Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
Bury - 29-01-2010, 22:34
Kabel Vag kkl na chipie ftdi
sysrem vista,czyscilem i chcialem wgrac sterowniki,ktore podane byly w tym temacie,ale to scierwo samo mi wgrywa i jak podaje sciezke to vista mowi,ze sterowniki sa najnowsze czy tam poprawne.
aren195612 - 30-01-2010, 07:40
Bury napisał/a: | system vista . |
Evoscan jest supportowany pod Vistę, więc sterowniki chyba tak się właśnie instalują jak instalują.
Być może któryś z kolegów to wyjaśni, ja niestety, na laptopie mam ten soft na starym poczciwym XP.
Kolega woxy, napisał:
Cytat: | P.S. Uruchamiałem pod MS Vista w trybie Uruchom jako... (wtedy evoscan był w trybie R/W) |
Ponadto, na stronie producenta programu znalazłem taki tekst:
"Windows Vista (all Editions) full control permissions needed to be added to HKEY_LOCAL_MACHINE\Software, full control permissions needed to be added to the Evoscan installation folder."
Wychodzi na to ze instalacja oraz uruchamianie programu musi odbywać się w trybie "jako administrator"
Może wtedy soft połączy się z ECU.
Co do konfiguracji programu poza złym wyborem „Select DTC Metod/ECU”, powinno być „MUT II EFI”, reszta jest ok.
Filozofii nie ma, w pozostałych zakładkach do normalnego skanowania ECU lepiej wyłączyć ten „autoreconnet”, bo pliki w przypadku przerwanego połączenia będą się nadpisywać i nic z nich nie odczytasz. Wypadałoby jeszcze zmienić jednostki pomiaru na „Metric Units” .
Osobiście łączyłem się z dwoma fajnymi Galantami. Jeden z 2000 roku EA5A Avance, drugi odrobinkę starszy, nie było problemu.
Bury - 31-01-2010, 18:58
Info: Initialize Vehicle ECU...
Info: Initializing At 5 baud...
Info: Timer: 1814ms
Info: PC CPU 5baudrate 3655ms
Info: QPFreq: 14281616
Info: CPU Timer Factor Applied: 1
Info: Initialization Complete...
Info: Waiting for INIT Response...
Error: No Response from Vehicle ECU
Info: Datalogger Ended.
takie buty...
aren195612 - 31-01-2010, 19:09
Bury, Brak połączenia z ECU, sorry ze pytam: kluczyk oczywiście w położeniu "ON" był?
Nie ma jakiejś chętnej Carismy w pobliżu, że by sprawdzić czy w ogóle soft się z czymkolwiek połączy?.
Bury - 31-01-2010, 19:09
Kluczyk ON.
Carisme ma znajomy,cyba trzeba bedzie odswiezyc nieco znajomosc
aren195612 - 31-01-2010, 19:28
Bury, Kolega woxy, z pierwszej strony wątku bawi się evoscanem, i to na viście . Napisz do niego, zapytaj, jak ten sprzęt u niego ustawia się w systemie. Może coś podpowie.
l_i_p_a - 31-01-2010, 21:20
A masz zainstalowany COM PORT bo potrzeba dwóch sterowników jeden do usb a drugi do com portu. Ja też mam Viste i działa wszystko bez problemu.
p.s Woxy doszedłeś już z Cari do ładu?
Raffil - 03-02-2010, 11:24
Witam. Mam pytanie do tych co temat ogarniają i mieli z tym do czynienia..
Czy TAKI kabelek będzie współpracował z GDI z 2000 roku na programach EvoScan 2.6, Mitsulogger, MMC JOBD Logger i tego typu softami.. W tej chwili jest koniec aukcji ale co jest najważniejsze że sprzedający napisał mi że jest on "na ftdi oraz konwerterze rs232". Cyli chyba powinien śmigać..
Pozdrawiam
aren195612 - 03-02-2010, 11:59
Raffil, To jest ELM 327 . Nam potrzebny jest VAG KKL usb na tym konwerterze.
Trzeba dzwonić, pytać. Coś z tej listy:link do allegro
Raffil - 03-02-2010, 15:18
Dzieki za odpowiedz.. Wiem, że VAG KKL usb działa w naszych misiakach i na tych softach - śledzę bardzo intensywnie tematy związane z diagnostyką i wszelkimi próbami połaczenia się z mitsu. Ale pytam się czy ten interfejs, który podałem ELM 327 (też na FTDI RS232) zagada z naszymi autami oraz tymi softami? Pare razy już było wspomniane o tym interfejsie na forum i w opisie aukcji w liście jakie samochody obsługuje są mitsubishi.. Poczekam, może ktoś jeszcze coś napisze jak nie to kupuje jakiegoś VAG KKL oczywiście na FTDI..
Pozdrawiam
demeone - 04-02-2010, 01:14
Kiedys kupilem ELM327 i po sprawdzeniu co w srodku okazalo sie ze zawiera ftdi. Na innym forum (nie wiem czy jeszcze dziala te forum) byl opis jak przerobic taki kabelek ktory zawiera ftdi do dzialania z miskami
Anonymous - 28-02-2010, 18:56
odczyt robic na odpalonym aucie czy tylko kluczyk w pozycji ON ???
saphire - 02-03-2010, 18:58
Skoro chcesz sczytać błędy wystarczy zapalenie kontrolek na zegarach ale jeśli chcesz robić pełną telemetrię to odpalasz i w drogę
Anonymous - 03-03-2010, 07:14
troche to dziwne bo klika razy powtarzam czytanie błedów - raz pokazuje błedy , drugi raz wiecej błedów, a najlepsze jest to ze w wiekszosci pokazuje brak błedów.
Kabelek zobiony OK , dobrze łączy z autem , pokazuje na odpalonym silniku cała telemetrie silnik itp.
Wiec niewiem czemu rózne wskazania pokazuje.
Odłacze kleme - , usunie błedy i podłacze wtedy zobaczymy co pokaże.
carismax - 03-03-2010, 08:44
Hej. Mam pytanko, bo przeleciałem już cały wątek i troche sie pogubiłem. Chciałbym taki zestaw którym bede mógł czytać błędy i wyświetlać sobie parametry auta tak jak tutaj:
Ile kosztuje taki zestaw, gdzie go zdobyc. Chetnie spotkam sie z kims z okolic pozania kto jest obcykany w tym temacie.
|
|
|