To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Spalanie na benzynie i gazie w Outlanderze 1 gen. 2,0

desti - 12-12-2012, 13:41

Skoro nie wyświetla czyli nie działa czyli musiał coś odłączyć ja nie mam gazu ale zawsze mi wyświetla i spalanie i dystans musiał może coś zle się wpiąć
thompson - 12-12-2012, 23:13

Ja mam Outka 2,4 na gazie i wszystko komp pokazuje. Instalacja co prawda na Agisie a nie na Stagu.

P.S. Może szuka ktoś pewnego Outlandera? Muszę niestety sprzedać.

Funny_igor - 13-12-2012, 15:46

thompson napisał/a:
Może szuka ktoś pewnego Outlandera? Muszę niestety sprzedać.


Rozglądam się za Outlanderem, co prawda myślałem o 2.0 ale ten może mnie zainteresuje. Napisz na priv co i jak. \:D/

elektryk - 30-12-2012, 14:31

Tak z ciekawości do tych co im tak mało pali. Na jakich obrotach osiągać takie wyniki, może to kwestia mojego stylu jazdy. Przez święta porobiłem parę testów mnie na trasie potrafi palić 8-9l/100 ale pod warunkiem że jadę na 4-5 biegu do prędkości ok 90km/h, później spalanie wzrasta. Niestety wystarczą jedne czerwone światła na krajówce i spalanie zaczyna wzrastać i później trzeba się nagimnastykować żeby zbić. Niskie spalanie daje się utrzymać przy wjeździe na teren zabudowany, ale trzeba jechać na 5 biegu, na dość niskich obrotach np 1800.
Natomiast przy jeździe po "dużym mieście" 12-13 litrów przy usilnym staraniu się jechania ekonomicznie to jest max co mogę wyciągnąć. Próbowałem różnych metod, np krótki przełożenia tak żeby utrzymywać 2000-2500 obrotów, albo dłuższe żeby jeździć na 3-4 biegu do ok 3200 obrotów, ale nic to nie daje.

desti - 30-12-2012, 16:12

U mnie na zimówkach to osiągam spalanie 7,8l i jadę minimum 95 do 115km/h. U mnie najmniej pali w zakresie 2,5-3,0 tyś obr

[ Dodano: 30-12-2012, 16:13 ]
no ale taka jazda to męczarnia bo nie widać że się przesuwa człowiek

krzychu - 31-12-2012, 09:03

elektryk - spróbuj się dość żwawo rozpędzić (2/3 gazu i tak do 3,5-4 tys na drugim i trzecim biegu) do prędkości przelotowej i potem daj 5-tkę i utrzymuj stałą prędkość jak najdłużej czyli jak widzisz czerwone to od razu bieg niżej i hamowanie silnikiem ile się da (może się uda nie zatrzymywać). Zwiększ dystans do poprzednika i reaguj delikatniej niż on czyli wygładzaj reakcje poprzednika. Stara się też nie hamować jak ten przed Tobą hamuje... (oczywiście w granicach bezpieczeństwa).

Przy takiej jeździe (oczywiście w lżejszym samochodzie i ośce) z 4G63 mogę spokojnie (mało się starając bo nadal to jest dynamiczna jazda) zejść do około 8 litrów przy 120-140km/h... A 5-tkę wsadzam przy około 65km/h wtedy mam około 1900-2000 obrotów... po płaskim bo pod górę redukuję.

Ps. Mówię o spalaniu przy dystrybutorze więc zawsze się jakieś miasto trafi czy maruder do wyprzedzenia (nie mam komputerka).

elektryk - 31-12-2012, 13:49

krzychu napisał/a:
elektryk - spróbuj się dość żwawo rozpędzić (2/3 gazu i tak do 3,5-4 tys na drugim i trzecim biegu) do prędkości przelotowej i potem daj 5-tkę i utrzymuj stałą prędkość jak najdłużej czyli jak widzisz czerwone to od razu bieg niżej i hamowanie silnikiem ile się da (może się uda nie zatrzymywać).
Ma na myśli jazdę po mieście na 5tym biegu? Nie mówię że to złe, chciałem się tylko upewnić. Jakoś mam uraz do wysokich obrotów, przy 4tyś mam wrażenie że silnik już "wyje", może to kwestia jeszcze mojej skrzyni biegów, po nowym roku przygotowuje się do wymiany.
krzychu napisał/a:
Zwiększ dystans do poprzednika i reaguj delikatniej niż on czyli wygładzaj reakcje poprzednika. Stara się też nie hamować jak ten przed Tobą hamuje... (oczywiście w granicach bezpieczeństwa).
To już opanowałem, mam wrażenie większa masa samochodu w tym nawet pomaga.

krzychu napisał/a:
A 5-tkę wsadzam przy około 65km/h wtedy mam około 1900-2000 obrotów... po płaskim bo pod górę redukuję.
To też odczułem, że samochód na 5tym biegu przy obrotach ok 2000 kiepsko wyprzedza albo wjeżdża pod górę.

krzychu napisał/a:
Ps. Mówię o spalaniu przy dystrybutorze więc zawsze się jakieś miasto trafi czy maruder do wyprzedzenia (nie mam komputerka).
Porównywałem dystrybutor do miernika w samochodzie, nawet z dużą dokładnością wychodzi to samo.
krzychu - 31-12-2012, 14:11

elektryk napisał/a:
Ma na myśli jazdę po mieście na 5tym biegu? Nie mówię że to złe, chciałem się tylko upewnić.


