To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator

Krzyzak - 24-11-2012, 21:39

bluecard88 napisał/a:
do galanta EA2x kupić regulator napięcia
da się - kupowałem w Eltek autoparts w Słupsku, ok. 60 zł
Owczar - 24-11-2012, 23:41

bluecard88 napisał/a:
Na włączonym nawiewie ,szyby podgrzewanie, długie, halogeny pokazało mi 12,30 i spadało powolutku ale już nie czekałem dalej ale pewnie jeszcze by spadło troche, aku mierzony i jest ok, nie wiem ile ma lat.


Ostatnio sprawdzałem na spocie w innych autach. W V6 na biegu w automacie gdy obroty spadną jest dokładnie tak samo, na luzie niewiele lepiej. Napięcie mierz przy 2,5k. Tak podaje manual. No i mierz na ciepłym silniku. Jeśli w tym zakresie obrotów będzie ok to nie wina regulatora. Po prostu za małe natężnie prądu i mała wydajność alternatora.

Ja dzisiaj rzeźbiłem co nie miara żeby to trochę poprawić. Non stop jeżdżę na światłach, wentylator też teraz dość często włączony. Do tego ogrzewanie tylnej szyby. I problem jest podobny, ale tak jak pisałem nie tylko u mnie. Założyłem koło pasowe o średnicy mniejszej o 6mm. Niby tylko 6mm, ale na biegu jałowym altek ma jakieś 150 obrotów więcej. Co prawda dokręca się do sporo większych obrotów, ale ładowanie w całym zakresie jest bardziej stabilne i pozbyłem się efektu przygasania świateł na wolnych obrotach. Choć wcześniej myślałem, że u nie ma tego u mnie to po przyjrzeniu widziałem. Czytając forum nie trudno zauważyć, że prawie każde EA ma problem z przygasaniem świateł. Nie wiem czy tak było też w nowych sztukach, ale generalnie jak dla mnie nie powinno to mieć miejsca w aucie tej klasy.

diabelll - 25-11-2012, 10:33

każda czesc mozna kupic do alternatora w krakowie np AUTO WIRNIK ma wszystkie czesci od reki wymienialem ostatnio regulator napiecia,prostownik alternatora lozyska wiec wszytko maja ....
Ale mam inny problem u mnie ladowanie jest 12,8 przy obrotach 3000 skacze do 14,4 gdzie szukac przyczyny alternator jest po regeneracji aku praktycznie nowy dodam tylko ze mam 2 litry ,przygasaja mi swiatla i wkurza mnie to ;(

bluecard88 - 25-11-2012, 15:01

Owczar napisał/a:
Napięcie mierz przy 2,5k.

A właśnie ja mierzyłem bez dawania gazu;/ sprawdzę z obrotami na 2,5 tys i zobaczymy co wyjdzie.

Krzyzak - 25-11-2012, 21:13

Owczar napisał/a:
Napięcie mierz przy 2,5k. Tak podaje manual
raczej powinno być niezależne od obrotów i od obciążenia (w granicach stabilizacji oczywiście)
ale
Owczar napisał/a:
prawie każde EA ma problem z przygasaniem świateł

faktycznie to zauważyłem w kombi - nawet myślałem, że jest coś nie halo ze stabilizatorem, ale nie - jest OK
w sedanie nowy stabilizator z firmy wskazanej powyżej i nie ma przygasania - tylko że tam są palniki ksenonowe

bluecard88 - 25-11-2012, 21:18

Wymiena regulatora napięcia w alternatorze to prosta sprawa czy trzeba do specjalisty?
Jak mam szukać tego regulatora? Bo jak gdziekolwiek znajdę na necie to tylko do diesla.
Taki będzie ok?
http://allegro.pl/regulat...2800520158.html

Czy polecacie jakiś konkretny?
Jakie złącze/gniazdo w galach? GSLF ??
Co jeszcze warto wymienić w galach za jednym zamachem?

robertdg - 25-11-2012, 21:35

http://hurtowniarozruszni...CpNSVRTVUJJU0hJ

Trzeba zdemontować alternator

Owczar - 25-11-2012, 21:44

bluecard88 napisał/a:
Wymiena regulatora napięcia w alternatorze to prosta sprawa czy trzeba do specjalisty?
Jak mam szukać tego regulatora? Bo jak gdziekolwiek znajdę na necie to tylko do diesla.
Taki będzie ok?


Ale po co go szukasz jak wymiana nic nie zmieni? Przy takich obrotach altek nie wydaje prądowo.

Krzyzak napisał/a:
raczej powinno być niezależne od obrotów i od obciążenia (w granicach stabilizacji oczywiście)
ale


W większości aut tak jest. Mierzyłem w BMW brata i tam jest stałe niezależnie od obrotów i obciążenia. W starym lancerze było tak samo. A tutaj jakiś księgowy wtrącił swoje trzy gorsze i takie są efekty.

