego 2011 zmienione są przełożenia skrzyni biegów. To jednak dało zmniejszenie spalania. Też nie ma co się łudzić że 140 koni będzie palić po 7 litrów w mieście i 6 na trasie. (są takie przypadki na forum :D ale to w szczególnych warunkach takie niskie spalanie robili)

Rozumiem że foldery reklamowe europejskich marek są bardzo piękne ale z rzeczywistością się rozmijają.
Ja jak kupowałem Lancera widziałem w folderze Mitsu miasto 10,2 litra , trasa 7 i średnie 8.

Mój podpis sam mówi za siebie jakie jest średnie spalanie od wyjazdu z salonu.
Jak coś ma mało palić to musi być małe z małym silnikiem i bez turbin.

.swat. - 11-09-2013, 14:42

Lucas123w napisał/a:
Ja jak kupowałem Lancera widziałem w folderze Mitsu miasto 10,2 litra , trasa 7 i średnie 8.
I tutaj trzeba przyznać Japońcom, że pisząc to w żaden sposób nie ściemniali wyników tak jak to robią Niemcy, Francuzi czy Koreańce. Tyle faktycznie średnio pali mój. Niedawno wróciłem z wakacji po Europie, kiedy to przejechałem około 6000 km. I na trasie palił mi faktycznie około 7 litrów ( z klimatyzacją 7,5 litra).

I co ciekawe, nie wiem co za paliwo mają Niemcy (poza tym, że najdroższe), ale średnie spalanie po przejechaniu całych Niemiec w obie strony wychodziło około 6,5 litra z ciągle włączoną klimą. Jak na 143KM uważam, że jest to dobry wynik.

Na autostradzie zachowywał się kapitalnie. Jeśli ma się odpowiednie obroty zwiększenie prędkości z 120 km/h do 160 km/h to czysta przyjemność. Elastyczność silnika naprawdę imponująca.

Uważam, że jest to świetne autko na dłuższe trasy.
A w mieście też radzi sobie dobrze.

Ciekawi mnie co wymyślą za rok lub dwa, bo co by nie marudzić to naprawdę dobre auto.

Lucas123w - 11-09-2013, 15:11

.swat. napisał/a:
I co ciekawe, nie wiem co za paliwo mają Niemcy (poza tym, że najdroższe), ale średnie spalanie po przejechaniu całych Niemiec w obie strony wychodziło około 6,5 litra z ciągle włączoną klimą. Jak na 143KM uważam, że jest to dobry wynik.


.swat., nareszcie ktoś kto podziela to samo spostrzeżenie. Zawsze jak komuś mówię to się śmieją że nie mam racji. 95PB w Polsce nie umywa się do 95 w Niemczech.

Dlatego jak ktoś jedzie w dłuższą trasę niech leje 98 z BP, Schella, Orlenu. Widać różnice w reakcji na gaz jak i w spalaniu.

grzesiopol - 11-09-2013, 16:54

maciekkk86 napisał/a:
bieg na wyższy przy 3000 obr/min
a z tego co czytam to zabawa przy 4000 się zaczyna
nawet przy 3000 też sobie radzi, a od 4000 to dopiero zaczyna się zabawa, oj trochę wtedy popija, jak alkoholik na kacu, chwila i "butelka" pusta. Pomimo opisanych wyżej wad warto, ja mam swojego od niedawna a już by było żal sie rozstawać. Ten samochód jest (chodzi mi o lakier i plastiki) dla mało wymagających a nie dla estetów. No ale w końcu samochód jest do jazdy a nie na pokaz, mój jest porysowany ma delikatnie wgniecioną maskę i pdrapane plastiki w środku a jak będę go sprzedawał to nie będę nic z tym robił bo nie mam nic do ukrycia, mam nawet zdjęcia stanu w jakim go przyprowadziłem bo lepeij jest komuś pokazać jak wygladał bo teraz nikt na słowo nie wierzy.
Pawcho - 11-09-2013, 17:24

.swat. napisał/a:
Lucas123w napisał/a:
Ja jak kupowałem Lancera widziałem w folderze Mitsu miasto 10,2 litra , trasa 7 i średnie 8.
I tutaj trzeba przyznać Japońcom, że pisząc to w żaden sposób nie ściemniali wyników tak jak to robią Niemcy, Francuzi czy Koreańce. Tyle faktycznie średnio pali mój. Niedawno wróciłem z wakacji po Europie, kiedy to przejechałem około 6000 km. I na trasie palił mi faktycznie około 7 litrów ( z klimatyzacją 7,5 litra).

I co ciekawe, nie wiem co za paliwo mają Niemcy (poza tym, że najdroższe), ale średnie spalanie po przejechaniu całych Niemiec w obie strony wychodziło około 6,5 litra z ciągle włączoną klimą. Jak na 143KM uważam, że jest to dobry wynik.

Na autostradzie zachowywał się kapitalnie. Jeśli ma się odpowiednie obroty zwiększenie prędkości z 120 km/h do 160 km/h to czysta przyjemność. Elastyczność silnika naprawdę imponująca.

Uważam, że jest to świetne autko na dłuższe trasy.
A w mieście też radzi sobie dobrze.

Ciekawi mnie co wymyślą za rok lub dwa, bo co by nie marudzić to naprawdę dobre auto.


Przy prędkościach autostradowych 120 - 160 palił Ci 6.5 km/h ??? nono



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group