To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Klocki / tarcze hamulcowe

tomekrvf - 08-05-2010, 11:23

simon172 napisał/a:
Ja nastukałem już 46tyś i mam jeszcze więcej niż pół klocków

Na USA są zupełnie inne klocki. Nie pylą, nie zużywają się itp ale są gorsze od europejskich - przy intensywnym używaniu hamulców mogą pokrzywić tarcze tak jak to się działo w poprzednim Lancerze CS i Outlanderze CU.

mitsu00 - 08-05-2010, 11:43

tomekrvf napisał/a:
Na USA są zupełnie inne klocki. Nie pylą, nie zużywają się itp ale są gorsze od europejskich


Gorsze....? W moim 2 komplety ori klockow już po 8 tys. km buczały i piszczały jak w starym Ikarusie. Totalna żenada za 400 zł. Zamienniki za 110 zl nie piszczą, nie buczą i pozwalają przejechać 3 razy dłuższy dystans. Oryginalne klocki Mitsubishi to totalny szajs i pieniądze wyrzucone w błoto. W mojej beemce 5-tce co wazy mniej więcej tyle samo co OII, która jeżdżę o wiele szybciej z częstymi ostrymi hamowaniami, ori klocki wystarczają na przejechanie normalnych 30-40 tys. km. Cena nawet niższa niż w Mitsubishi bo jakieś 300 zł :D

simon172 - 10-05-2010, 07:21

tomekrvf napisał/a:
simon172 napisał/a:
Ja nastukałem już 46tyś i mam jeszcze więcej niż pół klocków

Na USA są zupełnie inne klocki. Nie pylą, nie zużywają się itp ale są gorsze od europejskich - przy intensywnym używaniu hamulców mogą pokrzywić tarcze tak jak to się działo w poprzednim Lancerze CS i Outlanderze CU.


Czy są gorsze od europejskich to nie wiem bo nie używałem (europejskich), w każdym razie w moim drugim samochodziku (Leon FR) klocki wytrzymały mi właśnie 45 tyś !!! Więc coś tu jest nie tak... a może licznik w moim outku liczy dwa razy szybciej kilosy ... (mile) :mrgreen:
Co do tarcz to racja, moje już zaczęły powodować bicie przy hamowaniu i zostały usunięte...

tomekrvf - 10-05-2010, 11:24

simon172 napisał/a:
Co do tarcz to racja, moje już zaczęły powodować bicie przy hamowaniu i zostały usunięte...

Załóż jakies europejskie klocki i nie będzie tematu. Np serwisowe klocki Mitsu MZ690348 280PLN.

sylb - 10-05-2010, 12:58

tomekrvf napisał/a:
simon172 napisał/a:
Co do tarcz to racja, moje już zaczęły powodować bicie przy hamowaniu i zostały usunięte...

Załóż jakies europejskie klocki i nie będzie tematu. Np serwisowe klocki Mitsu MZ690348 280PLN.

No właśnie klocki, tarcze Europa v. USA. Pan z EBC twierdził, że ma przed sobą katalog z rys. technicznymi i klocki różnią się kształtem a tarcze wymiarami. No wiec jak to naprawdę jest ?

simon172 - 10-05-2010, 13:25

sylb napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
simon172 napisał/a:
Co do tarcz to racja, moje już zaczęły powodować bicie przy hamowaniu i zostały usunięte...

Załóż jakies europejskie klocki i nie będzie tematu. Np serwisowe klocki Mitsu MZ690348 280PLN.

No właśnie klocki, tarcze Europa v. USA. Pan z EBC twierdził, że ma przed sobą katalog z rys. technicznymi i klocki różnią się kształtem a tarcze wymiarami. No wiec jak to naprawdę jest ?


Ja kupiłem TAKIE tarcze, klocki mi przysłali do tych tarcz, ale nie pasowały... wg serwisu pasują od lancera
Pozdrawiam

andy01 - 19-05-2010, 23:12

witam ,dużo tu piszecie o klockach i tarczach ja bedę poważnie myślał o wymianie jakie kupić poprosze o poradę z waszego doswiadczenia , bo te orginały to szajs
wowo - 20-05-2010, 22:47

andy01, kolego - wystarczy przeczytac ten post od poczatku i bedziesz mial odpowiedz. Jeśli nie znajdziesz jej w moim poscie na stronie 2 to poszukaj postow mitsu00 w tym temacie. On zamknął się w zacznie niższej kwocie niż ja :-)
sylb - 21-05-2010, 11:04

andy01 napisał/a:
witam ,dużo tu piszecie o klockach i tarczach ja bedę poważnie myślał o wymianie jakie kupić poprosze o poradę z waszego doswiadczenia , bo te orginały to szajs

