To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Obroty w 1.8

Lucas123w - 16-12-2016, 18:55

Jako że to temat "Obroty 1.8" to tak się kręci Lancer 1.8 140KM po pierwszym lifcie z dłuższym przełożeniem skrzyni.
Filmik nie mojego autorstwa ale mogę potwierdzić że tak to się kręci :D

Lancer 1.8

kerw - 15-06-2018, 23:15
Temat postu: Wysokie obroty na biegu jałowym podczas jazdy
Witajcie
Podczas jazdy gdy wrzucę luz auto utrzymuje obroty na poziomie 1500 a wystarczy że się zatrzymam to zrzuca normalnie do 700. Czy to wina źle przeprowadzonej adaptacji po odłączeniu akumulatora ?

Dawid1111 - 16-06-2018, 12:20

w sumie ja mam podobnie, robili mi sprzeglo i akumulator bylo trzeba odlaczyc a teraz mi spadaja obroty, to moze byc przez akumulator?
kerw - 16-06-2018, 14:19

U mnie adaptacja opisana poniżej załatwiła sprawę. :D


tyku napisał/a:
LEARNING PROCEDURE FOR IDLING IN MPI ENGINE

PURPOSE

When the engine-ECU is replaced, or when the learning value is initialised, the idling is not stabilized because the learning value in MPI engine is not completed. In this case, carry out the learning method for the idling through the following procedures.
LEARNING PROCEDURE

1.Start the engine and carry out the warm-up for the engine coolant temperature to reach 80°C or more.
When the engine coolant temperature is 80°C or more, the warm-up is not needed if the ignition switch is in "ON" position once.
2.Place the ignition switch in "LOCK" (OFF) position and stop the engine.
3.After 10 seconds or more, start the engine again.
4.For 10 minutes, carry out the idling under the condition shown below and then confirm the engine has the normal idling.

Transmission: Neutral <M/T> or "P" range <A/T, CVT or TC-SST>
Operation in lamps, fan and attachments: Not to be operated
Engine coolant temperature: 80°C or more

note When the engine stalls during the idling, check the dirtiness (on the throttle valve) of the throttle body and then perform the service from Procedure 1 again.

INITIALISATION PROCEDURE FOR THROTTLE VALVE CONTROL SERVO

Disconnecting and reconnecting the battery cables causes the throttle valve closed-position value learned to be erased from the memory. This may prevent the idle speed control from being executed properly. When the battery cables have been disconnected and reconnected, initialise the throttle valve control servo in the following manner.
1.Turn the ignition switch to "ON" and then to "LOCK" (OFF).
2.Keep the ignition switch in "LOCK" (OFF) for at least 10 seconds.

http://faq.lancer-club.ru...80126800ENG.HTM

Dawid1111 - 16-06-2018, 15:41

Nie rozumiem, mam włączyć silnik i go od razu wyłączyć na 10s ?
kerw - 16-06-2018, 15:50

Ja odłaczyłem aku na jakies 15 min (choć raczej nie trzeba) po czym rozgrzałem silnik do temp w jakiej normalnie pracuje, wyłączyłem silnik na ok 10s po czym uruchomiłem znów i nie dotykając pedału gazu z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami (klimatyzacja) zostawiłem na biegu jałowym przez ponad 10 minut.
Dawid1111 - 16-06-2018, 15:58

A ruszacie samym sprzęgłem ? Jakie macie wtedy obroty ? U mnie na rozgrzanym silniku spadają poniżej 800 i ruszanie samym sprzęgłem telepie mi w kabinie
RalfPi - 16-06-2018, 17:17

Tylko po co ruszać bez gazu?
Normalne jałowe obroty (na goracym silniku) są niskie - ok. 650-750 rpm.

Dawid1111 - 16-06-2018, 19:45

latwiej mi sie parkuje bez gazu. A jak czytac w sumie ten obrotomierz ? do 1 tysiąca jest pare kresek, co ile się zwiększją?
RalfPi - 16-06-2018, 20:05

Grubsza kreska bez liczby wskazuje zawsze "500'setki" (tj. 500, 1500 itd.).
Kreska pomiędzy tysiącem, a 500'setką wskazuje "750'tkę".

Może warto spróbować parkować na półsprzęgle? (chyba, że z jakiś przyczyn się nie da).

tyku - 16-06-2018, 22:27

https://youtu.be/wQJRvlxOt6s
Dawid1111 - 16-06-2018, 22:46

na pół sprzęgle się da.
U mnie jest trochę poniżej trzeciej kreski od 0
https://www.youtube.com/watch?v=N5kooGlBa0g na podstawie tego filmiku
czyli obroty są właśnie w takiej normie na biegu jałowym. Ale jak ruszam samym sprzęgłem to na bank spadają poniżej 650, stąd drżenie. Dlatego pytanie czy u was też tak jest :)
Bo może to normalne a wymyślam

pozdr

tyku - 16-06-2018, 23:12

Dawid1111, Ma być tak, jak na filmiku (rozgrzanym silniku 4B10).
HUGIO - 16-06-2018, 23:51

tyku, Off-topic
To dolot K&N robi taki przyjemny dźwięk, czy może wydech nieseryjny ?

tyku - 16-06-2018, 23:55

HUGIO, K&N :wink: Jak dostanie trochę zimnego to wyje przepięknie :D
Przy klimatyzacji działa super :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group