To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant E39A 2.0 16v Gti Dynamic 4

Slawciu - 05-11-2009, 13:53

No i przykra niespodzianka, po wyjeździe od mechanika wczoraj...
Wracając do domu zajechano mi drogę i musiałem uciekać na krawężnik, padał deszcz, wpadłem w lekki poślizg i auto wskoczyło bokiem felgi.
W skutek tego coś niedobrego stało się z lewym przednim kołem. Przestawiła się, kierownica, chodzi jakby lżej teraz.... Samo koło wystaje poza obrys błotnika, napewno zbieżność do ustawienia. Nie wiem co z innymi elementami zawieszenia. Na pierwszy rzut oka nic się nie urwało, ale nie znam się dokładnie na tym. Bankowo felga się trochę wykrzywiła...
A tak się cieszyłem, że wkońcu sobie trochę pojeżdżę.... kompletna załamka. :(

Krzyzak - 05-11-2009, 14:02

wiem, ze latwo sie mowi i po fakcie, ale czasem lepiej przywalic w kogos centralnie przodem (tansze i pewniejsze w naprawie) niz wlasnie uciec i rozwalic caly uklad napedowy
tym niemniej auto na podnosnik i ocena szkod konieczna! - nie chcesz nagle stracic sterowania, prawda?

Hubeeert - 05-11-2009, 14:08

Slawciu napisał/a:
W skutek tego coś niedobrego stało się z lewym przednim kołem. Przestawiła się, kierownica, chodzi jakby lżej teraz.... Samo koło wystaje poza obrys błotnika, napewno zbieżność do ustawienia. Nie wiem co z innymi elementami zawieszenia.

Jak wystaje? Górą? Dołem? Nie jest w osi jazdy?
Jak sanki pod silnikiem?
Jak bardzo dostała felga?

Pokaż zdjęcia i spokojnie 8)

Slawciu - 05-11-2009, 14:26

Nie mam możliwości narazie porobić zdjęć podwozia, tyle co na parkingu. Miałem koło odkręcać, ale pogoda jest do niczego. Szkoda mi Miśka, wszystko się tak niefortunnie złożyło :(











A to zdjęcie z mocowaniem amorka, gdzieś wyczytałem, że on też mógł ucierpieć i faktycznie prawa strona jest ustawiona po środku,,a po lewej sie jakby odsunęło. I zdjęcie z kierownicą - tak ja trzeba skręcić, żeby to uderzone koło było ustawione prosto. Prawe jest w tym momencie skręcone delikatnie.

Hubeeert - 05-11-2009, 15:07

Do wymiany wahacz, prawdopodobnie amortyzator(y). Może końcówka drążka kierowniczego.
Nie jeździj tak bo pójdzie przegub.

To moje zdanie ze zdjęć.

mitsu_pl - 05-11-2009, 15:30

Popieram Hubeeert-a, wygląda tak jakby wahacz dostał porządnie i amortyzator skrzywiło, zwróć uwagę na drążek kierowniczy, końcówkę to tak czy inaczej zmień dla bezpieczeństwa. Obejrzyj tez mocowanie wahacza do belki, żeby tam nic nie wyszło...
Slawciu - 05-11-2009, 17:45

Nie mam nim zamiaru wogóle jeździć jak narazie. Podłamało mnie to wszystko :(
Bartek - 05-11-2009, 18:50

Niestety na wahaczu tragedii nie widać.....

Podnieś auto i zobacz, czy przednie mocowanie wahacza nie przesunęło się..... A coś musiało ustąpić, skoro rozjechały się kąty Ackermana i lżej pracuje kierownica

Jeżeli zgiąłeś tę felgę, to uderzenie musiało być mega - to są jedne z najmocniejszych cywilnych felg...

Lista zakupów:
- felga (chyba, że masz zapas, to krzywulca można tam posłać ;) )
- wahacz LP
- zwrotnica kompletna LP wraz z piastą, łożyskiem i czujnikiem ABS
- amortyzatory przód
- górne łożysko amortyzatora
- drążek kierowniczy, końcówka drążka
- łącznik stabilizatora (mógł przetrwać, ale oberwał udar w innej osi niż jego oś pracy, co znacznie wpłynie na trwałość)

Do sprawdzenia:
- sanki zawieszenia
- maglownica - módl się, żeby nie dostała luzu lub nie puściła oleju - element warty więcej niż całe auto
- półoś konkretnie przegub wewnętrzny - lewa strona ma bardzo krótką półoś, co przy mocnym uderzeniu mieli kamienie w przegubie...... Podczas naprawy na pewno trzeba ją wypiąć ze skrzyni, zdjąć osłony i dokładnie obejrzeć.

kisian - 05-11-2009, 19:06

Bartek napisał/a:
Cytat:
Odpowietrzając układ zaczynam od prawego tylnego koła, potem LT, PP, LP, tak?


nie

na krzyż, zaczynając od tyłu: PT, LP LT, PP lub LT, PP, PT, LP

Jedno ważne - dopasuj sobie wężyk do kalamitek, tak,żeby w momencie dokręcania nie mogły zassać powietrza

Kalamitkę do odpowietrzania sprzęgła masz przy wysprzęgliku, ale pocieszę Cię - raczej reparaturka pompki do wymiany, nie odpowietrzenie....


Jak ja chodziłem do szkoły to jak dobrze pamiętam uczyli nas że zaczynamy od koła najdalej oddalonego od pompy proces odpowietrzania...

Slawciu - 05-11-2009, 19:17

Nie wiem czy felga się zgięła, uderzyłem przy prędkości mniejwiecej 40-50 km/h. Tak czy inaczej szkody powstały, mam nadzieję Bartek, że to najczarniejszy scenariusz wymian. Problem w tym, że aktualnie nie posiadam funduszy na ich przeprowadzenie.....
Bartek - 05-11-2009, 20:33

Jakbyś walnął przy 50 km/h nie raczej miałbyś koła (coś a'la Dzwonnik z Krakowa ;) ).... zależy to jednak od kąta natarcia koła na krawężnik, od jego wysokości...
Slawciu - 04-01-2010, 19:50

Napisz ogłoszenie. To nie temat do tego.
Pozdrawiam

Jacek

londolut - 04-01-2010, 19:57

Slawciu, ogłoszenie do działu Kupię/Sprzedam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group