To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Problem ze światłami, same sie włączają. Jak temu zaradzić ?

mitsu00 - 08-02-2011, 10:55

Muciek napisał/a:
No zapewne, bo za darmo to nic nie dają. Jak za LED'y życzą sobie 2,5kzł.
Jakie 2,5kzł....? 1400 z groszami.... A montaż jest banalnie prosty.
Muciek - 08-02-2011, 11:06

mitsu00 napisał/a:
Muciek napisał/a:
No zapewne, bo za darmo to nic nie dają. Jak za LED'y życzą sobie 2,5kzł.
Jakie 2,5kzł....? 1400 z groszami.... A montaż jest banalnie prosty.


Nie ważne, przekaz miał być ten sam :mrgreen: Za darmo nic nie ma! :roll:

mitsu00 - 08-02-2011, 11:15

Muciek napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Muciek napisał/a:
No zapewne, bo za darmo to nic nie dają. Jak za LED'y życzą sobie 2,5kzł.
Jakie 2,5kzł....? 1400 z groszami.... A montaż jest banalnie prosty.


Nie ważne, przekaz miał być ten sam :mrgreen: Za darmo nic nie ma! :roll:
A pozatym niekoniecznie muszą obligatoryjnie montować te LED-y i tymsamym zwiększając cene auta. Równie dobrze mogą zamontować dodatkowa żarówkę w reflektorze, pełniącą funnkcję DRL. Tak robi m.in koncern VAG czy FORD. Jest albo taka opcja albo LED.
P.S. Ja u siebie sam zamontowałem LED-y, co prawda nie ori ze złota Mitsubishi, ale Philipsy za 350zł z pelna homologacją. Dzialają i świecą idealnie za ułamek ceny.

lexus - 08-02-2011, 12:02

Mitsu chyba zmieniłeś miejsce na ledy .Wydaje mi się że miałeś tam gdzie ja czyli na dole we wnękach, pod halogenami :(
mitsu00 - 08-02-2011, 12:43

lexus napisał/a:
Mitsu chyba zmieniłeś miejsce na ledy .Wydaje mi się że miałeś tam gdzie ja czyli na dole we wnękach, pod halogenami :(
Zgadza sie. Mialem je najpierw we wnekach pod przeciwmgielnymi, ale kat snopu swiatla na wprost nie byl optymalny. Wymierzylem dokladnie i upewnilem sie ze tam gdzie sa teraz bedzie odstep 60cm zgodnie z dyrektywa UE w tej kwestii. Jest dokladnie 60cm i teraz swieca optymalnie i bardzo mocno.
wowo - 08-02-2011, 18:30

mitsu00, a nie masz problemu (sygnalizowanego już wcześniej na grupie) z brakiem miejsca i grzaniem się od przewodów chłodnicy?

Czy mógłbyś zrobić zdjęcie od przodu? Rozumiem, że wyciąłeś otwory na te LEDy w siatce, a jak je przymocowałeś? Na kleju z pistoletu czy w obejmach (które są w zestawie z LEDami)?

Moje leżą na półce i czekają na montaż na wiosnę :-)

mitsu00 - 08-02-2011, 18:55

wowo napisał/a:
mitsu00, a nie masz problemu (sygnalizowanego już wcześniej na grupie) z brakiem miejsca i grzaniem się od przewodów chłodnicy?

