[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Znikający płyn chłodniczy
misza116 - 18-06-2015, 11:12
Mam dość pilne, i pewnie nietrudne pytanie, ale sam nie jestem pewien co o tym myśleć.
Płyn ucieka błyskawicznie, chłodnica cała, węże całe, leci jakby centralnie spod silnika,
nagrywane kapciem, ale tak to mniej więcej wygląda:
https://youtu.be/mceKOE6ldsU
Pompa wody ponoć wymieniana razem z rozrządem 20 tys. temu. Czy to możliwe, że puściła, i tak cieknie po silniku, że spływa w tym miejscu?
Paweł84 - 18-06-2015, 11:39
Miszka gruby wyciek
Hugo - 18-06-2015, 11:55
misza116, napewno nie leci z pompy wody, bo jest w zupełnie innym miejscu, wygląda na standard, czyli pęknięty wężyk od chłodnicy oleju silnika. Widać ten wężyk na filmiku. Taki zagięty i wchodzi w podstawę filtra oleju.
misza116 - 18-06-2015, 14:04
Gruby , dobrze, że nie tym jechałem na Śląsk i tylko w drodze do roboty się zlał.
Hugo dzięki, fakt, od pompy trochę za daleko.
czyli to ten gagatek? :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=81862
Hugo - 18-06-2015, 15:08
misza116 napisał/a: | czyli to ten gagatek? : | Na to wygląda.
muscle_car - 21-08-2015, 19:49
Podczepię się do tematu. Niby jest opisane wyżej ale nie do końca jestem przekonany. U mnie wygląda to tak nie mam wycieków ale na zimnym płyn potrafi mi spaść raz pod minimum raz jest pomiędzy min i max innym razem na min. Silnik ma prawidłową temperaturę. Podczas pracy jest pod max lub trochę niżej. Czy takie zachowanie jest normalne?
Inne pytanie. Nie za bardzo rozumiem istoty odpowietrzania układu chłodzenia. Jest to układ otwarty czyli w zbiorniczku wyrównawczym wszelkie powietrze powinno być niwelowane. W przypadku hamulców czy innych tego typu układów odpowietrzanie jest oczywiste tak w tym przypadku nie rozumiem go.
Hugo - 21-08-2015, 21:16
muscle_car, ten układ (chłodzenia) sam się odpowietrza.
muscle_car - 22-08-2015, 10:00
Tak myslalem ale na forum sa wskazowki jak go odpowietrzyc wiec zglupialem.
[ Dodano: 22-08-2015, 21:19 ]
A co powiecie w kwestii płynu jest to normalne?
a4ry - 22-08-2015, 22:03
muscle_car napisał/a: | A co powiecie w kwestii płynu jest to normalne? |
Wg mnie normalne, mam identycznie, do tego układ jest otwarty, a więc zawsze będzie coś płynu ubywało.
Marcino - 24-08-2015, 08:58
muscle_car napisał/a: | Podczepię się do tematu. Niby jest opisane wyżej ale nie do końca jestem przekonany. U mnie wygląda to tak nie mam wycieków ale na zimnym płyn potrafi mi spaść raz pod minimum raz jest pomiędzy min i max innym razem na min. Silnik ma prawidłową temperaturę. Podczas pracy jest pod max lub trochę niżej. Czy takie zachowanie jest normalne? |
Miałem tak samo. Chłodnica puszczałą na gorącym ale bardzo delikatnie. Jak chcesz to sprawdzić to dolej do pełna do chłpdnicy przez jej korek na zimnym i go zagrzej i obserwuj może gdzieś pocieknie - u mnie sikało z chłpdnicy pod wentylatorem na skrzynie. A jeżdziłem z tym ponad 1/2 roku od czasu do czasu dolewajać do zbiorniczka. A wtedy miałem do zrobienia dłuższą trasę i dołąem do chłodnicy i były jaja.... bo mi kapało pod auto i wtedy odkryłem wyciek.
a4ry - 24-08-2015, 13:54
Marcino napisał/a: | muscle_car napisał/a: | Podczepię się do tematu. Niby jest opisane wyżej ale nie do końca jestem przekonany. U mnie wygląda to tak nie mam wycieków ale na zimnym płyn potrafi mi spaść raz pod minimum raz jest pomiędzy min i max innym razem na min. Silnik ma prawidłową temperaturę. Podczas pracy jest pod max lub trochę niżej. Czy takie zachowanie jest normalne? |
Miałem tak samo. Chłodnica puszczałą na gorącym ale bardzo delikatnie. Jak chcesz to sprawdzić to dolej do pełna do chłpdnicy przez jej korek na zimnym i go zagrzej i obserwuj może gdzieś pocieknie - u mnie sikało z chłpdnicy pod wentylatorem na skrzynie. A jeżdziłem z tym ponad 1/2 roku od czasu do czasu dolewajać do zbiorniczka. A wtedy miałem do zrobienia dłuższą trasę i dołąem do chłodnicy i były jaja.... bo mi kapało pod auto i wtedy odkryłem wyciek. |
Zwróć uwagę, że koledze nie koniecznie ubywa tylko waha się. Raz jest poniżej raz w połowie.
McCoy - 24-08-2015, 14:02
Znaczenie ma również temp.otoczenia. Im chłodniej tym poziom płynu w zbiorniczka będzie niższy.
muscle_car - 24-08-2015, 17:35
Dobra to zadam inne pytanie wiadomo, ze płyn chłodniczy się rozszerza. Czy miarka na zbiorniczku wyrównawczym dotyczy płyny ciepłego czy zimnego?
Hugo - 24-08-2015, 21:11
muscle_car, na zimnym silniku poziom MIN, na rozgrzanym poziom MAX.
muscle_car - 24-08-2015, 21:44
No właśnie więc to nie jest problem w moim przypadku. Na zimnym min czasem troszeczkę pod a na gorącym między min a max jest więc wszystko w normie.
Dałem lekko ciała z problemem bo nie było problemu. Dzięki wszystkim za pomoc.
|
|
|