To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Problemy Toyoty

Anonymous - 09-02-2010, 21:25

czarnuch23 napisał/a:
A na serio nie wiem w czym rzecz z tymi toyotami....
Ok rozumiem pedal gazu sie blokuje i auto zaczyna przyspieszac...


rzecz w tym ze nie powinno byc takiego problemu w samochodzie

Hubeeert - 09-02-2010, 21:31

czarnuch23 napisał/a:
a w automacie heble?
Nie. Automat przy kickdown zrzuca do biegu gdzie ma najwyższe przyspieszenie/największy Nm na kołach. Spali hamulce.
pyjte - 09-02-2010, 22:01

Hubeeert napisał/a:
Nie. Automat przy kickdown zrzuca do biegu gdzie ma najwyższe przyspieszenie/największy Nm na kołach. Spali hamulce.


Dywagując czysto teoretycznie trzeba by mieć dużego pecha żeby pedał gazu akurat zaciął się przy maksymalnym wychyleniu :wink:

Hubeeert - 09-02-2010, 22:03

pyjte napisał/a:
trzeba by mieć dużego pecha żeby pedał gazu akurat zaciął się przy maksymalnym wychyleniu
Jak się okazuje - wystarczy mieć Toyotę ;-)
pyjte - 09-02-2010, 22:30

Hubeeert napisał/a:
Nie. Automat przy kickdown zrzuca do biegu gdzie ma najwyższe przyspieszenie/największy Nm na kołach. Spali hamulce.



Jeszcze nie każdy automat ma kickdowna :) .

Anonymous - 09-02-2010, 23:29

Myslę, że teraz Ford i GM użyja wszelakich środków aby dokopać i dobić Toyote, a ja myślę, że Opel i Ford g...o wort :P wada toyoty nie podlega dyskusji, jednak eskalacja problemu, to robota konkurencji, głównie ze Stanów. Amerykańce nie mogą się pogodzić z faktem, że ich auta są gorsze od japońskich , europejskich i koreańskich, taka jest prawda................Dlatego nie ma co bić piany na ten temat, tylko cieszyć się, że toyota za wszelką cenę podniesie jakość produkcji swoich aut na najbliższe lata, a i ceny pewnie spadną :mrgreen:
Maretzky85 - 09-02-2010, 23:34

Bastek77, muszę Cię zasmucić, bo Toyota wymusza na dostawcach cięcia finansowe w produktach dostarczanych... nie wiem jak to się ma do podnoszenia jakości, ale mi to nie bardzo pasuje ...
Hubeeert - 09-02-2010, 23:39

pyjte napisał/a:
nie każdy automat ma kickdowna
Niesprawny może nie mieć
Anonymous - 09-02-2010, 23:49

Jest niestety taki trend światowy, aby za wszelką cenę utrzymywać marże i dotyczy to obu stron dostawcy i odbiorcy, jednak przykład toyoty jest sygnałem, że pewnych spraw nie można przeginać i w rezultacie straci się miliony i reputację, która jest bezcenna.
Moim zdaniem toyota musi teraz dać coś extra, aby zatrzymać klienta, a to będzie kosztowało.

mkm - 09-02-2010, 23:59

Bastek77 napisał/a:
w rezultacie straci się miliony

Juz ponoc strat nie liczy sie w milionach...poplynela znacznie bardziej i plynie nadal.

pyjte - 10-02-2010, 00:10

Cytat:
Niesprawny może nie mieć

Dwa przykłady ?

Mercedes GLK
Honda Prelude gen V.

