To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Sonda lambda - oryginał i zamienniki

Bamber - 25-04-2014, 15:26
Temat postu: 1,6 lambda(dy)
Czy 1,6 ma jedną czy dwie lambdy?
cefaloid - 25-04-2014, 19:06

Dwie lambdy i dwa katalizatory.
Pierwsza sonda przede wszystkim koryguje mieszankę a druga kontroluje sprawność katalizatora.

Hornet - 25-04-2014, 19:08

Dwie. Jedna jest na kolektorze, a drugą znajdziesz pod samochodem, tak "pomiędzy" siedzeniami kierowcy a pasażera.
Bamber - 25-04-2014, 19:25

bo świeci check i na kompie wyszła grzałka 2 sondy, pewnie wina LPG. A jak fizycznie się różnią jedna od drugiej?
krzychu - 25-04-2014, 20:21

Jak grzałka to można próbować w 2 kable obwodu grzewczego wlutować opornik, żeby elektronika nie zgłaszała błędu... A grzałka jest wymogiem któregoś EURO żeby szybciej sonda dawała poprawny odczyt to jest podgrzewana.... Ktoś tak zrobił możesz poszukać w czeluściach forum tylko nie wiem czy w tym Lancerze, może to było w Outlanderze.. Niestety chyba szukajka teraz nie działa :cry:
sla - 26-04-2014, 09:49

Wymień sondę na zamiennik i po sprawie. Koszty niewielkie. Nie rób żadnego druciarstwa.
cefaloid - 26-04-2014, 10:20

Bamber napisał/a:
bo świeci check i na kompie wyszła grzałka 2 sondy, pewnie wina LPG. A jak fizycznie się różnią jedna od drugiej?


Raczej nie od LPG, po prostu przepaliła się grzałka, zdarza się...
Polecam tę samą metodę naprawy co SLA.

p_k - 27-04-2014, 22:31

Ja w drugiej sondzie zamiast grzałki mam opornik - ceramiczny duży, jeżdżę już 2 lata o jest ok. Mam taki patent bo mi kat nie domaga. W katalizator zamiennik lub nowy nie inwestuje.
Hornet - 28-04-2014, 19:45

p_k napisał/a:
opornik - ceramiczny duży

A możesz napisać coś więcej - moc, ile omów ? I jak podpięty?

p_k - 28-04-2014, 20:51

R1
R2
R3
Nie reklamuje tylko nie mam własnych zdjęć które mogę wrzucić.

Sonda ma 4 kable: czarny i szary zasilanie oraz 2 białe Grzałka - obcinasz białe kable zaraz przy sondzie i podłączasz je do nóżek rezystora (jak zrobiłem to przez kostkę lepiej się trzyma jest szczelniej) Sam opornik jest przymocowany do sondy cybantem metalowym.
Nie ma sensu izolować taśmą bo i tak się rozpuści. Ja mam opornik chyba 7 W i jak dla mnie za bardzo się nagrzewa więc polecam 20W. Co do rezystancji nie pamiętam wartości (nie mam jak teraz wczołgiwać pod auto - ale przy pierwszej okazji zajrzę. Oczywiści mowa o 2 sondzie tej pod samochodem (która monitoruje katalizator w kolektorze wydechowym)

BH20 - 01-06-2014, 09:58

Witam!

Może mi ktoś powiedzieć czy ta druga sonda jest przed czy za katalizatorem bo u mnie jest przed co mnie dziwi bo jak niby zczyta sprawność kata

plecho1 - 01-06-2014, 10:21

Jest na pewno za katalizatorem, być może mylisz katalizator z tłumikiem środkowym lub możliwe że ktoś wyciął katalizator.
BH20 - 01-06-2014, 10:40

plecho1 napisał/a:
Jest na pewno za katalizatorem, być może mylisz katalizator z tłumikiem środkowym lub możliwe że ktoś wyciął katalizator.


U mnie sonda jest zaraz za maglownicą nie ma przed nia nic nawet katalizator by się nie zmieścił

krzychu - 01-06-2014, 10:56

Tak chciałem pokazać na rysunku i patrzę:



U mnie jest z tego co pamiętam po 13320, a tutaj jest faktycznie jakoś dziwnie... :shock:

BH20 - 01-06-2014, 11:01

Cytat:
U mnie jest z tego co pamiętam po 13320, a tutaj jest faktycznie jakoś dziwnie...


No właśnie u mnie jest tak jak na dolnym schemacie sonda jest w miejscu {REF .16-410}
czyli jest przed katem to jak ona czyta dane z kata nie kumam a mam lpg i co chwile mi check wywala błąd sondy i niewiem czy nie dac strumienicy poprostu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group