Znaczy no trochę naginam przepisy jadąc 65km/h licznikowo, oczywiście w granicach rozsądku w stosunku do warunków. Np. jadąc 65km/h na 2 pasie w bielsku i tak jestem jednym z tych wolniejszych... No i przez większość wiosek tak jadę mierzyli do mnie ze 2-3 razy z suszarki, ale jakoś nie machali bo na letnich to według GPS jakieś 60km/h.

elektryk napisał/a:
Jakoś mam uraz do wysokich obrotów, przy 4tyś mam wrażenie że silnik już "wyje"


A ja lubię jak wyje przy 7 tys :P Do 4 tys to na pewno jadę na jakimś 2 pasie. Wtedy szybko osiągnąć prędkość przelotową i 5-teczka... Po mieście trochę mniej 3-3,5 tys.

elektryk napisał/a:
To też odczułem, że samochód na 5tym biegu przy obrotach ok 2000 kiepsko wyprzedza albo wjeżdża pod górę.


E.. ale to 1900-2000 obrotów nadaje się tylko do utrzymywania prędkości. Przy wyprzedzaniu czy chęci przyspieszenia redukuje...

desti - 31-12-2012, 16:59

krzychu,
u mnie jak ja trzymam 1900-2000obr to wóz ma dużo większe obciążenie przez co outek nie będzie palił mało w moim to optymalne jednak mam przy 2500obr i spalanie zdecydowanie spada. Raz to wlekłem się za tirem cały czas 80km/h i spalanie miałem o 0,5l wyższe niż jak następnego dnia często wachlowałem biegami i jechałem po minimum 100km/h i wszystko co wolniej jechało brałem

elektryk - 06-01-2013, 00:04

W kontrolowaniu spalania najbardziej irytują światła i inni kierowcy. O ile dopóki jadę jestem w stanie ograniczać spalanie to wystarczy jedno ruszenie spod świateł lub wyprzedzanie i spalanie skacze do góry.
SŁAWEK1983 - 22-05-2014, 06:54

Witam.Niestety u mnie spalanie w mieście 15 l. gazu i nie moge zejść niżej.
plecho1 - 22-05-2014, 08:34

Może być wiele przyczyn takiego stanu, jeśli masz pewność, że auto jest w pełni sprawne, to sprawdź spalanie na benzynie. Jeśli będzie sporo niższe, to pewnie masz coś nie tak z instalacją LPG a jeśli będzie max 30% niższe, to taka specyfika Twojego miasta i Twojego stylu jazdy.
qba1983 - 22-05-2014, 09:40

ja kupiłem autko od forumowicza. na motostacie mial srednia do 11l/100km PB, ja zamontowalem gaz i komp wskazuje od 13 do 18l/100km +2-3 l gazu wiecej wychodzi.
choc co prawda mozna zejsc do 10,5l/100km gazu ale w trasie.

plecho1 - 22-05-2014, 09:57

Jak Ci wskazuje inaczej jak jest na benzynie, to masz źle ustawioną albo dobraną instalacje LPG. W Twoim przypadku masz zbyt ubogą mieszankę i sterownik silnika próbuje to naprawić zwiększając dawkę paliwa. Jazda na ubogiej mieszance może doprowadzić do uszkodzenia głowicy silnika. Wskazania komputera auta powinny być takie same dla obu paliw a LPG powinno spalać do 30% więcej.
Haiku - 22-05-2014, 22:37

Zgadzam się z Waszymi opiniami. Wszystko zależy od trasy, specyfiki jazdy, dobranej instalacji LPG oraz poprawności działania podzespołów takich jak sondy, czujniki temp, oleju na którym jeździmy (choć te ostatnie to już drugi plan).
Z mojego doświadczenia powiem Wam, że miałem dwa outlandery (rocznik 2006). Pierwszy w wersji Invite 2.0 2WD z fabryczną instalacją Tartarini montowaną w DE. Auto wręcz stworzone do LPG, prosta instalacja bez lubryfikaji. Brak jakichkolwiek problemów. Spalanie przy spokojnej jeździe mieszanej 10l/LPG. Przy prędkościach autostradowych ~140km/h około 13,5l/LPG, przy przelotach ~160-170km/h niecałe 15l/LPG.
Obecnie mam O1T. Nie ma co ukrywać, stały napęd 4WD oraz fakt, że auto jest cięższe - palić musi więcej. Dramatu nie ma. Średnia przy spokojnej jeździe 11,5l/LPG, autostradowo-przepisowo (140) w okolicach 13-13,5l/LPG, jazda szybka ~170/180km/h wyszła mi 15,5l/LPG. Zaznaczam, że 11,5 LPG to wg mnie absolutne minimum przy jeździe mieszanej (50% miasto, 50% droga ekspresowa przy max 110km/h). Zmiana biegów przy max 2,5 tys/obr. Przy takim spalaniu 11,5 LPG komputer pokazuje mi spalanie 10,6.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group