Czym szybciej to zrobisz tym lepiej, ja problemie wiedziałem zanim odebrałem samochód z salonu i olałem sprawę, bo nie uwierzyłem, że to taki szajs. Jeżeli tarcze masz niepokrzywione a tylko lekko zużyte to wymień klocki jak najszybciej, polecam Greenstuff firmy EBC nr katalogowy DP21614 dla klocków na przód. Koszt za klocki z przesyłką max 200 zł + 50 za wymianę. Różnica w hamowaniu jest mocno odczuwalna, samochód lepiej hamuję i wymaga mniejszej siły nacisku na pedał hamulca. Rewelka jednym słowem.

wronke - 10-06-2010, 22:46

problem wymiany tarcz i klockow dopadl i mnie = 56k przejechane.

szukam dobrych zamiennikow - sprawdzilem Yaskiki - polecane przez MITSU.

wymagania mam skromne:
samochod ma stawac deba!
- klocki nie brudzic felg (bardziej niz oryginalne)
- nie bardziej glosne niz ori,
- powinny wystarczyc przynajmniej na tyle co orig.

Taki zestaw da rade? Doradzcie.

na polecanej stronie www.iparts.pl znalazlem takie Yaskihi . WARTO? Wasze uwagi mile widziane - > byle w podobnej cenie - do ca 1000 PLN.

klocki na os tylna
Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe
Kod: 51-05-505
Producent części: ASHIKA za 91PLN

klocki na przod:
Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe
Kod: 50-05-599
Producent części: ASHIKA za 120 PLN (z ciekawosci jak wiecie czym roznia sie przednie i tylne poza cena to podpowiedzcie)

Tarcze
Tarcza hamulcowa
Kod: 60-05-526
Producent części: ASHIKA za 137 PLN - zawsze z VAT - > musze kupic cztery.

lacznie ca 800 PLN z VAT

pozdrawiam,
p

bonito - 11-06-2010, 08:42

Wymiana tarcz po 56 tys.? Kolega ma ciężką nogę.....
Odpowiedź jest prosta:
- każde tarcze i klocki będą lepsze od oryginalnych :mrgreen:

Ja na przodzie jeżdżę na EBC Green Stuff, na tyle Ashika (klocki) - sprawują się dobrze.
Może to nie moja sprawa - ale po co kupować 4 tarcze od razu?

A tak z innej beczki, byłem ostatnio na przeglądzie Passatem żony, przebieg około 40 tys, klocki przód (pierwszy komplet) zużyte w jakiś 25%, tarcze w zasadzie jak nowe, tył to samo. Myślę że klocki będą do wymiany po 80 tys, tarcze pewnie przy 200 tys. Aż zazdrość bierze - można jednak dobrze zaprojektować układ hamulcowy...

bonito

13zbyszek13 - 11-06-2010, 09:21

bonito napisał/a:
Aż zazdrość bierze - można jednak dobrze zaprojektować układ hamulcowy...

bonito

Może ma też do zużycia coś waga jednego jak i drugiego

bonito - 11-06-2010, 10:55

Około 100 kg różnicy - niezbyt dużo przy całkowitej masie auta.
bonito

rezon - 11-06-2010, 11:21

bonito napisał/a:
Myślę że klocki będą do wymiany po 80 tys, tarcze pewnie przy 200 tys. Aż zazdrość bierze - można jednak dobrze zaprojektować układ hamulcowy...
w Octaviach jest mniej więcej tak samo. W O1 tarcze z przodu wymieniałem po 120kkm, ale jakby się uparł to jeszcze ok. 40kkm na nich by przejechał. Klocki faktycznie po 80kkm, bo zaświeciła się kontrolka - ciekawe, kiedy w Outkach zamontują elektyczny czujnik, zamiast akustycznego czyli blaszki ocierającej o tarczę. Octavia2 80kkm na razie ani klocki ani tarcze nie są do wymiany - czyli można dobrze dobrać podzespoły. I jeszcze jedno - w Octavii2 ori tarcze i klocki hamują, nie buczą i nie trzeba kombinować z jakimiś przekładkami prowadników. Różnica wagi to ok. 260kg.

[ Dodano: 11-06-2010, 11:22 ]
13zbyszek13 napisał/a:
Może ma też do zużycia coś waga jednego jak i drugiego
jak jest auto cięższe to po prostu dobiera się większe tarcze, klocki (Outek ma duży zapas) i mniej się zużywają.
mitsu00 - 11-06-2010, 12:18

Wy tam nie narzekajcie że klocki i tarcze zużywają się w OII w rekordowym tempie. W Toyotach, szczegolnie w naszej Corolli 05' jest jeszcze gorzej. Klocki są średnio do wymiany co 15 tys km. Tarcze z przodu i z tylu zostały juz wymienione a auto prowadzi moja kobita która nie jeździ szybciej niż 100 km/h :mrgreen: Auto ma obecnie przebieg 79 tys. km


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group