Czy mógłbyś zrobić zdjęcie od przodu? Rozumiem, że wyciąłeś otwory na te LEDy w siatce, a jak je przymocowałeś? Na kleju z pistoletu czy w obejmach (które są w zestawie z LEDami)?
Moje leżą na półce i czekają na montaż na wiosnę :-)
To moze zaczne od poczatku: LED-y zamontowalem w ori obejmach i od tylu wkrecilem sruby ktore sa w zestawie. Calosc zamontowalem na zewnatrz siatki, wiec jej nie cialem. Zauwaz tÿlko ze ja mam zamontowana siatke z nierdzewki zarowno na dolnym jak i gornym grilu. Ori plasticzan jest nia wiec zastapiony. Co do mocowania LED-ow to zrobilem to tak ze miedzy obejme a siatke od strony wewnetrznej przeciagnalem po 2 kawalki grubego druta per LED, ktory skrecilem kombinerkami (ciasno tam jest) i w ten sposob obejmy siedza na beton. Dodatkowo tyl LED-ow podlkleilem czarym klejem silikonowym i do obejmy trzymaja sie tez na beton. Swieci teraz mocno jak cholera i tak jak pisalem wczesniej, odstep jest idealnie 60 cm. Jesli nie masz siatki z nierdzewki, tylko ori plastikowa kratke, to nie wiem czy to bedzie stabbilne rozwiazanie. Moja siatka jest sztywna bo jest zrobiona z grubego drutu i stabilizuje LED-y idealnie.
PiotrKw - 08-02-2011, 19:43

mitsu00 napisał/a:
Ja u siebie sam zamontowałem LED-y, co prawda nie ori ze złota Mitsubishi, ale Philipsy za 350zł z pelna homologacją. Dzialają i świecą idealnie za ułamek ceny.

Każdy pretekst do podniesienia ceny jest dobry.
Ja u siebie w Pajero zamontowałem też oryginalne Philipsa , ze wszystkimi potrzebnymi atestami wytłoczonymi na przedniej szybce aby nie było dyskusji z policmajstrem czy diagnostą.
Koszt dla mnie detalisty całego kompletu to 300 zł.( promocja) Tak więc dla fabryki MMC są to śladowe kwoty ( pewnie ze 100-150 zł).
Natomiast ze stosowania jestem zadowolony. Nie używam w dzień ksenonów , postojówek z przodu, pozycyjnych z tyłu, oświetlenia tablicy i dzięsiątek małych żaróweczek we wnętrzu samochodu. Te ostatnie są najgorsze w wymianie przepalonych . Cena materiału niewielka ( nie mówię o ASO :wink: ) a roboty z rozbieraniem ohohooooo.... , albo i więcej. O kosztach w ASO nie wspomnę. Tak więc chyba się opłaca.
A i jeszcze jedna oszczędnośc , jezeli mam właczone w dzień światła mijania ( ksenony) to działają ich spryskiwacze ( po dwa na każdą lampe) razem ze spryskiwaczami szyby przedniej.
Przy dziennych działają tylko na szybę i mozna zaoszczędzić tygodniowo nieraz kilka litrów płynu, latem to pół biedy ,szczególnie odczuwa się to zimą :wink:

mitsu00 - 08-02-2011, 20:29

PiotrKw napisał/a:
Nie używam w dzień ksenonów , postojówek z przodu, pozycyjnych z tyłu, oświetlenia tablicy i dzięsiątek małych żaróweczek we wnętrzu samochodu.
LED-ów nie wolno i nie da się podłączyć inaczej niz pod postojówki i wtedy nic się nie świeci oprócz LED-ów z przodu. Jeśli nawet się spróbuje je podpiąć pod sygnał z xenonów mijania żeby razem z LED-ami świeciły się postojówki przednie i tylnie, nastąpi zwarcie instalacji, ze względu na skok napięcia po załączeniu xenonów na mijania. A swoją drogą też odczułem niesamowitą oczszędność na płynie do spryskiwaczy, szczególnie zimą. W dzień spryski reflektorów się nie załączają poniewaz tylko LED-y są aktywne. Pamiętam że przed wyjazdem do Szwecji w pażdzierniku kupiłem 4 baniaki 4l płynu i zostały mi jeszcze 2. Wcześniej zimą zużywałem średnio 1 baniak 4 litrowy na tydzień, poniewaz za każdym razem załączały się spryski reflektorów, a te chleją płyn że heeeej:D
PiotrKw - 08-02-2011, 20:58

mitsu00 napisał/a:
LED-ów nie wolno i nie da się podłączyć inaczej niz pod postojówki

