[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Check Engine - Kontrolki, powiadomiania, kody błędów ?
mishaxxl - 05-01-2016, 15:39
plecho1 napisał/a: | Podstawa to sprawdzenie co to za błąd | Błąd P1241 Kontrola momentu silnika - nieprawidłowe działanie
Znalazłem manual na rosyjskim forum, translator przetłumaczył mi to w ten sposób
P: Pod warunkiem, że każdy inny DTC wyjątkiem P1241?
TAK: Tabela kodów testów diagnostycznych
(Zob. Str.13A-20).
NIE: Przejdź do kroku 2.
KROK lista danych 2. MUT-III
. • Patrz tabela odniesienia wykazu danych Str.13A-268.
a. Punkt 10: Czujnik przepływu powietrza b. Punkt 11: Pedal
Accelerator (przełożonego.) C. Punkt 12: Pedal
Accelerator (pomocnicze).
P: Wyniki testów są normalne?
TAK: Przejdź do kroku 3.
NO: Uruchom sklasyfikowane
Przegląd Algorytm diagnostyczny pokazano wartość niestandardowy (patrz. Tabela kodów sprawdzić diagnostycznych Str.13A-20).
ETAP 3. Zaznaczyć powietrza wlotowego zaworu wlotowego i kolektora dolotowego.
P: Wyniki testów są normalne?
TAK: Przejdź do kroku 4.
NIE: Naprawa.
KROK 4. Sprawdzić bezpośrednio siłownik zaworu przepustnicy.
• Sprawdzić siłownik przepustnicy (zob. Str.13A-311).
P: Wyniki testów są normalne?
TAK: Przejdź do kroku 5.
NO: Wymień przepustnicy
klapa.
KROK 5. Sprawdzić złącza: Złącze: B-11, elektronicznie sterowany zawór dławiący i złącze: jednostki sterującej B-08 Silnik
P: Wyniki testów są normalne?
TAK: Przejdź do kroku 6.
NO: Naprawić lub wymienić złącze.
KROK 6. Sprawdzić okablowanie między złącze B-11 (zacisk nr 2) Złącze sterowany elektronicznie przepustnica B-08 (16) Podsumowując, nie sterownika silnika.
• Sprawdź linię wyjściową za szkody.
P: Wyniki testów są normalne?
TAK: Przejdź do kroku 7.
NIE: Naprawa uszkodzonego przewodu
okablowanie.
KROK 7. Sprawdzić okablowanie między złącze B-11 (zacisk nr 1) Złącze sterowany elektronicznie przepustnica B-08 (15) Podsumowując, nie sterownika silnika.
• Sprawdź linię wyjściową za szkody.
P: Wyniki testów są normalne?
TAK: Przejdź do kroku 8.
NIE: Naprawa uszkodzonego przewodu
okablowanie.
KROK 8. MUT-III Kod diagnoza
• Ponowne potwierdzenie kodu diagnostycznego.
P: Kod diagnoza ustawić?
TAK: Wymień moduł sterujący silnika.
NO: Przerywany usterki
(Patrz grupa 00 -. Jak korzystać z usługi Menu dla rozwiązywania problemów / testów - Jak rozwiązywać przerywany winy Str.00-15).
3jan - 25-01-2016, 09:58 Temat postu: Błąd check Czy ktoś z Was wie co to za błąd??
http://www.fotosik.pl/zdj...Dvs1K~cRztRrFHH
tyku - 25-01-2016, 10:32
3jan napisał/a: | Czy ktoś z Was wie co to za błąd?? |
Układ filtra cząstek stałych (DPF) - działa niepoprawnie.
vampiria200 - 16-02-2016, 11:34
Witam.
Od jakiegoś czasu falowały mi BARDZO delikatnie obroty. Przy -15 st. ostatnio po odpaleniu auta obroty przez minutę stały na wartości ok. 1800. Po paru dniach pojawił się Check Engine i po odczytaniu kodu otrzymałem P0110, związane jest to z czujnikiem MAPSENSOR 0 261 230 118. Przepustnicę czyściłem preparatem do czyszczenia przepustnic oraz szmatką przy otwartej klapce (nie zdejmowałem przepustnicy. Czujnik wymyty w spirytusie technicznym i dalej to samo.
Zastanawiam się nad zakupem nowego czujnika. Miał ktoś podobny problem?
[ Dodano: 18-02-2016, 09:25 ]
Problem błędu rozwiązany!
Wymieniłem czujnik, kupiłem BOSCH 0 261 230 118, i po problemie check engine.
Obroty troche się poprawiły, ale wciąż falują w mniejszym stopniu. Przejade kilkadziesiąt kilometrów i zobacze jak sytuacja. W najgorszym wypadku wymontuję przepustnicę i ją wyczyszcze.
blackman57 - 15-05-2016, 14:03 Temat postu: P0171 Lancer 1.8 LPG Witam, w moim aucie Lancer 2009 1.8 143 KM LPG zaczął palić się Check Engine.
Po usunięciu błędu pojawia się z powrotem po 3 uruchomieniu silnika, nigdy wcześniej.
Błąd P0171 System Too Lean (Bank 1).
Auto ma moc, obroty nie falują, nie szarpie, nie gaśnie przy włączonej klimie.
