To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - problem "odparowywania szyb"

Steff - 07-02-2010, 00:14

gównianej jakości są te szyby podobnie jak cała reszta materiałów w mitsu ,w volvo 5 lat skrobałem szyby i nie miałem żadnej rysy a tutaj mam podobnie jak pisze wojas
zt ym że np w BMW szyba po 20 tys km nadawała się do wymiany bo była cała porysowana od wycieraczek znowu 500 zł na pilinktona i problem zniknął na następne 150

rezon - 07-02-2010, 00:25

Steff napisał/a:
gównianej jakości są te szyby podobnie jak cała reszta materiałów w mitsu
gdyby tak było w całym samochodzie to nie byłby taki nudny - poza rozrywkami z ASO :? , to nic w moim się nie dzieje. ON i przeglądy :) .
Steff - 07-02-2010, 00:28

rezon napisał/a:
Steff napisał/a:
gównianej jakości są te szyby podobnie jak cała reszta materiałów w mitsu
gdyby tak było w całym samochodzie to nie byłby taki nudny - poza rozrywkami z ASO :? , to nic w moim się nie dzieje. ON i przeglądy :) .
a powiedz mi czym jeździłeś wcześnie bo jest to dosyć istotne jak wiadomo człowiek do dobrego się przyzwyczaja w drugą stronę już idzie gorzej :lol:
rezon - 07-02-2010, 00:46

Za wyjątkiem BMW to praktycznie nie ma marki, którą bym nie jeździł w ciągu 22lat.
Steff - 07-02-2010, 01:58

spróbuj Bmw przynajmniej nima styropianu pod nogami ;)
MariuszSz - 07-02-2010, 02:28

Steff napisał/a:
gównianej jakości są te szyby podobnie jak cała reszta materiałów w mitsu ,w volvo 5 lat skrobałem szyby i nie miałem żadnej rysy a tutaj mam podobnie jak pisze wojas
zt ym że np w BMW szyba po 20 tys km nadawała się do wymiany bo była cała porysowana od wycieraczek znowu 500 zł na pilinktona i problem zniknął na następne 150


Koledzy uwierzcie, że w ciągu ostatnich lat jakość produkowanych samochodów spadła generalnie. Nie dotyczy to tylko Outka. Szybko rysujace się szyby zauważyłem ostatnio w Suzuki. Dwuletnie subaru outback 2,5 bierze 2-3 litry oleju między przeglądami. Jakość materiałów wewnątrz też jest g...., ale to podobno przez recycling. No właśnie recykling, normy spalin, ochrona środowiska wymusza zmiany w produkcji. Zmiana w lakierach, które są obecnie podobno lepsze dla środowiska, ale mniej trwałe.
Pamiętajmy, ze outrk to SUV klasy średniej i jego jakość wykonania i materiałów nie może być porównywana do klasy premium. To, że outek jest drogi to wynika z tego, że
1) produkcja suva jest droższa niż analogicznego osobowego (rozwiązania techniczne, wytrzymałość)
2) cenę winduje wykreowany prestiż posiadania SUVA i zwiazana z tym moda na SUVY
Porównywanie do BMW nie ma sensu to premium w każdej klasie w której posiada modele.
Outlandera powinniścmy porównywac do CRV, Xtraila, Vitary, Forestera. Te porównania wypadają przyzwoicie dla Outka.
Co do szyb konkretnie to ani Volvo ani Mitsubishi ich nie produkują korzystają z dostqawców, Na świecie jest kilku uznanych producentów szyb samochodowych. Jednym z większych jest Pilkington, który produkuje praktycznie cały asortyment szyb. Nie wierzę aby specjalnie do Outka produkowali szyby z gorszego kwarcu. Spójrzmy na to inaczej. Może to skrobaczki są teraz twardsze niż kiedyś ;)

Anonymous - 07-02-2010, 08:28

Steff napisał/a:
spróbuj Bmw przynajmniej nima styropianu pod nogami ;)


Miałem ostatnio okazję przetestowania X1. Nastawiłem się na wysoką jakoś wykończenia a zastałem twardą, nieprzyjemną w dotyku skórę foteli, skóra na kierownicy jak w oplu astrze III (tandetnie wygląda). Tak więc pierwsze wrażenie -bez rewelacji. Ale o gustach się nie dyskutuje... :wink: Generalnie widac wyraźnie, że producenci aut tną po kosztach tłumacząc to ekologią i bezpieczeństwem.

