To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Jaki olej do Outka 2.0 DiD

Mont - 23-02-2010, 08:33

Motul 5W40 ma zalecenie wymiany co 15tys. jak to godzicie z terminami przeglądów ?
karol_alasz - 23-02-2010, 09:29

Mont napisał/a:
Motul 5W40 ma zalecenie wymiany co 15tys. jak to godzicie z terminami przeglądów ?

Ja sobie używam 5W30 (507.00) -ale takie podobno mój silnik spełnia warunki więc niby nie powinienem się martwić. Co do 15kkm to jak na razie na allegro doczytałem ,że jeżeli silnik 505.00 czy 505.01 to i tak,mimo zastosowania 5W30 wymieniać jak kazali w instrukcji i to by miało sens skoro producent motoru tak zalecił.Ale kto będzie wlewał 507 do 505 (zapewnienia sprzedawcy oleju o zgodności z poprzednimi normami lepiej uznać za chwyt marketingowy...)

rezon - 23-02-2010, 17:27

karol_alasz napisał/a:
Ale kto będzie wlewał 507 do 505 (zapewnienia sprzedawcy oleju o zgodności z poprzednimi normami lepiej uznać za chwyt marketingowy...)
Ja wlewam. W mojej instrukcji jeszcze nie ma słowa nt. 504/507, ale wymiany już co 20kkm. Kilka miesięcy później zmieniono instrukcję i już wpisano nową normę jako obowiązującą.
karol_alasz - 24-02-2010, 21:14

rezon napisał/a:
Ja wlewam

I chwała-Low SAPS to lepsze oleje.Pytanie czy musisz? Jeżeli nie masz DPF to w sumie jakbyś lał benzynkę 98 do autka na 95-podobno lepiej jadą :wink:

rezon - 24-02-2010, 22:47

karol_alasz napisał/a:
.Pytanie czy musisz?
Nie muszem, ale chcem ;) . Nigdy specjalnie nie oszczędzałem na oleju. Różnica 30 czy 50 zł na 20kkm nie jest istotna dla mnie, a przynajmniej mam spokojniejsze sumienie inżyniera :) w końcu silnikowi też się coś należy.
karol_alasz - 25-02-2010, 12:48

rezon napisał/a:
w końcu silnikowi też się coś należy.

Nie żebym Cie od tego odwodził, broń Boże.W 100% popieram :mrgreen:

dziku79 - 26-02-2010, 10:13

out_luk napisał/a:
dziku79 napisał/a:
Mont, zostanie Ci jeszcze jakies 0,7 na dolweki :)


Jakie 0,7? W srode zmienialem olej w ASO, podrzucilem im butelke 4l i tyle. Wg ksiazki miska ma 3,7 l a filtr 0,3 l


Out_luk, masz racje, zgodnie z instrukcja powinno starczyc 4 L, zasugerowalem sie tym co zostalo w baniaku ktory oddali mi w ASO...

karol_alasz - 26-02-2010, 10:38

dziku79 napisał/a:
out_luk napisał/a:
dziku79 napisał/a:
Mont, zostanie Ci jeszcze jakies 0,7 na dolweki :)


Jakie 0,7? W srode zmienialem olej w ASO, podrzucilem im butelke 4l i tyle. Wg ksiazki miska ma 3,7 l a filtr 0,3 l


Out_luk, masz racje, zgodnie z instrukcja powinno starczyc 4 L, zasugerowalem sie tym co zostalo w baniaku ktory oddali mi w ASO...

I mnie o to samo chodziło....

jerzyk85sz - 11-03-2010, 13:32

mam pytanko posiadam outka 2.0 di-d 2007 ile wchodzi do niego oleju bo slyszalem ze roczniki 2008 2009 maja juz wieksza miske olejowa
mitsu00 - 18-03-2010, 13:45

Jeśli ktoś jest zainteresowany to kupuję olej teraz bezpośrednio z Niemiec. Shell Helix Ultra Extra 5W30, 504.507: 6l za 169 zl. Cena nad wyraz rewelacyjna zwłaszcza że np w Norrauto 4l kosztuje 179 zł, a do silnika np. 2.2 HDI wchodzi 5.3l.

Adres podam na PW.

Anonymous - 04-04-2010, 21:56

Dzisiaj tankując się na stacji, wziąłem sobie ulotkę olejów Shella "po liftingu" - tzn. nowe opakowania, nowe nazwy.

Był przedtem taki olej: Shell Helix Ultra VX 5W-30
http://shellhelix.pl/shif...aproduktu&id=13
który obecnie występuje pod nazwą Shell Helix Ultra AV-L 5W-30
http://www.rodon.pl/en/promocje/shellh.pdf

Olej "VX" był dedykowany właściwie dla warsztatów (brak opakowań 4/5 l), po zmianie nazwy na "AV-L" jest dostępny w typowych handlowych opakowaniach.
Natomiast patrząc na specyfikację, rodzaje zastosowanych dodatków, spełniane normy - wydaje się, że ten olej niczym nie różni się od "popularnego" Shell Helix Ultra Extra 5W-30...
Jedyne co podkreśla Shell w jego specyfikacji to to, że został "stworzony" specjalnie dla jednostek Aut-Dla-Ludu :wink:
Tak akademicko zastanawiam się, dlaczego Shell ma w ofercie dwa właściwie identyczne oleje... :?:

mitsu00 - 04-04-2010, 22:46

Na Heliksie Ultra Extra 5W30 jeżdżę od nowości i autko spisuje się wspaniale.....
Anonymous - 06-04-2010, 20:07

mitsu00 napisał/a:
Na Heliksie Ultra Extra 5W30 jeżdżę od nowości i autko spisuje się wspaniale.....

Ale Ty masz Pugowskie CR, a nie klekoczące PD... czego Ci zresztą troszkę zazdroszczę :P

Ja też wreszcie :!: przesiadam się na Shell'a - mam zamiar kupić właśnie Ultra Extra 5W30.
Informację o "nowym" AV-L znalazłem przy okazji.
Ale jest to olej "nie-kupowalny" :wink: to znaczy nikt nie ma go w ofercie, mało tego 99% hurtowni twierdzi, że Shell takiego oleju nie produkuje :mrgreen:

mitsu00 - 06-04-2010, 20:22

Pe.te napisał/a:
Ale Ty masz Pugowskie CR, a nie klekoczące PD... czego Ci zresztą troszkę zazdroszczę


CR w porównaniu do PD to jak niebo i ziemia jeśli chodzi o kulturę pracy. Jeździłem tym 2-gim przez 2 dni i bleeeee..... Ale jeśli załapujesz się na normę 504.507 to lej śmiało Shell-a.

wredlin - 06-04-2010, 20:48

Shell Helix Ultra Extra 5W30
Mnie zestaw promocyjny spełniający normę 507.00 na wymianę oleju 4+1 czyli 5 litrów kosztował 167 pln.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group