I tak też mam podłaczone. Zdziwił mnie tylko automat Philipsa. Podłaczany jest do postojówek i akumulatora . Wykrywa zatem skok napięcia po rozpoczęciu ładowania przez alternator . Jest to dla niego znak uruchomienia silnika. Po właczeniu jakichkolwiek świateł ( pierwsze postojówki) wyłacza LED. Żadnych kabli do stacyjki , zapłonu itp. Prosto, że już prościej nie można.
mitsu00 napisał/a:
Wcześniej zimą zużywałem średnio 1 baniak 4 litrowy na tydzień,


Ja mam cztery samochody i rozglądałem się już za jakimiś większymi opakowaniami płynu zimowego. Ale następne po 5 l są .... 200l beczki. Trochę mało wygodne w transporcie do domu. :wink: A jedyny 30l Castrol kosztuje tyle że ....... ooooo , lepiej kupować piątki.

mitsu00 - 08-02-2011, 21:09

PiotrKw napisał/a:
I tak też mam podłaczone. Zdziwił mnie tylko automat Philipsa. Podłaczany jest do postojówek i akumulatora . Wykrywa zatem skok napięcia po rozpoczęciu ładowania przez alternator . Jest to dla niego znak uruchomienia silnika. Po właczeniu jakichkolwiek świateł ( pierwsze postojówki) wyłacza LED. Żadnych kabli do stacyjki , zapłonu itp. Prosto, że już prościej nie można.
Nic w tym dziwnego ni ma. Zasilanie jest podłączone na stale z akumulatora, z tym że przekażnik załącza sygnał do zapalenia LED-ów po wyłączeniu postojówek. Analogicznie podpiąłem sygnał do załączena reflektorów dalekosiężnych, tylko że z "+" ze świateł drogowych poprzez rozgałęziacz sygnału. Zasilane na stałe z aku poprzez przekaźnik i dodatkowy bezpiecznik 30A. Innymi słowy po włączeniu wajchy przy kierownicy, załączają mi się i światła drogowe i reflektory dalekosiężne. Efekt....? Jak się spojrzy na maskę nocą z powiedzmy 10-20m, to można zwymiotować, tak mocno świeca xenony na mijania, drogowych i dalekosiężnych HELLA równocześnie :finga: a to dlatego e do HELLI włożyłem xenony 55W a nie 35W jako standard w ori xenonach na mijania. Różnica w jasności to prawie 5000 Lumen dla około 3700 Lumen przy 4300K dla standardowych xenonów. Dla porównania standardowe żarówki halogenowe 55W dają marne 1500-2000 Lumen.
rezon - 08-02-2011, 22:23

Pojawiły się Philipsy z czterema LED'ami są krótsze - łatwiej się zmieścić z 60cm.
lexus - 08-02-2011, 22:28

Mitsu ty jak nie dłubiesz przy outku to chory chodzisz. Ja mam na dole i jest ok wyglądają jak orginał we wnękach :D
mitsu00 - 08-02-2011, 22:33

lexus napisał/a:
Mitsu ty jak nie dłubiesz przy outku to chory chodzisz. Ja mam na dole i jest ok wyglądają jak orginał we wnękach :D
Juz nic więcej nie planuję: wywaliłem ori BT i zamontowalem Parrota, założyłem LED-y i reflektory dalekosiężne, xenony na długich, wywaliłem ławeczkę z bagażnika i zrobiłem sobie zamiast dodatkowy schowek, wytłumilem cale auto i wymieniłem przednie głośniki. Już wystarczy. Teraz mam totalna ciszę, światło jak w dzień i idealnie działający system audio i BT :finga:
lexus - 08-02-2011, 22:43

mitsu00 napisał/a:
Juz nic więcej nie planuję: wywaliłem ori BT i zamontowalem Parrota, założyłem LED-y i reflektory dalekosiężne, wywaliłem ławeczkę z bagażnika, wytłumilem cale auto. Już wystarczy. Teraz mam totalna ciszę, światło jak w dzień i idealnie działający system audio i BT
Do czasu aż cie znowu najdzie :badgrin:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group