Nawiązując do tematu parowania szyb. W Lancerze jest to samo, zwłaszcza przy dużej wilgotności powietrza. Gdy przesiadłem się z poprzedniego auta (VW bez klimy, w którym nigdy nie miałem takich problemów) myślałem, że system wentylacji w Lancerze jest zepsuty. Trzeba w nim niestety włączac klimę -u mnie pomaga.

bonito - 07-02-2010, 11:01

Szyby, tak jak każda część do samochodu, jest zamawiana u dostawcy według określonej specyfikacji (która może być lepsza lub gorsza). Także jestem zdania że szyby w Outlanderze są gorszej jakości niż we wcześniejszych samochodach (także tych niższych klas), którymi jeździłem (moja szyba przednia ma delikatne rysy po wizytach w myjni ręcznej). Szyba przednia jest także za cienka, co jeste jednym z powodów dużego hałasu od silnika (do samochodów z dużym udziałem silników wysokoprężnych, producenci dają na ogół nieco grubsze szyby przednie - śmieszne ale prawdziwe).

A kwestia coraz gorszych materiałów we wszystkich samochodach jest oczywista - mój pierwszy samochód miał taki lakier, że można po nim było przejechać kluczykiem (bez zbytniego nacisku) i nie było śladu, na lakierze Outlandera zostają rysy od szmatki...

bonito

mitsu00 - 07-02-2010, 11:09

Panowie, a moze tak zamiast niszczenia sobie szyb niezależnie w jakiej marce samochodu ona jest zamontowana, zainwestowalibyście w rozmrażacz do szyb w spray-u i wtedy problem z porysowanymi szybami macie z głowy. Od wielu lat stosuję tą technikę i jak dotąd zadnej szyby sobie nie porysowalem. Zasada jest prosta: popryskać na szybę i jeśli od razu nie puści to odczekać kilka chwil i np, zająć się odśnieżaniem reszty auta. Środek rozmiękczy lód na szybie i wtedy z latwością schodzi nie używając siły i nie dociskając i rysując szyby skrobaczką :D

Pozdr.

Steff - 07-02-2010, 13:23

MariuszSz, nie porównuje Outka do Bmw chociaż patrząc w cennik to x3 kosztuje tyle samo co Out 2.2 automat :lol: :lol: trzeba mieć coś nie tak z głową żeby wybrać tego ostatniego .
bonito, w pełni sie z Tobą zgadzam zawsze jak wymieniałem szyby choćby na tą samą firmę ,ale już poza ASO były dużo wyższej jakości i zupełnie z nimi nic sie nie działo ,podobnie jest w Outku jest to zapewne drugi chiński sort dla obniżenia kosztów produkcji .\
Co do szyb to ja klimy nie wyłaczam nigdy w żadnym aucie także jakiś większych problemów nie mam tzn przy tych wielkich mrozach zamarzały tylne szyby tak że dzieciaki nic nie widziały no ale przy -25 jestem w stanie to zrozumieć ,obawiam sie tylko lata jak sie ta klima będzie sprawowała bo mam pewne obawy co do jej wydajności ale może szyberdach trochę pomoże

karol_alasz - 07-02-2010, 14:19

A ja to się tak rozmarzylem,ze skoro sa zamienniki do Outka to czemu by nie z nagrzewajką tak jak w fordach.... Przyznam,ze nie pogardzilbym chociaz tam w dole szyby gdzie wycieraczki parkuja.
mitsu00 - 07-02-2010, 14:26

karol_alasz napisał/a:
A ja to się tak rozmarzylem,ze skoro sa zamienniki do Outka to czemu by nie z nagrzewajką tak jak w fordach.... Przyznam,ze nie pogardzilbym chociaz tam w dole szyby gdzie wycieraczki parkuja.


Nie wiem jak u was, (mój jest ze Skandynawii) ale w moim na dole przedniej szyby jest tasma z podgrzewaniem :D Dodatkowo ustawiam rano nawiew i temp. na maxa + program podgrzania przedniej szyby i lód na dole puszcza bardzo szybko.

Pozdr.

karol_alasz - 07-02-2010, 16:47

mitsu00 napisał/a:
mój jest ze Skandynawii

No właśnie..... :(

mitsu00 - 07-02-2010, 17:23

Ale jaja :shock: :shock: :shock: :shock: Naprawdę nie macie tej taśmy z podgrzewaniem na samym dole przedniej szyby?

Pozdr.

Steff - 07-02-2010, 20:05

to działa chyba z podgrzewaniem tylnej razem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group