Krzyzak napisał/a:
w sedanie nowy stabilizator z firmy wskazanej powyżej i nie ma przygasania - tylko że tam są palniki ksenonowe


Ksenony mają mniejszy pobór mocy.

Dzisiaj zrobiłem dłuższą trasę i jeździłem po mieście na mniejszej rolce. Pracy było sporo, ale przy okazji wyjmowania altka zrobiłem inne rzeczy i generalnie się opłacało. Nawet na D gdy obroty spadną to napięcie jest prawidłowe :) Koniec z przygasaniem świateł. Aczkolwiek widzę, że w galancie światła led do światły dziennej to nie gadżet a wręcz obowiązkowe wyposażenie, które pozwoli przeżyć akumulatorowi 2 lata dłużej.

bluecard88 - 25-11-2012, 21:50

Owczar napisał/a:
bluecard88 napisał/a:
Wymiena regulatora napięcia w alternatorze to prosta sprawa czy trzeba do specjalisty?
Jak mam szukać tego regulatora? Bo jak gdziekolwiek znajdę na necie to tylko do diesla.
Taki będzie ok?


Ale po co go szukasz jak wymiana nic nie zmieni? Przy takich obrotach altek nie wydaje prądowo.

Mechanik mi wczoraj doradził, żeby pierwsze regulator wymienić i powinno pomóc, żeby nie pchać się w wymianę całego alternatora.
Kurcze minimum 600zł, a podejrzewam,że za taką cene nie będzie rewelacji. patrzyłem boscha i valeo ale to około 1000 zł.
Regeneracja u mnie nie wchodzi w gre bo za krótki pobyt w PL będzie i auto na codzień potrzebne.

Owczar - 25-11-2012, 22:00

bluecard88 napisał/a:
Mechanik mi wczoraj doradził, żeby pierwsze regulator wymienić i powinno pomóc, żeby nie pchać się w wymianę całego alternatora.


A czy ten mechanik zna podstawy elektryki? Czy alternator przy wyższych obrotach ładuje prawidłowo?

W tym wypadku widać ewidentnie że altek nie wyrabia prądowo i regulator nie ma z czego podbić. Zmierz ładowanie pod obciążeniem ale dodając gazu. Najpierw do 1000 obrotów, a potem do 2,5. Jeśli na wyższych obrotach będzie ok, to nie masz co pchać się w inny regulator.

robertdg - 25-11-2012, 22:01

bluecard88 napisał/a:
Regeneracja u mnie nie wchodzi w gre bo za krótki pobyt w PL będzie i auto na codzień potrzebne.
Dobry zakład robi takie rzeczy w przeciagu dnia roboczego ;-)
bluecard88 - 25-11-2012, 22:05

Owczar napisał/a:
bluecard88 napisał/a:
Mechanik mi wczoraj doradził, żeby pierwsze regulator wymienić i powinno pomóc, żeby nie pchać się w wymianę całego alternatora.


A czy ten mechanik zna podstawy elektryki? Czy alternator przy wyższych obrotach ładuje prawidłowo?

W tym wypadku widać ewidentnie że altek nie wyrabia prądowo i regulator nie ma z czego podbić. Zmierz ładowanie pod obciążeniem ale dodając gazu. Najpierw do 1000 obrotów, a potem do 2,5. Jeśli na wyższych obrotach będzie ok, to nie masz co pchać się w inny regulator.

Jak mierzyliśmy to było na obrotach bez dodawania gazu ( nie wiedziałem ,że trzeba mierzyć na 2,5) ale gdy zrobił delikatną przegazowke to trochę do góry napięcie skoczyło i znowu zaczęło spadać.
Więc jakie są objawy padniętego regulatora?

Owczar - 25-11-2012, 22:12

bluecard88 napisał/a:
Więc jakie są objawy padniętego regulatora?


Skoki napięcia przy takich samych obrotach. Za wysokie napięcie w różnym zakresie, lub za niskie ale w całym zakresie obrotów, a nie tylko na biegu jałowym.

Krzyzak - 25-11-2012, 22:18

robertdg napisał/a:
Dobry zakład robi takie rzeczy w przeciagu dnia roboczego
bez przesady - mi po 3-cim razie, wyjęcie altka, wymiana regulatora i założenie zajęła godzinę
mowa o V6 oczywiście

Owczar - 25-11-2012, 22:21

Darku, ale Robert miał na myśli regenerację alternatora, a nie tylko wymianę regulatora... A tak wracając do problemów z ładowaniem. Czy jeszcze ktoś może zmierzyć ładowanie w swoim?

Warunki to auto z temp roboczą. Włączone odbiorniki: dmuchawa na maks, grzanie szyby tylnej, długie światła. Pomiar na wolnych obrotach i przy 2,5k.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group