To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Olej silnikowy do Galanta EAxx

xor - 26-07-2007, 13:58

wyciąg z instrukcji obsługi (benzyna) :
"HINWEIS
Nach dem anlassen des Motors konnen Klickgerausche horbar sein. Diese sind konstruktionsbedingt und sind nach dem Erreichen den Betriebstemperatur nicht mehr zu horen"
w tłumazceniu
"Porada
Po uruchomieniu silnika mogą być słyszalne odgłosy klekotu. Są one cehcą konstrukcyjną i zanikną po osiągnięciu przez silnik właściwej temperatury pracy".

Czyli klepanie zaworów to wg nich nic niezwykłego w naszych autkach i trzeba się przyzwyczaić...
Mi ostatnio poootwornie klepią, czas wymienić 10w40 shella na jakiś 5w40 Texaco albo Valvoline.

Anonymous - 26-07-2007, 16:57

xor napisał/a:
czas wymienić 10w40 shella na jakiś 5w40

No nie wiem czy Ci pomoze na uciszenie popychaczy zmiana polsyntetyku na syntetyk.
Zazwyczaj robi sie wlasnie odwrotnie.Zmienia sie olej na gestszy.
U mnie tez niekiedy klepie i zastanawiam sie coraz powazniej czy przy nastepnej wymianie nie przejsc wlasnie na polsyntetyk czyli 10W40.

Anonymous - 26-07-2007, 17:31

bokciu, na gestszy sie zmienia, jak masz wycieki, albo Ci pali olej, a na popychacze raczej jak najlepszej jakosci sie daje olej.
novy - 31-07-2007, 09:57

Chciałbym się podzielić pewnym spostrzeżeniem dotyczącym "stukających" popychaczy.

1500km temu zmieniłem olej w silniku. Gdy pogoda była letnia (zero deszczu, sloneczko, wysoka temperatura), slinik rano zapalał bardzo ładnie i nie było słychać popychaczy :)
Natomiast sytuacja zmieniała się w momencie gdy w nocy padał deszcz. Wczoraj np. po pracy po prawie całodniowych opadach (duża wilgotność powietrza), zapaliłem samochód i dało się wyraźnie słyszeć stukające popychacze.

Czy ma to związek z pogodą? Czy zwiększona wilgotność powietrza powoduje skraplanie się wody w silniku, która następnie może osiadać na popychacze i zwiększać tarcie?

Krzyzak - 31-07-2007, 10:06

to raczej nie ma wplywu na popychacze
te stuki to predzej trzaska uciekajaca iskra - klania sie wymiana kabli WN i swiec

Anonymous - 31-07-2007, 11:44

novy, wilgotnosc nie, ale temp. tak. Jesli to byla jedna z chlodniejszych nocy od tamtej pory to mogly sie stac slyszalne. Jesienia i zima sie przekonasz, a wilgotnosc ma wplyw tak jak pisze Krzyzak. Jak chcesz spradzic to podjedz w nocy w takie miejsce gdzie nie ma zadnej latarni i jedyne zrodlo swiatla to najwyzej gwiazdy, nie gas silnika i otworz maske. Jak zobaczysz dyskoteke to wiesz juz gdzie przebija (efekty jak na koncercie Jarre-a :) ).
Anonymous - 31-07-2007, 13:57
Temat postu: Czy zmieniać olej na półsyntetyk
Witam.
Nie mam konkretnego zdania na ten temat. W moim przypadku jeżdżę dotychczas na full syntetyku Mobil 1 5W50, wymiana co 15kkm, między wymianą nic nie dolewam bo zupełnie nia ma potrzeby. "Ćwierkania świerszczy" pojawiają sie sporadycznie po ok 11 kkm od wymiany i nie jest to regułą. Nie są jeszcze dokuczliwe. Przebieg mam ok 210 kkm.
No i właśnie głowię sie czy zmieniać juz olej na pół syntetyk, czy też dalej śmigac na full syntetyku? :) Głównie moje pytanie spowodowane jest przebiegiem auta.
Jakie macie zdanie?
I na jaki zmieniać, jesli już?

Anonymous - 31-07-2007, 15:09

Krzyzak napisał/a:
te stuki to predzej trzaska uciekajaca iskra

No chyba novy potrafi stwierdzic czy to popychacze czy nie.
Jesli wie jak wala popychacze i je slyszy to tak pewnie jest.
U mnie jest podobny problem .Raz je slychac a raz nie.Tez ma na to wpływ pogoda,temperatura i wilgotnosc i napewno to nie jest jakas tam uciekajaca iskra tylko ewidentnie zawory.

Krzyzak - 31-07-2007, 15:13

nie spieram sie, tylko nie widze zwiazku miedzy wilgotnoscia powietrza a praca popychaczy...
Anonymous - 31-07-2007, 15:19

No niby faktycznie zwiazku nie ma lub przynajmniej nie powinno byc.
Ale jesli ktos ma problem z popychaczami przez dluzszy czas to wie jakie sa anomalia z tyz zwiazane.Ja do dzis nie jestem w stanie stwierdzic jednoznacznie kiedy beda graly a kiedy nie powinny.Po dluzszych obserwacjach dochodze do wniosku ,ze jednak jakis tam wplyw na nie ma jednak pogoda.

novy - 31-07-2007, 15:25

Owszem, swiece mam do wymiany....ale to nie jest uciekajaca iskra. A czy jest zwiazek miedzy wilgotnoscia powietrza a stukaniem to tylko taki moj wywód naukowy :wink:

Hm....tak teraz myśle jak to było jak ojciec miał dużego fiata i jak popadało to miałtrudności z odpaleniem...wilgoć wdzierała sie w kable i iskra uciekała. Tylko, że u mnie to tykanie to ...nie jest iskra :biggrin:

saphire - 31-07-2007, 16:39

Nie zmieniaj oleju na pół czy minerał - lej dalej ten sam i basta. Co najwyżej częściej wymieniaj. HOWGH!

Myślisz że czemu Tobie ledwie czasem słychać świerszczyka a innym już 100k wcześniej? :finga:

czekoladka_1981 - 31-07-2007, 18:29

Trzymaj tak jak masz i nie zmieniaj. :!:
Anonymous - 01-08-2007, 08:21

Nie ma jak to dobre rady. :lol: A już coś mnie kusiło aby przejsć na półsyntetyk. Dzięki za rady.
Moominek - 01-08-2007, 09:04

wolfgang napisał/a:
Nie ma jak to dobre rady. :lol: A już coś mnie kusiło aby przejsć na półsyntetyk. Dzięki za rady.


Mnie też ostatnio podkusiło zmienić na półsyntetyk, czy coś tam lekko gęstszego od 5W50, bo samoregulatorów kilka grało. W serwisie po upewnieniu się, że nie chcę sprzedawać auta doradzili bym pozostał na Mobil1 5W50 i tak się stało. Samoregulatory ucichły :D

BTW. Co to ten świerszczyk? :?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group