Spalanie około 9.5 l na 100 km gazu ( nim się przełączy z benzyny przejadę około 2 km wiec może trochę więcej).
Za tydzień oddaje auto na sprawdzenie luzów zaworowych - przez 3 lata 60 kkm na gazie i nigdy nie było to robione.
Szukać przyczyny ( lambda, lewe powietrze, przepływomierz ) czy jechać na regulacje gazu?
robertdg - 15-05-2016, 17:21
blackman57 napisał/a: | Szukać przyczyny ( lambda, lewe powietrze, przepływomierz ) czy jechać na regulacje gazu? | Korekcja luzów zaworowych i kontrola instalacji gazowej jako pierwsza rzecz od której powinienes zaczac
RalfPi - 15-05-2016, 17:25
Trochę mało tego gazu pali.. Regulacja instalacji + sprawdzenie/regulacja luzów.
blackman57 - 15-05-2016, 22:02
Pod koniec maja dam znać czy pomogło i jakie luzy na zaworach.
Rozumiem że skoro check engine nie swieci sie od razu po skasowaniu, tylko dopiero po 3 uruchomieniu auta od skasowania, to bład nie jest szkodliwy dla silnika?
Yorii - 31-05-2016, 00:01
mjsystem napisał/a: | Yorii napisał/a: | w międzyczasie wymieniłem filtr powietrza z zwykłego pampersa jakiego mi w serwisie zamontowali na wkładkę K&N | Mimo to, to nie była wina filtra powietrza. Pewnie poprawiły się parametry, ale szukaj dalej. Lambda? |
Jest to Lambada już mi się zaświeciła lampka check engine na stałe, a na wykresie bank1 sensor1 linia prosta z pojednynczymi wyskokami na zimnym a na ciepłym coś tam żyć próbuje ale to już padak jest. wymienię to dopisze/opisze cały przypadek. Może nawet w polocie zrobię fotkę tej sondy.
farel - 02-06-2016, 21:51
Mi się zaświecił check engine 2 dnie temu i nie gaśnie.
Od lat tankuje na jednej stacji pb95 (nie mam lpg) a akurat ostatnio zatankowałem na innej i po przejechaniu >100km zaświeciła się kontrolka. Czy mogę liczyć, że po powrocie do dobrego paliwa zniknie?
Zamówiłem OBD2, czekam na dostarczenie i spróbuję coś odczytać po czym poradzę się jak jakiś kod błędu wyskoczy.
Yorii - 02-06-2016, 22:55
Może tak się zdarzyć ale obd warto mieć
tyku - 02-06-2016, 23:02
Cytat: | mogę liczyć, że po powrocie do dobrego paliwa zniknie? | Nie ma na co liczyć. Odczytaj błąd.
farel - 04-06-2016, 17:54
Odczytane błędy to P0420 - układ napędowy. Catalyst system efficiency below threshold (bank 1)
P0136 - układ napędowy. O2 sensor circuit malfunction (bank 1 sensor ).
Błędy skasowane i kontrolka zniknęla ale ze względu na wypicie piwka nie ruszam dzisiaj w trasę. Jutro przejadę 150km i zobaczę czy znowu się wyświetli.
Proszę o porady co do kodów błędów.
No i jestem po pokonniu 200km i nic na szczęście się nie świeci.
PawełB - 17-06-2016, 15:32 Temat postu: [CY2A 1.5] Błąd P0136 Witam,
To mój pierwszy post na Forum, zatem wybaczcie ewentualne błędy debiutanta.
W moim Lancerze 1.5 (2009 r.) zapaliła się kontrolka Check Engine. Diagnoza wykazała błąd P0136 (sonda lambda za katalizatorem). Bardziej szczegółowa diagnoza parametrów wykazuje, że sonda utknęła na wartości 0,46, nie wykazuje żadnych ruchów.
Samochód jeździ normalnie, spalanie na wcześniejszym poziomie.
Po skasowaniu błąd wraca po mniej więcej 2 dniach i nie znika samodzielnie.
Czy mieliście podobny problem? Przebieg oryginalny (jestem 1 właścicielem) - 52k km. Zatem zastanawia mnie dość krótka żywotność tej sondy....
Miałbym prośbę o Wasze zdanie czy powyższe wyniki diagnozy jednoznacznie nakazują wymianę sondy czy ewentualnie w grę może wchodzić jeszcze inna usterka (np. problemy z katalizatorem)? Wypinałem/wpinałem kostkę - jak nowa, przewody sonda-kostka całe.
I ostatnie pytanie - wypatrzyłem część zamienną - sonda lambda Bosch nr 0258010024 (nie uniwersalna, dedykowana do tego modelu) za 512 PLN (oryginał w ASO ok 3 krotnie droższy). Czy w Waszej opinii warto zakupić sondę Bosch czy niestety tylko oryginał?
Z góry dziękuję za fachową poradę.
_________________
Paweł
Lancer Sedan 1.5/2009
tokyo - 19-06-2016, 10:00
Witaj
Zamiennik bosch i walker moze byc dzialaja poprawnie.
Zanim kupisz sonde sprawdz lub przeczysc styki w kostce drugiej sondy - kable powinny wchodzic po stronie pasazera pod fotelem
|
|
|