Sprawdzone organoleptycznie. :)


Hubert nie chodzi tutaj aby sie kłócić, wiesz serio nie każde auto ma, co do tych biegów zawsze możesz zrzucic na tryb sekwencyjny zbic biegi i jakoś wyhamować, nie wiem jak jest też w tych automatach ale np. w Civicu dało się w D na pełnym gazie wrzucic R. Jakaś opcja ratunku zawszę będzie. Co nie zmienia faktu bokady pedału za karygodną.

czarnuch23 - 10-02-2010, 00:11

a czy przypadkiem jak sie naciska pedal hamulca elektronika nie steruje skrzynia? przynajmniej w Plymouth bylo tak ze hamulec gwaltownie wcisniety wyrzucal bieg na neutral....
Ciezko mi uwierzyc ze spale hamulce bo majac 140 koni w GTi jedyne co moge zrobic to zgasic silnik a jesli nawet mocy bedzie wiecej to pierwsze padnie sprzeglo albo cos urwe a kol nieodblokuje..... Bo jak lece na leb, szyje to nie naciskam hebli delikatnie tylko do oporu...(gorzej jak jest ABS- ale dla mnie to nawet w sprawnym samochodzie wymysl kojazacy sie z nieudolnoscia USA i brakiem pojecia o jezdzie :D )

Hubeeert - 10-02-2010, 00:31

pyjte dziwne rzeczy opowiadasz. W trybie manualnym to oczywiste, że kickdown nie zadziała ale w automatycznym :?: Wierzyć mi sie nie chce.
czarnuch23 w VW z gazem regulowanym potencjometrem było tak, że wciśnięcie hamulca obcinało paliwo do silnika i mogłes dusić gaz do woli. Jednak w moim Touranie juz tego nie ma.

Każdy producent robi to inaczej. Toyota też juz tego nie zrobi tak jak dotychczas.
Koncern stracił miliardy. Straci ich więcej. Niedawno mówiło sie o przejęciu przez Toyotę Subaru, teraz jest to wątpliwe a sama Toyota będzie walczyc o przetrwanie.

Mitsubishi mam nadzieje nie zrobi nic równie głupiego. Tzn nic głupszego niz udzielanie Toyocie kredytów poprzez Mitsubishi Bank of Tokyo.

jaca71 - 10-02-2010, 00:44

czarnuch23 napisał/a:
ale czy przypadkiem w aucie z manuale nie wystarczy sprzeglo i heble a w automacie heble? Moze mnie inaczej uczyli:D ale zatrzymac to ja sie potrafie i ze zgaszonym silnikiem jesli tego by wymagala sytuacja...

Automat jest dosyć upierdliwym urządzeniem - żyje własnym życiem. Jak juz zostało napisane stara się przy wciśniętym gazie być w okolicy mocy maksymalnej = maksymalna siła pociągowa na kołach. Dodatkowo jeśli jest w pozycji Drive nie da się wyłączyć zapłonu, podczas jazdy nie da się włączyć Park. - tak na 100% jest w Toyotach, którymi jeździłem.
Ale da się włączyć Neutral co powinno wystarczyć do zatrzymania ale silnik sie rozpadnie a skrzynia ulegnie zniszczeniu.

czarnuch23 napisał/a:
Ciezko mi uwierzyc ze spale hamulce bo majac 140 koni w GTi jedyne co moge zrobic to zgasic silnik a jesli nawet mocy bedzie wiecej to pierwsze padnie sprzeglo albo cos urwe a kol nieodblokuje.....

Tyle że tutaj chodzi o automat. I nie o hamulce, tylko o amerykańskie spowalniacze. ;)

czarnuch23 napisał/a:
a czy przypadkiem jak sie naciska pedal hamulca elektronika nie steruje skrzynia? przynajmniej w Plymouth bylo tak ze hamulec gwaltownie wcisniety wyrzucal bieg na neutral....

Neutrala nie zapodaje, tylko rozpina torque converter ;)

Ale z różnych przecieków i plotek zaczyna pojawiać się obraz że problemem nie jest zacinający się pedał tylko... oprogramowanie.

Hubeeert napisał/a:
w VW z gazem regulowanym potencjometrem było tak, że wciśnięcie hamulca obcinało paliwo do silnika i mogłes dusić gaz do woli. Jednak w moim Touranie juz tego nie ma.

A może jeszcze? Bo w niespełna 2 letnim Cady 1.9TDI tak jest :)

Hubeeert - 10-02-2010, 06:23

jaca71 napisał/a:
A może jeszcze? Bo w niespełna 2 letnim Cady 1.9TDI tak jest

Miałem Caddyego z 2004 roku - miał to a Touran jest z 2005



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group